فرهنگ لغت شایستگی و صلاحیت: دانشگاه هاروارد

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 12

تعداد کلمات : 4700

مجله : Procedia Engineering

انتشار : 2018

:

:

:

:

:

تاریخ انتشار
30 ژانویه 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1422 بازدید
56,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:فرهنگ لغت شایستگی و صلاحیت: دانشگاه  هاروارد

 چکیده

  شایستگی ها( صلاحیت ها)، به طور کلی،  شامل”چیزهایی” هستند که یک فرد باید از خود نشان دهد تا در انجام شغل، نقش، عملکرد، وظیفه یا کار،موثر باشد. این  چیز ها شامل رفتار مرتبط با شغل( آنچه که یک فرد   می گوید یا انجام می دهد و منجر به عملکرد  خوب یا ضعیف می شود)، انگیزش( شیوه  احساس  یک فرد در مورد شغل، سازمان دهی یا موقعیت جغرافیایی) و مهارت های/ دانش  فنی( آنچه که  یک فرد در خصوص حقایق، فناوری ها، حرفه، روش ها،  شغل و سازمان)  هستند. شایستگی ها از طریق مطالعه ی شغل و نقش ها شناسایی می شوند.

شایستگی ها و توسعه / مدیریت عملکرد

در طی سالیان متمادی، مدیریت عملکرد از  رویکرد های مبتنی بر   شخصیت و برآیند پیشرفت کرده و هیچ گونه تمرکز رشدی سازنده بر روی  رفتار ها یا رویکرد هایی  که  بازخورد هایی را در مورد مسئولیت های شغل و اهداف و نیز شایستگی ها و رفتار ارایه  می کنند،  ندارد. در سطح فردی ، این تمرکز روی شایستگی ها باعث می شود تا افراد با ارائه راهنمایی در تلاش برای تغییر رفتار ، نقش مهمی در پیشرفت خود داشته باشند. در سطح سازمانی ، تمرکز روی شایستگی ها در توسعه / مدیریت عملکرد ، ما را قادر می سازد تا عملکرد فردی را با ارزش ها و استراتژی ها هماهنگ کنیم و در عین حال حداکثر عملکرد شخصی را در دستیابی به اهداف و رفتارهای مربوط به کار خاص ، به حداکثر برساند(فرهنگ لغت شایستگی و صلاحیت).

 

 

 

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Competencies, in general, include the "things" that a person must demonstrate in order to be effective in a job, role, function, task, or task. These things include job-related behavior (what a person says or does that leads to good or poor performance), motivation (the way a person feels about a job, organization, or geographic location), and skills/ Technical knowledge (what a person knows about facts, technologies, professions, methods, jobs, and organizations). Competencies are identified through job and role studies.

Competencies and development / performance management

Over the years, performance management has evolved from personality-based and outcome-based approaches, and no constructive developmental focus has been placed on behaviors or approaches that provide feedback on job responsibilities and goals, as well as competencies and behavior. , does not have. At the individual level, this focus on competencies allows individuals to play an important role in their own development by providing guidance in efforts to change behavior. At the organizational level, the focus on competencies in performance development/management enables us to align individual performance with values and strategies while maximizing personal performance in achieving specific work-related goals and behaviors. to maximize (dictionary of competence and competence).

دیدگاهتان را بنویسید