مشاوره و منتورینگ در پزشکی علمی

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 35

تعداد کلمات : 6500

مجله : Croatian Medical Journal

انتشار : 2006

ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : ب نازنین 12

تاریخ انتشار
12 آوریل 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1449 بازدید
27,000 تومان

عنوان فارسی مقاله: مشاوره و منتورینگ در پزشکی علمی

 

زمینه : مشاوره، به عنوان یک شرکت در رشد  و توسعه حرفه ای و شخصی  از اهمیت زیادی در پزشکی علمی برخوردار است و با افزایش تقاضای بالینی، مدیریتی، تحقیقات و سایر  مراکز اموزشی به چالش کشیده شده است. از این روی شواهد مربوط به  ارزش  مشاوره لازم است.

هدف : ارزیابی سیستماتیک شواهد در مورد غالبیت مشاوره و ارتباط آن با  توسعه شغلی

منابع داده ها : مدلاین،  کارنت کانتت، دیتابیس کوچران از مرور های سیستماتیک، دیتابیس چکیده های مقالات مروری،  رجیستر مرکزی  کارازمایی های بالینی،PsycINFO ودیتابیس اسکوپوس از  تاریخ موجود تا می ۲۰۰۶٫

انتخاب مطالعه و استخراج داده ها : ما  همه مطالعاتی  را شناسایی کردیم که اثر  مشاوره را بر روی انتخاب شغلی و  رشد تخصیلی در میان دانشجویان پزشکیو پزشکان بررسی کرده بودند. حداقل معیار های انتخاب، توصیف جمعیت  مورد مطاله و دسترسی به داده هی قابل استخراج می شود. هیچ گونه محدودیتی به  روش مطالعه یا زبان  وجود نداشت.

ترکیب داده ها :  مرور منابع حدود ۳۶۴۰ استناد را شناسایی کرد. مرور  چکیده ها منجر به بازیابی ۱۴۲ مقاله برای ارزیابی شد. ۴۲ مقاله به توصیف ۳۹ مطالعه می پرداختند و مروری بودند. از این تعداد ۸۷ درصد  به صورت نظر سنجی های خود کزارشی با اندازه نونه کوچک بوده و   نرخ پاسخ دهی از  ۵تا ۹۹ درصد متغیر بود. یک مطالعه شاهد موردی در این نظر سنجی از گروه مقایسه استفاده کرد که مشاوره دریافت کرده بودند و ۱ مطالعه منسجم دارای یک اندازه نمونه کوتاه  بود. کم تر از ۵۰ درصد  دانشجویان پزشکی و در  برخی از شرایط میددانی کم تر از ۲۰ درصد  اعضای هیئت علمی بود. زنان تصور می کردند که  آن ها اثر مهم  تری بر روی رشد شخصی،  راهنمای شغلی، انتخاب شغلی و  بازدهی تحقیقات از جمله موفقیت در چاپ مقاله وگرانت دارد(مشاوره و منتورینگ در پزشکی علمی).

نتیجه گیری :  مشاوره بخش مهمی از پزشکی آکادمیک است با این  حال شواهد  پشتیبانی و تایید کننده در مورد این موضوع قوی نیستند. توصیه های عملی در خصوص مشاوره در پزشکی که مبتنی بر شواهد است، نیازمند مطالعاتی است که از روش های قوی تری استفاده  می کنند، مسائل زمینه ای را حل می کنند و از رویکرد های بین رشته ای استفاده می کنند.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

TITLE: Mentoring in Academic Medicine A Systematic Review

Abstract

Context Mentoring, as a partnership in personal and professional growth and development, is central to academic medicine, but it is challenged by increased clinical, administrative, research, and other educational demands on medical faculty. Therefore, evidence for the value of mentoring needs to be evaluated. Objective To systematically review the evidence about the prevalence of mentorship and its relationship to career development. Data Sources MEDLINE, Current Contents, Cochrane Database of Systematic Reviews, Database of Abstracts of Reviews of Effects, Cochrane Central Register of Controlled Trials, PsycINFO, and Scopus databases from the earliest available date to May 2006. Study Selection and Data Extraction We identified all studies evaluating the effect of mentoring on career choices and academic advancement among medical students and physicians. Minimum inclusion criteria were a description of the study population and availability of extractable data. No restrictions were placed on study methods or language. Data Synthesis The literature search identified 3640 citations. Review of abstracts led to retrieval of 142 full-text articles for assessment; 42 articles describing 39 studies were selected for review. Of these, 34 (87%) were cross-sectional self-report surveys with small sample size and response rates ranging from 5% to 99%. One casecontrol study nested in a survey used a comparison group that had not received mentoring, and 1 cohort study had a small sample size and a large loss to follow-up. Less than 50% of medical students and in some fields less than 20% of faculty members had a mentor. Women perceived that they had more difficulty finding mentors than their colleagues who are men. Mentorship was reported to have an important influence on personal development, career guidance, career choice, and research productivity, including publication and grant success. Conclusions Mentoring is perceived as an important part of academic medicine, but the evidence to support this perception is not strong. Practical recommendations on mentoring in medicine that are evidence-based will require studies using more rigorous methods, addressing contextual issues, and using cross-disciplinary approaches.

دیدگاهتان را بنویسید