رویکرد عامل پنهان (PLS-SEM): ارزیابی عوامل تعیین کننده انتقال موثر دانش

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 16

تعداد کلمات : 5900

مجله : Journal of Asian Finance, Economics and Business

انتشار : 2021

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
20 فوریه 2022
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1146 بازدید
38,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:رویکرد عامل پنهان (PLS-SEM): ارزیابی عوامل تعیین کننده انتقال موثر دانش

 چکیده

  انتقال دانش (KT) برای مؤسسات آموزش عالی (HEI) بی حد و حصر است. با این حال و همه، اعضای کارکنان وابسته به این مؤسسات، مجموعه‌ای از مشکلات را در رابطه با شیوه‌های KT تشخیص می‌دهند. مطالعه مورد بحث بر تعاملات اجتماعی، آموزش و فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) به عنوان موانع اولیه تاکید می کند و آنها را به عنوان متغیرهای مستقل مطالعه در نظر می گیرد. این مطالعه نشان می‌دهد که مدیریت ناکافی موانع ذکر شده در بالا بر KT مؤثر تأثیر نامطلوبی دارد. علاوه بر این، ارائه برخی از راه حل های قابل توجه مورد نیاز برای رفع موانعی که مدیریت کافی تمرینات KT را مختل می کند یکی دیگر از اهداف مطالعه است. برای اهداف جمع آوری داده ها، این مطالعه موسسات آموزش عالی (عمومی) ناحیه کویته را انتخاب می کند. حجم نمونه محاسبه شده ۳۱۷ نفر می باشد. نوع تحقیق مورد استفاده، پژوهش مقطعی بوده و در این زمینه از طرح متوالی تبیینی مقطعی استفاده شده است. با توجه به یافته‌های مقاله، نتایج PLS-SEM رابطه مثبت و معنی‌دار تعامل اجتماعی و آموزش با انتقال دانش را نشان می‌دهد، در حالی که ICT رابطه مثبت ناچیزی را با انتقال دانش نشان می‌دهد. تأثیرگذارترین عامل برای انتقال دانش، تعامل اجتماعی است که توسط نظریه تعامل اجتماعی پیشنهاد شده است(عوامل تعیین کننده انتقال موثر دانش).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: A Latent Factor (PLS-SEM) Approach: Assessing the Determinants of Effective Knowledge Transfer

Abstract

 The Knowledge Transfer (KT) for higher education institutions (HEIs) is boundless. Still and all, the members of the staff affiliated with these institutions do recognize an array of hitches in relation to KT practices. The study in question underscores social interactions, training, and Information and Communication Technology (ICT) as the primary barriers and treats them as the independent variables of the study. The study posits that inadequate management of the above-mentioned barriers would impact effective KT unfavorably. Besides, putting forth some striking solutions needed to fix the obstructions that hamper the adequate management of the KT exercises is another aim of the study. For data collection purposes, the study picks out higher education institutions (public) of the Quetta district. The reckoned sample size is 317 subjects. The research type that has been used is cross-sectional research and, in this context, the cross-sectional explanatory sequential design has been used. Concerning the findings of the paper, the results of PLS-SEM show positive and significant relationships of social interaction and training with knowledge transfer, while ICT shows an insignificant positive relationship with the knowledge transfer. The most influencing factor for the knowledge transfer is social interaction as suggested by social interaction theory.