عوامل فرهنگی موثر بر مشتریان در رفتار خرید کالاهای تند مصرف

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 14

تعداد کلمات : 2300

مجله : the international journal of business & management

انتشار : 2017

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
9 دسامبر 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1577 بازدید
20,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:عوامل فرهنگی موثر بر مشتریان در رفتار خرید کالاهای تند مصرف در سوپرمارکت های شهر الدورت ، کنیا

 چکیده  

کالاهای تندمصرف مشتری را وادار می‌کند که به طور معمول از سوپرمارکت مطلوب خود دیدن کند. سوپرمارکت باید کاملاً هوشیار باشد و استانداردهای بالایی را مطابق با رفتار خرید مصرف کنندگان حفظ کند تا همچنان ارائه پیشنهادی را فراهم کند که رضایت مشتری را جلب کند و وفاداری و حمایت نهایی او را کسب کند. این مطالعه به دنبال شناسایی عوامل فرهنگی بر رفتار خرید مشتریان در سوپرمارکت‌های شهر الدورت است. در این مطالعه نظریه عمل منطقی پذیرفته شده است. از آنجا که این مطالعه بر روی عوامل تعیین کننده رفتار خرید مشتریان بر روی کالاهای مصرفی سریع حرکت می‌کند، طرح تحقیق توضیحی را اتخاذ کرده است. جامعه هدف این مطالعه ۱۰۰۰ پاسخ دهنده متشکل از ۹۰۰ مشتری و ۱۰۰ مدیر سوپرمارکت منتخب خواهد بود. روش‌های نمونه گیری تصادفی طبقه‌ای و ساده که در انتخاب پاسخ دهندگان استفاده می‌شود. حجم نمونه ۲۵۷ مشتری و ۲۹ مدیر انتخاب شد. برای جمع آوری داده‌ها از پرسشنامه استفاده شد. یک مطالعه آزمایشی در شهر ناکورو انجام شد. ضریب آلفای کرونباخ برای ایجاد قابلیت اطمینان و قضاوت متخصص در مورد اعتبار استفاده می‌شود. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از همبستگی محصول پیرسون استفاده شده است. عوامل فرهنگی بر رفتار خرید مصرف کننده تأثیر می‌گذارد (r = 0.565، p-value = 0.00). عوامل فرهنگی به طور قابل توجهی بر رفتار خرید مصرف کننده کالاهای مصرفی با سرعت بالا تأثیر می‌گذارد. مدیریت سوپرمارکت هنگام طراحی FMCG برای بازار کنیا، باید نیاز، ارزش و انتظارات مشتری را ارزیابی کند(عوامل فرهنگی موثر بر مشتریان).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Cultural Factors Affecting Customers Buying Behaviour of Fast-Moving Consumer Goods in Supermarkets in Eldoret Town, Kenya

Abstract

 Fast moving consumer goods make a customer to visit their preferred supermarket on a routine basis. Supermarket needs to be particularly vigilant and maintain high standards consistent with consumers' buying behaviour so as to continue providing an offer that will satisfy the consumer, gain their loyalty and ultimate patronage. The study sought to identify cultural factors effect on customers purchasing behaviour in supermarkets in Eldoret town. The study adopted Theory of Reasoned Action. The study adopted explanatory research design, since this study that focus on determinants of customers buying behaviour on fast moving consumer goods. The target population of this study will be 1000 respondents comprising of 900 customers and 100 managers of selected supermarket. Stratified and simple random sampling procedures used in selecting the respondents. A sample size of 257 customers and 29 managers was selected. The questionnaire was used to collect data. A pilot study was conducted in the Nakuru Town. Cronbach alpha coefficient used to establish reliability and expert judgment on validity. Pearson product correlation used to analyze the data. The cultural factors influence the consumer buying behaviour (r=0.565, p-value=0.00). The cultural factors influence consumer buying behaviour of fast-moving consumer goods significantly. The supermarket management need to evaluate consumer their needs, values and expectations, when they are designing FMCGs for the Kenyan market.
    دیدگاهتان را بنویسید