بررسی اثرات شیوه های مدیریت زنجیره تامین بر مزیت رقابتی و عملکرد سازمانی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 43

تعداد کلمات : 10900

مجله : Omega

انتشار : 2006

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
5 مارس 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1146 بازدید
14,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:بررسی اثرات شیوه های مدیریت زنجیره تامین بر مزیت رقابتی و عملکرد سازمانی

چکیده

از آنجا که دیگر رقابت بین سازمان ها نیست ، بلکه میان زنجیره های تأمین است ، مدیریت موثر زنجیره تأمین (SCM) به روشی بالقوه با ارزش برای تأمین مزیت رقابتی و بهبود عملکرد سازمانی تبدیل شده است. این تحقیق پنج بعد از عملکرد SCM (مشارکت استراتژیک تأمین کننده ، ارتباط با مشتری ، سطح اشتراک اطلاعات ، کیفیت اشتراک اطلاعات و به تعویق انداختن اطلاعات) را مفهوم سازی و توسعه می دهد و روابط بین شیوه های SCM ، مزیت رقابتی و عملکرد سازمانی را آزمایش می کند. داده ها برای مطالعه از ۱۹۶ سازمان جمع آوری شده و روابط پیشنهادی در چارچوب با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری مورد آزمایش قرار گرفت. نتایج نشان می دهد که سطوح بالاتر عملکرد SCM می تواند منجر به افزایش مزیت رقابتی و بهبود عملکرد سازمانی شود. همچنین ، مزیت رقابتی می تواند تأثیر مستقیم و مثبتی بر عملکرد سازمان داشته باشد(مدیریت زنجیره تامین بر مزیت رقابتی).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: The impact of supplychain management practices on competitive advantage and organizational performance

Abstract

Effective supplychain management (SCM) has become a potentiallyv aluable wayof securing competitive advantage and improving organizational performance since competition is no longer between organizations, but among supplychains. This research conceptualizes and develops five dimensions of SCM practice (strategic supplier partnership, customer relationship, level of information sharing, qualityof information sharing, and postponement) and tests the relationships between SCM practices, competitive advantage, and organizational performance. Data for the studywere collected from 196 organizations and the relationships proposed in the framework were tested using structural equation modeling. The results indicate that higher levels of SCM practice can lead to enhanced competitive advantage and improved organizational performance. Also, competitive advantage can have a direct, positive impact on organizational performance.