حاکمیت شرکتی و مدیریت استرس در محیط کار

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 12

تعداد کلمات : 4800

مجله : THE INTERNATIONAL JOURNAL OF BUSINESS & MANAGEMENT

انتشار : 2021

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
30 نوامبر 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1130 بازدید
23,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:حاکمیت شرکتی و مدیریت استرس در محیط کار

 چکیده

  استرس با توجه به فشارها و تقاضا های زمان حال ما به یک وضعیت کشنده تبدیل شده است. تعداد بیشتری از افراد به خاطر استرس مریض  شده یا می میرند. متأسفانه، استرس قاتل خاموشی است که قبل از اینکه قربانی آن متوجه شود مشکلش چیست، به او حمله می کند. استرس در محل کار، بار اضافی را به یک کارگر معمولی اضافه می کند که باید با خواسته ها و فشارهای روزانه از محل کار دست و پنجه نرم کند. این مقاله به بررسی رابطه بین حاکمیت شرکتی و مدیریت استرس در محیط کار می پردازد. بررسی منابع موجود نشان می‌دهد که عواملی در محل کار که باعث ایجاد استرس می‌شوند عبارتند از اضافه بار کار، فشار زمان، ساعات طولانی کار، کمبود استراحت، کارهای دشوار یا پیچیده، کمبود تنوع، شرایط فیزیکی بد کار (فضای شلوغ اداری، زیاد درجه حرارت، نور ضعیف و غیره)، ابهام نقش، تعارض نقش، بر سر ترفیع، زیر ترفیع، جاه طلبی خنثی شده، نبود امنیت شغلی، مشکل ارتباط با مافوق و همکاران، ناتوانی در تفویض مسئولیت، غیبت یا مشارکت ناکافی در تصمیم گیری، سیاست اداری، محدودیت های رفتاری، عدم مشاوره موثر و مشکلات مالی، ایجاد صدای بلند توسط ماشین ها. علائم استرس می تواند به اشکال مختلفی مانند تغییر در رفتار ظاهر شود که در موارد حاد در حوزه احساسات، رفتار یا علائم جسمانی خود را نشان می دهد. استرس حاد می تواند به شکل های تحریک پذیری، اضطراب، خستگی، افسردگی، گوشه گیری، رفتار پرخاشگرانه، اشک ریختن، کسل کننده بودن، از دست دادن انگیزه، از دست دادن تمرکز، از دست دادن توانایی حل مشکلات، اختلال عملکرد جنسی، اختلالات گوارشی، سردردهای مکرر و غیره ظاهر شود. موارد استرس طولانی مدت در یک فرد می تواند “عصب غدد درون ریز، عملکردهای قلبی عروقی، اتونومیک و ایمنی” بدن را تغییر دهد و منجر به بیماری های جسمی و روانی شود. نتایج نشان داد که مدیریت از طریق حاکمیت شرکتی می تواند سیاست هایی را تدوین کند که در جهت مدیریت سطح استرس در محیط کار باشد. توصیه های ارائه شده شامل این بود که مدیریت باید موارد زیر را انجام دهد. با فراهم کردن محیط کار و فضاهای اداری مساعد، محل کار را برای کارکنان مناسب کنید. فرهنگ روابط فرزندی را در سازمان ایجاد کنید که به موجب آن کارکنان یکدیگر را به عنوان دوستان و هم تیمی ببینند و به شیوه ای صمیمانه و مودبانه با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. ترویج اخلاق کاری سازمانی و اعمال تدابیر انضباطی سختگیرانه در مورد متخلفان به ویژه در مورد هر نوع آزار و اذیت؛ ایجاد مسئولیت ها و نقش های شغلی روشن برای جلوگیری از ابهام نقش و تعارض شغلی؛ ایجاد مراکز تفریحی برای کارگران در زمان استراحت یا اوقات فراغت  باید در نظر گرفته شود و امکانات بهداشتی عملکردی باید فراهم شود و کارگران باید دسترسی   به آنها داشته باشند.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Corporate Governance and Managing Stress in the Workplace

Abstract

 Stress has become a killer condition given the pressures and demands of our present times. More people are either laid low or dying from stress. Unfortunately, stress is a silent killer that strikes before its victim can realize what his problem is. Stress in the workplace adds additional load to an average worker who must grapple with the daily demands and pressure from the workplace. This paper explored the relationship between corporate governance and stress management in the workplace. An examination of available literature shows that factors in the work place that cause stress include work overload, time pressure, long hours of work, lack of breaks, difficult or complex tasks, lack of variety, poor physical work conditions (congested office space, high temperature, poor lighting, etc.), role ambiguity, role conflict, over promotion, under promotion, thwarted ambition, absence of job security, problem of relationship with superiors and colleagues, inability to delegate responsibilities, absence or insufficient participation in decision making, office politics, behavioural restrictions, absence of effective consultation and financial difficulties, generating of loud noise by machines. Signs of stress can exhibit in several forms such as changes in behaviour, which in acute cases displays in the areas of feelings, behaviour or physical symptoms. Acute stress can exhibit in the forms of irritability, anxiety, fatigue, depression, withdrawal, aggressive behaviour, tearfulness, dullness, loss of motivation, loss of concentration, loss of ability to solve problems, sexual dysfunction, gastrointestinal disorders, recurrent headache, etc. Prolonged cases of stress in an individual can alter the “neuroendocrine, cardiovascular, autonomic and immunological functions” of the body leading to physical and mental illness. It was established that management by way of corporate governance can formulate policies that are geared towards managing the level of stress in the workplace. The recommendations made included that management should do the following; make the work place employee-friendly by providing conducive work environment and office spaces; establish a culture of filial relationships in the organization whereby employees see one another as friends and team-mates and relate to one another in cordial and courteous manner; popularize the organizational work ethics and enforce strict disciplinary measures on defaulters especially on harassment of every kind; establish clear job responsibilities and roles to prevent role ambiguity and job conflict; establish recreational centres for workers to ease off during breaks or at free time; functional health facilities should be provided and workers should have ready access to them; encourage open communication between employees and superiors and among all workers.