عملکرد صادرات شرکت: رویکرد اقتصاد سنجی فراکشنال

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 17

تعداد کلمات : 6600

مجله : Journal of Business Economics and Management

انتشار : 2020

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : ب نازنین 12

تاریخ انتشار
5 آوریل 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
962 بازدید
52,000 تومان

عنوان فارسی مقاله: عملکرد صادرات شرکت: رویکرد اقتصاد سنجی فراکشنال

 چکیده

فعالیت‌های صادراتی از اهمیت زیادی برای رقابت پذیری شرکت برخوردار هستند و مهم‌ترین عوامل مؤثر بر عملکرد صادرات، از زمینه‌های تحقیقاتی مهم است زیرا هیچ گونه اجماعی در خصوص متغیرهای توضیحی یا روش‌های اقتصاد سنجی وجود ندارد. این مقاله با استفاده از داده‌های پانلی شرکت‌های مشروب سازی پرتغال، به دنبال گسترش این بحث و ترکیب دیدگاه‌های نهادی و منابع شرکت است. این مقاله در صدد غلبه بر موانع روش شناسی، حل مسائل انتخاب و در نظر گرفتن ماهیت پاسخ عملکرد صادرات است(عملکرد صادرات شرکت: رویکرد اقتصادسنجی فراکشنال). با توجه به جوانب مثبت و منفی هر رویکرد اقتصادسنجی، مدل انتخاب هکمن، مدل پروب کسری و مدل پاسخ کسری دو بخشی برآورد شده و نتایج با یکدیگر مقایسه می‌شوند. از دیدگاه سیاست‌های عمومی، نتایج نشان می‌دهد که سیاست‌هایی که باعث افزایش اندازه شراب، تولید محصول و ارتقاء شراب در کشورهای ثالث می‌شوند، تأثیر مثبتی بر عملکرد صادرات در سطح شرکت دارند. سن به عنوان یک عامل کلیدی در بین المللی سازی شرکت‌های شراب سازی اسپورتیا ظاهر نمی‌شود(عملکرد صادرات شرکت: رویکرد اقتصادسنجی فراکشنال).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

 Title: FIRMS’ EXPORT PERFORMANCE: A FRACTIONAL ECONOMETRIC APPROACH

 

Abstract

Export activities have become crucial to firms’ competitiveness, with determinants of export performance being a challenging field of research, since there is no consensus regarding the explained and explanatory variables or on the econometric methods to be used. Using a panel data of Portuguese wine firms, this paper aims to contribute to this debate, combining both resourceand institutional-based views of the firm. This paper tries to overcome the methodological hurdle, addressing sample selection issues and considering the fractional response nature of export performance. Given the pros and cons of each econometric approach, the Heckman selection model, the fractional probit model and the two-part fractional response model are estimated, and the results compared. From a public policy perspective, the results show that policies that promote wine firm  size, labor productivity and wine promotion in third countries have a positive impact on export performance at firm-level. Age does not appear as a key factor on the internationalization of Portuguese wine firms.

دیدگاهتان را بنویسید