عملکرد نوآوری و بازاریابی SME در یک اقتصاد نوظهور: اثر تعدیل کننده رهبری تحول گرا

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 22

تعداد کلمات : 10900

مجله : Journal of Global Entrepreneurship Research

انتشار : 2019

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
18 آوریل 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1166 بازدید
29,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:عملکرد نوآوری و بازاریابی SME در یک اقتصاد نوظهور: اثر تعدیل کننده رهبری تحول گرا

چکیده

  هدف این مقاله استفاده از دیدگاه مبتنی بر منابع (RBV) برای بررسی تأثیر رهبری تحول آفرین (TL) بر نوآوری و عملکرد بازاریابی در شرکت های خدمات SME است. این مقاله بیشتر میزان تأثیر رهبری تحول آفرین بر تأثیر نوآوری بر عملکرد بازاریابی و چگونگی مدیریت چنین تاثیری را برای توسعه SME بررسی می کند.

داده های بررسی مقطعی از ۴۳۷ شرکت خدمات SME اقتصاد در حال ظهور با یک بخش خدمات با رشد سریع جمع آوری شده است. روش های کمی که در آن مدل سازی معادلات ساختاری حداقل مربعات جزئی (PLS-SEM) برای آزمایش فرضیه ها استفاده شد. یافته ها حاکی از آن است که نوآوری تأثیر مثبتی بر عملکرد بازاریابی دارد. رهبری تحول آفرین تأثیر تعدیل کننده ای بر رابطه بین نوآوری و عملکرد بازاریابی دارد. نتایج این مطالعه نشان می دهد که این اثرات در بازار شرکت قوی است. مطالعه حاضر اثر TL را براساس هر رتبه بندی بررسی کرد. بنابراین ، مطالعه تأثیرات TL و سایر متغیرهایی که می توانند توسط پویایی سطح تیم (یا گروه ها) مانند اعتماد به تیم ، خلاقیت تیم و عملکرد نوآورانه تیم در آینده مورد استفاده قرار گیرند ، مفید خواهد بود. برای اینکه SME در اقتصادهای در حال ظهور بسیار رقابتی باشد ، این مطالعه تأثیر نوآوری را بر عملکرد شرکت تعمیق می بخشد و از این رو مدیران / مالکان باید نقش حیاتی رهبری تحول را به عنوان پیش بینی کننده رابطه بین انواع نوآوری و عملکرد بازاریابی در نظر بگیرند. این مطالعه حاضر با ارزیابی یک مدل معتبر که روابط بین رهبری تحول گرا بر نوآوری و عملکرد بازاریابی را همزمان توصیف می کند ، به ادبیات کمک می کند. این اولین مطالعه تجربی است که بر عملکرد بازاریابی SME در مورد انواع نوآوری و عملکرد بازاریابی در یک اقتصاد نوظهور با تأثیر تعدیل شده رهبری تحول گرا تمرکز دارد.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Innovation and marketing performance of SME in an emerging economy: the moderating effect of transformational leadership

Abstract

 This paper aims to draw on the resource-based view (RBV) to examine the effect of transformational leadership (TL) on innovation and marketing performance in SME service firms. The paper further investigates the extent to which transformational leadership influences the effect of innovation on marketing performance and how such an effect could be managed for SME development. Cross-sectional survey data were collected from 437 SME service firms of an emerging economy with a fast-growing service sector. The quantitative methodologies were used in which partial least squares structural equation modeling (PLS-SEM) with bootstrap procedures was adopted to test the hypotheses. The findings suggest that innovation has a positive effect on marketing performance; transformational leadership has a moderating effect on the relationship between innovation and marketing performance. The study’s results show that these effects are robust in the firm’s marketplace. The current study examined the TL effect based on each rating. Therefore, it would be useful to study the effects of TL and other variables that can be manipulated by team level dynamics (or groups) such as trust in the team, team creativity, and team innovative performance in the future. For SME to be highly competitive in emerging economies, this study deepens the effect of innovation on firm performance and as such managers/owners should consider the vital role of transformational leadereship as a predictor of the relationship between innovation types and marketing performance. This current study contributes to the literature by assessing a valid model that describes the relationships between transformational leadership on innovation and marketing performance concurrently. This is the first empirical study to focus on SME marketing performance concerning types of innovation and marketing performance in an emerging economy with a moderated effect of transformational leadership.