عنوان فارسی مقاله:فراتحلیل رابطه بین هوش هیجانی و عملکرد تحصیلی در دوره متوسطه: مقایسه چند روش
چکیده
این مطالعه یک فراتحلیل کمی از تحقیقات تجربی در مورد رابطه بین هوش هیجانی (EI) و عملکرد تحصیلی (AP) بود که شامل سه مدل اصلی نظری EI بود. ما یک جستجوی رایانه ای را در پایگاه های اصلی الکترونیکی انجام دادیم. چهل و چهار مقاله از ۳۲۱۰ مقاله اولیه دارای معیارهای ورود بودند. با ۴۹ اندازه اثر و حجم نمونه تجمعی ۱۹،۸۶۱ شرکت کننده ، شاخصهای ناهمگنی قابل توجهی پیدا کردیم که نشان دهنده انواع نتایج است. به طور کلی ، نتایج این مطالعه نشان داد که تأثیر EI بر AP معنی دار است (۲۶/۰ = Z). در مطالعات اندازه گیری EI به عنوان توانایی (۳۱/۰ = Z) ، ارتباط متوسط بین EI و AP بیشتر از مطالعات اندازه گیری شده EI به عنوان خود گزارش (۲۴/۰ = Z) و EI مخلوط (۲۶/۰ = Z) بود. در زمینه آموزشی ، این فراتحلیل اطلاعاتی راجع به نقش ویژه EI به عنوان تابعی از اقدامات استفاده شده ارائه می دهد. برخی از مفاهیم عملی مورد بحث قرار گرفته است.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.