تجزیه و تحلیل رفتار بازگشت مشتریان پس از خرید آنلاین در چین با استفاده از SEM

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 23

تعداد کلمات : 9800

مجله : Industrial Management & Data Systems

انتشار : 2020

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
3 سپتامبر 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1133 بازدید
29,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:تجزیه و تحلیل رفتار بازگشت مشتریان پس از خرید آنلاین در چین با استفاده از SEM

 چکیده

 هدف – هدف این مقاله بررسی تأثیرات احتمالی متغیرهای مختلف بر فعالیت‌های بازگشت محصول پس از خرید آنلاین است. مطالعات قبلی در مورد رفتار مشتری عمدتاً مربوط به بازده محصولات استفاده شده و سایر سازه‌های مرتبط با کیفیت محصول در مدل بوده است. این مطالعه با هدف بررسی ویژه متغیرهای مربوط به خدمات تدارکات و مرتبط با قصد مشتری برای محصولات عمومی تحت شرایط تجارت الکترونیکی انجام شده است.

طراحی/روش شناسی/رویکرد – داده‌های پرسشنامه ساختار یافته برای این مطالعه در دو شهر جنوب شرقی چین (۱۶۲ پاسخ قابل استفاده) جمع آوری شد. برای بررسی متغیرهای نهفته از مدل معادلات ساختاری استفاده شد.

یافته‌ها – نتایج تأیید کرد که قصد بازگشت محصول با تأثیر مستقیم ۰٫۶۳ بیشترین تأثیر را بر بازده خریدهای آنلاین دارد و پس از آن انعطاف پذیری در بازگشت (خدمات تدارکات) با تأثیر مستقیم ۰٫۴۹ است.

اصالت/ارزش – چنین مدلی نه تنها درک نظری مطالعات رفتار مشتری را غنی می‌کند بلکه به فروشگاه‌ها و سیستم عامل‌های خرید آنلاین معیار کمی و چشم انداز جدیدی در طراحی زنجیره‌های تأمین خرید آنلاین با در نظر گرفتن بازده محصول به منظور افزایش رضایت مشتری ارائه می‌دهد(مشتریان پس از خرید آنلاین).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Analysis of customers’ returnbehaviour after online shopping in China using SEM

Abstract

 Purpose – The purpose of this paper is to examine the potential impacts of various variables on product return activities after online shopping. Previous studies on customer behaviour have been predominantly concerned with return on used products and other product-quality-related constructs in the model. This study aims to specially examine the logistics service-related and customer intention–related variables for general products under the e-commerce circumstance. Design/methodology/approach – Structured questionnaire data for this study were collected in the two southeast cities of China (162 useable responses). Structural equation modelling was used to examine the latent variables. Findings – The results confirmed that product return intention has the greatest impact on online shopping returns with a direct effect of 0.63, followed by the flexibility in return (logistics service) with a direct effect of 0.49. Originality/value – Such a model not only enriches the theoretical understanding of customer behaviour studies but also offers online shopping stores and platforms a quantitative benchmark and new perspective on the design of online shopping supply chains by considering product returns so as to improve the customer satisfaction.