برنامه ریزی مسیر سبقت برای خودروی هوشمند بر اساس تابع سینوس ایکس

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 17

تعداد کلمات : 3000

مجله : International Conference on Mechatronics and Automation

انتشار : 2014

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
12 مارس 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1565 بازدید
22,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:برنامه ریزی مسیر سبقت برای خودروی هوشمند بر اساس تابع سینوس ایکس

 چکیده  

 یکی از پدیده های رایج در جاده، سبقت گرفتن است.  تصادف های جاده ای ناشی از سبقت  حدود ۱۵ درصد کل  تصادفات را شامل می شوند. دلایل مهم برای وقوع مکرر تصادفات ناشی از سبقت شامل انتخاب نامناسب زمان سبقت و عدم مهارت و سوء عملکرد می باشد. با توسعه فناوری های خودرو های هوشمند این مسائل را می توان به خوبی حل کرد(۱). یکی از  لازمه ها و پیش نیاز های اصلی برای دست یابی به یک رفتار سبقت هوشمند،  برنامه ریزی مسیر سبقت می باشد این مقاله به تجزیه تحلیل روش برنامه ریزی مسیر سبقت بر روی یک جاده  دو طرفه می پردازد. ما  مدل  مسیر سبقت تابع سینوسی x را ایجاد کرده و این مدل را با  معرفی  انحنا، عرض جاده و حداکثر شتاب  جانبی به عنوان پارامتر ها ارزیابی کردیم. نتایح شبیه سازی متلب نشان می دهد که مسیر سبقت  تابع سینوس ایکس می تواند برخی از ناکارامدی های  مدل در حال تغییر  جاده ای را حل کند(۲). در نهایت می توان به این نتیجه رسید که مسیر سبقت تابع سینوس ایکس مشابه یک وضعیت سبقت واقعی  از طریق  مقایسه نتایج شبیه سازی متلب و تست خودروی واقعی است. از این روی مطالعه ما یک مسیر ایمن را برای فرایند مانور سبقت خودروی هوشمند ارایه می کند.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Trajectory Planning of Overtaking for Intelligent Vehicle based on X-Sin function

Abstract

 One of the common phenomenon on the road is overtaking. Traffic accidents caused by overtaking account for about fifteen percents of the total. Important reasons to the frequent occurrence of overtaking accidents are the improper selection of overtaking time and misoperation. With the development of intelligent vehicle technologies, these issues can be well solved [1]. One of the prerequisite to achieve intelligent vehicle overtaking behavior is overtaking trajectory planning. This paper analyze the method of overtaking trajectory planning on unidirectional two-lane road. We establish X-Sin function overtaking trajectory model and evaluate this model by introducing curvature, road width, and the maximum lateral acceleration as parameters. MATLAB simulation results show that X-Sin function overtaking trajectory can solve some insufficient of existing lane changing model [2]. At last, we get the conclusion that X-Sin function overtaking trajectory is close to real overtaking situation through comparing the results of MATLAB simulation and real vehicle test. Therefore, our study can rapidly provide a safe trajectory for the process of intelligent vehicle overtaking maneuver.

دیدگاهتان را بنویسید