قابلیت های مدیریت حق امتیاز و عملکرد اعطا کننده ی امتیاز تحت استراتژی

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 33

تعداد کلمات : 17000

مجله : Journal of Business Venturing

انتشار : 2020

ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : ب نازنین 12

تاریخ انتشار
13 می 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1467 بازدید
41,000 تومان

 عنوان فارسی مقاله:قابلیت های مدیریت حق امتیاز و  عملکرد اعطا کننده ی امتیاز تحت استراتژی های مالکیت امتیاز جایگزین

 چکیده

 فرانشیز یا اعطای حق امتیاز یک استراتژی رشد کارافرینانه  می باشد، ولی نقطه ی ضعف  برجسته ی آن،  موج سواری  فرد گیرنده ی فرانشیز یا حق امتیاز است. با استناد به تحقیقات ظرفیت، ما به توصیف قابلیت ها و ظرفیت های مدیریت حق امتیاز پرداخته و پیشنهاد می کنیم که آن ها  شیوه ای برای کاهش موج سواری و بهبود عملکرد هستند. ما  بیان می داریم که این  قابلیت ها برای   اعطا کنندگان حق امتیاز، که مالک خروجی ها هستند، سودمند هستند. با استفاده از یک نمونه ی۲۲۹  اعطا کننده ی   حق امتیاز، نشان می دهیم  قابلیت های مدیریت حق امتیاز  ارتباط مثبت با عملکرد  اعطا کننده ی  امتیاز  در میان   افراد مختلف دارند(قابلیت های مدیریت حق امتیازو عملکرد). برای    اعطا کنندگان امتیاز اصلی،   این قابلیت ها ارتباط نزدیک  با عملکرد  از طریق کاهش فرصت طلبی و بهبود اعتبار برند دارند.  ظرفیت مدیریت فرانشیز، یک ساختار نظری برای ارتباط  عملکرد اعطا کننده ی امتیاز با  اعطای امتیاز است.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

TITLE: Franchise management capabilities and franchisor performance under alternative franchise ownership strategies

Abstract

Franchising is a key entrepreneurial growth strategy, but a well-known downside is franchisee free-riding. Drawing upon alliance capabilities research, we describe franchise management capabilities and suggest that they are one way franchisors reduce free-riding and thus enhance performance. We also submit that these capabilities are especially helpful for “plural form” franchisors who own outlets in parallel with franchisees. Using a sample of 229 franchisors, we show that franchise management capabilities relate positively to franchisor performance among plural form franchisors. For “turnkey” franchisors who franchise all, or almost all, outlets these capabilities relate indirectly to performance through lower opportunism and improved brand reputation. Franchise management capability is therefore an important new theoretical construct linking franchising to franchisor performance.

 
    دیدگاهتان را بنویسید