تأثیر عنصر هوش هیجانی بر پیشرفت تحصیلی

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 25

تعداد کلمات : 7000

مجله : Archives Des Sciences

انتشار : 2012

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
14 ژانویه 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1507 بازدید
22,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:تأثیر عنصر هوش هیجانی بر پیشرفت تحصیلی

 چکیده  

هدف از این مطالعه بررسی تأثیر پنج عنصر درک عاطفی است که به عنوان آگاهی از خود، مدیریت عاطفی، انگیزه از خود، همدلی، مهارت‌های بین فردی نسبت به پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دبیرستان است. این مطالعه همچنین با هدف شناسایی اینكه آیا پنج عنصر هوش هیجانی توانسته‌اند در پیشرفت تحصیلی سهیم باشند، وجود دارد. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از استنباط آماری پیرسون و رگرسیون چندگانه استفاده می‌شود. نتایج نشان داد که بین سطح آگاهی از خود (۲۱/۰ = r)، مدیریت عاطفی (۲۱/۰ = r) و همدلی (۲۱/۰ = r) در سطح ۰۵ / ۰p <با پیشرفت تحصیلی رابطه معنی داری وجود دارد. نتایج تحلیل رگرسیون چند گانه (گام به گام) نشان داد که تنها سه عنصر هوش هیجانی یعنی خودآگاهی (۰۲۶۱ ß =)، انگیزش خود (۰۱۸۲ ß =) و همدلی (۰۱۶۷ ß =) ۸٫۷٪ تغییر در معیار را تشکیل می‌دهد (پیشرفت تحصیلی) تحقیقات همچنین مدلی را ارائه داد که برای انعکاس رابطه بین عناصر هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی طراحی شده است. این مطالعات نشان می‌دهد که سطح هوش هیجانی به توانایی‌های شناختی در دانش آموز کمک می‌کند و آن را افزایش می‌دهد. بنابراین، برای تولید یک نسل شایسته و کشوری موفق متناسب با فلسفه آموزش، تداوم هوش هیجانی در دانش آموز ضروری است.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: The Impact of Emotional Intelligence Element on Academic Achievement

Abstract

 The purpose of this study is to examine the impact of the five emotional intellingence elements identified as self-awareness, emotional management, self motivation, empathy, interpersonal skills towards secondary school students’ academic achievement. This study also aims to identify whether the five elements of emotional intelligence have been able to contribute to academic achievement. Statistical inference of the Pearson-r and multiple regression is used to analyze the data. The results showed that the significant relationship between self awareness (r = 0.21), emotional management (r = 0.21) and empathy (r = 0.21) at the level of p <0.05 with academic achievement. Multiple regression analysis (stepwise) result showed that only three elements of emotional intelligence which is self-awareness (ß = 0261), self motivation (ß =- 0182) and empathy (ß = 0167) accounted for 8.7% of variation in criterion (academic achievement). Research also presented a model designed to reflect the relationship between the elements of emotional intelligence and academic achievement. These studies imply that the level of emotional intelligence contributes to and enhances the cognitive abilities in student. Thus, to produce a competent generation and successful country in line with the philosophy of education, persistence of the emotional intelligence in student is essential.
    دیدگاهتان را بنویسید