عنوان فارسی مقاله:مسئولیت اجتماعی شرکت و نوآوری: یک مطالعه تطبیقی
چکیده
هدف – هدف از این مطالعه بررسی چگونگی تأثیر استراتژی های مسئولیت اجتماعی شرکتها (CSR) بر عملکرد نوآوری آنها از طریق دو متغیر واسطه ، مشارکت کارکنان و همکاری تامین کنندگان و مقایسه نحوه عملکرد این مکانیسم در صنایع خدمات و تولید است.
طراحی/روش شناسی/رویکرد- مدل مفهومی بر اساس نظریه ذینفعان ، دیدگاه مبتنی بر منابع (RBV) و منطق غالب خدمات (SDL) ساخته شده است. بر اساس داده های نظرسنجی از ۶۸۶ شرکت خدماتی و ۱۶۴۶ شرکت تولیدی ، روابط فرضی با استفاده از مدل معادلات ساختاری (SEM) مورد آزمایش قرار گرفت. یافته ها – نتایج تجربی نشان داد که CSR به ترتیب بر نوآوری خدمات و نوآوری محصول در شرکتهای خدماتی و شرکتهای تولیدی تأثیر مثبت می گذارد و این تأثیرات با مشارکت کارکنان و همکاری تامین کننده به طور مثبت واسطه می شوند. با این حال ، در مقایسه با شرکتهای تولیدی ، تأثیر CSR بر عملکرد نوآوری برای شرکتهای خدماتی بیشتر بود. همکاری میان تأمین کنندگان و مشارکت کارکنان نیز در میانجی گری رابطه بین CSR و عملکرد نوآوری ، نقش قوی تری در شرکت های خدماتی ایفا می کند.
اصالت/ارزش – با تجزیه و تحلیل و تأیید اثرات مستقیم و غیر مستقیم CSR بر عملکرد نوآوری در صنایع خدمات و تولید ، این مطالعه به مزایای استراتژیک CSR پرداخته و تحقیقات گسترده ای بر روی مزایای مالی CSR تمرکز کرده است. بنابراین ، یافته های آن به درک ما از مسائل پایداری و نوآوری کمک می کند. از دیدگاه نظری ، این مطالعه نظریه RBV ، SDL و ذینفعان را در زمینه رابطه CSR و نوآوری گسترش داد و نشان داد که شرکت ها می توانند ابتکارات CSR و نوآوری را برای دستیابی به هم افزایی استراتژیک هماهنگ کنند. همچنین شباهت ها و تفاوت های بین شرکت های خدماتی و تولیدی در مورد مکانیسم تأثیر CSR بر نوآوری را آشکار کرد(مسئولیت اجتماعی شرکت و نوآوری).
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.