تجزیه تحلیل برخی عوامل موثر بر کیفیت آموزشی در اعضای هیئت علمی

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 18

تعداد کلمات : 4500

مجله : Journal of the Saudi Society of Agricultural Sciences

انتشار : 2015

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
13 جولای 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
904 بازدید
23,500 تومان

عنوان فارسی مقاله:تجزیه تحلیل برخی عوامل موثر بر کیفیت آموزشی در اعضای هیئت علمی دانشکده های منابع طبیعی و کشاورزی در دانشگاه  

چکیده

 مؤسسات آموزش عالی کشاورزی نقشی مهم در توسعه بخش کشاورزی ایفا می‌کنند و اثر بخشی آموزش عالی بستگی به کیفیت آموزش ارائه شده توسط اعضای هیئت علمی دارد. هدف این مطالعه، تعیین و طبقه بندی عوامل مربوط به کیفیت آموزشی توسط اعضای هیئت علمی بود. روش ارزیابی برای این تحقیق، ارزیابی داده‌های مربوط به یک پرسش نامه و نظر سنجی توصیفی با یک پرسش نامه محقق ساخته بود. جمعیت هدف مطالعه متشکل از ۲۵۶ اعضای هیئت علمی در دانشکده‌های کشاورزی در دانشگاه تهران بود. یک نمونه شامل ۱۰۰ کارمند از طریق روش نمونه گیری چند مرحله‌ای بر اساس فرمول کوکران انتخاب شد. پرسش نامه به عنوان یک ابزار تحقیق توسط هیئت کارشناسان تأیید شد(عوامل موثر بر کیفیت آموزشی). پایایی پرسش نامه با محاسبه ضریب آلفای کوچران برابر با ۰٫۸۶ پس از یک مطالعه ازمایشی تأیید شد. داده‌ها از طریق SPSS15/Win تجزیه تحلیل شدند و نتایج تحلیل بخش اکتشافی نشان داد که پنج مؤلفه ۷۴٫۸۲ درصد کل واریانس را توضیح داد. این عوامل به صورت زیر بودند (۱) برنامه درس (۵۲/۱۹ درصد)، (۲) مهارت تدریس (۱۷/۹۷ درصد)، (۳) مهارت‌های ارتباطی (۹۳/۱۷ درصد)، (۴) تخصص مربوط به محتوای درس (۱۰،۵۹ درصد)، و (۵) توانایی‌های فردی اعضا (۱۵٫۱۵٪)

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Analysis of the some effective teaching quality factors within faculty members of agricultural and natural resources colleges in Tehran University

Abstract

Agricultural higher education institutions have a significant role in development of the agriculture sector and the effectiveness of higher education is dependent on the quality of teaching offered by its faculty members. The purpose of this study was to determine and classify factors related to teaching quality by members of a scientific board. The method of evaluation for this research was by evaluation of data from a descriptive survey taken with a researcher made questionnaire. The target population of the study consisted of 256 faculty members in agricultural colleges in Tehran University. A sample of 100 staff was selected through a randomized multi-stage sampling method based on the Koukran formula. The questionnaire, used as the research tool, was verified by a panel of experts. The reliability of the questionnaire was verified through calculating the Crookback Alpha coefficient equal to 0/86 following a pilot study. Data was analyzed through SPSS15/Win and results of the explorative factor analysis revealed that five components explained 74/82% of the total variance. These factors were as follows; (1) lesson plan (19.52%), (2) teaching skill (17.97%), (3) communication skills (17.93%), (4) expertise related to lesson content (10.59%), and (5) individual capabilities of members (9.15%) respectively.
دیدگاهتان را بنویسید