عوامل تعیین کننده آسیب پذیری کشور و پیامدهای آن برای تخصیص کمک ارزیابی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 36

تعداد کلمات : 11000

مجله : United nation

انتشار : 2008

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
9 آوریل 2022
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1184 بازدید
51,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:عوامل تعیین کننده آسیب پذیری کشور و پیامدهای آن برای تخصیص کمک: ارزیابی بر اساس شاخص های کشوری برای پروژه سیاست خارجی

 چکیده

  این مقاله برگرفته از تحقیقات جاری ما در مورد کشورهای آسیب پذیر است که توسط آژانس توسعه بین‌المللی کانادا (CIDA) تأمین مالی می‌شود تا به سیاست‌گذاران و تحلیلگران کمک کند تا در مورد مکان و نحوه تخصیص کمک‌ها، به‌ویژه در محیط‌های کشوری آسیب پذیر، تصمیم‌گیری کنند. برای اینکه کمک های توسعه ای تاثیر قابل اندازه گیری و مثبتی بر کشورهای آسیب پذیر داشته باشد، باید درک کرد که چگونه و چرا آسیب پذیر می شوند. ابتدا، معنای آسیب پذیری کشور را با توجه مساوی به اقتدار، مشروعیت و ظرفیت یک کشور، که در مجموع به عنوان ALC از آن یاد می‌شود، دوباره مفهوم‌سازی می‌کنیم.  اندازه‌گیری‌های این مؤلفه‌های ALC مربوط به شش دسته مختلف عملکرد کشور – اقتصاد، حکمرانی، امنیت و جرم، توسعه انسانی، جمعیت‌شناسی و محیط زیست – برای همه کشورها برای دوره ۱۹۹۹-۲۰۰۵ جمع‌آوری شده‌اند. آزمایش اولیه شاخص آسیب پذیری ما نشان می دهد که آسیب پذیری توسط تعدادی از عوامل هدایت می شود، که به نظر می رسد سطح توسعه مهم تر است. ما این تحلیل را با بررسی آسیب پذیری حالت با استفاده از چارچوب ALC تکمیل می کنیم. به طور کلی، رویکرد ارائه شده دارای مزیت متمایز شناسایی الگوهای آسیب پذیری خاص کشور است و در عین حال معیارهای گسترده استراتژیک مرتبط عملکرد نسبی را که می تواند برای سیاست گذاران در خصوص تخصیص کمک در سطح بخشی و برنامه ریزی مفید باشد، امکان پذیر می کند. علیرغم این واقعیت که کمک ها ممکن است به دلایل سیاسی و استراتژیک تخصیص داده شود، و کشور های آسیب پذیر تحت حمایت مالی هستند، ما استدلال می کنیم که کمک هایی که به کشورهای آسیب پذیر سرازیر می شود می تواند بهتر مورد هدف قرار گیرد. به طور خاص، می‌تواند با پرداختن به ضعف‌های متمایز و خاص کشورهای آسیب پذیر در اقتدار، مشروعیت و ظرفیت، عوامل تعیین‌کننده اساسی آسیب پذیری را تقویت کند. در نهایت، پیامدهای سیاستی تحلیل و جهت‌گیری‌های خود را برای تحقیقات آینده مورد بحث قرار می‌دهیم(عوامل تعیین کننده آسیب پذیری کشور).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Does Falling Oil Prices Impact Industrial Companies in the Gulf Cooperation Council Countries?

Abstract

 This paper is derived from our ongoing research on fragile states funded by the Canadian International Development Agency (CIDA) to help policymakers and analysts make decisions on where and how to allocate aid, especially in fragile state environments. In order for development assistance to have a measurable and positive impact on fragile states, it is necessary to understand both how and why they become fragile. First, we reconceptualize the meaning of state fragility with equal attention given to the authority, legitimacy and capacity of a state, collectively referred to as ALC. Measures of these ALC components corresponding to six different categories of state performance—economics, governance, security and crime, human development, demographics, and the environment—are collected for all countries for the period 1999-2005. Initial testing of our fragility index shows that fragility is driven by a number of factors, of which the level of development seems to be more important. We complement this analysis by examining state fragility using the ALC framework. Overall, the approach presented has the distinct advantage of identifying country-specific patterns of fragility while at the same time allowing for broad strategically relevant measures of comparative performance that can be of use to policymakers regarding allocation of aid at the sectoral and programming level. Notwithstanding the fact that aid may be allocated for political and strategic reasons, and that fragile states are under funded, we argue that aid that does flow to fragile states could be better targeted. Specifically, it could strengthen the underlying determinants of fragility by addressing fragile states’ distinct and country-specific weaknesses in authority, legitimacy and capacity. Finally, we discuss policy implications of our analysis and directions for future research.