فراتحلیل رابطه بین هوش هیجانی و عملکرد تحصیلی در دوره متوسطه: مقایسه چند روش

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 25

تعداد کلمات : 8600

مجله : Frontiers in Psychology

انتشار : 2020

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
14 ژانویه 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1503 بازدید
25,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:فراتحلیل رابطه بین هوش هیجانی و عملکرد تحصیلی در دوره متوسطه: مقایسه چند روش

 چکیده  

این مطالعه یک فراتحلیل کمی از تحقیقات تجربی در مورد رابطه بین هوش هیجانی (EI) و عملکرد تحصیلی (AP) بود که شامل سه مدل اصلی نظری EI بود. ما یک جستجوی رایانه ای را در پایگاه های اصلی الکترونیکی انجام دادیم. چهل و چهار مقاله از ۳۲۱۰ مقاله اولیه دارای معیارهای ورود بودند. با ۴۹ اندازه اثر و حجم نمونه تجمعی ۱۹،۸۶۱ شرکت کننده ، شاخصهای ناهمگنی قابل توجهی پیدا کردیم که نشان دهنده انواع نتایج است. به طور کلی ، نتایج این مطالعه نشان داد که تأثیر EI بر AP معنی دار است (۲۶/۰ = Z). در مطالعات اندازه گیری EI به عنوان توانایی (۳۱/۰ = Z) ، ارتباط متوسط ​​بین EI و AP بیشتر از مطالعات اندازه گیری شده EI به عنوان خود گزارش (۲۴/۰ = Z) و  EI مخلوط (۲۶/۰ = Z) بود. در زمینه آموزشی ، این فراتحلیل اطلاعاتی راجع به نقش ویژه EI به عنوان تابعی از اقدامات استفاده شده ارائه می دهد. برخی از مفاهیم عملی مورد بحث قرار گرفته است.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: A Meta-Analysis of the Relationship Between Emotional Intelligence and Academic Performance in Secondary Education: A Multi-Stream Comparison

Abstract

 This study was a quantitative meta-analysis of empirical research on the relationship between emotional intelligence (EI) and academic performance (AP) that included the three main theoretical models of EI. We conducted a computerized literature search in the main electronic databases. Forty-four of an initial 3,210 articles met the inclusion criteria. With 49 effect sizes and a cumulative sample size of 19,861 participants, we found significant heterogeneity indices indicating a variety of results. In general, the results of this study indicated a significant effect of EI on AP (Z = 0.26). Average association between EI and AP was higher in studies measured EI as ability (Z = 0.31), than studies measured EI as self-report (Z = 0.24), and self-report mixed EI (Z = 0.26). In the educational field, this meta-analysis provides information on the specific role of EI as a function of used measures. Some practical implications are discussed.
    دیدگاهتان را بنویسید