توسعه کارکردهای شناختی و مهارت‌های تحصیلی در کودکان ۹-۱۰ ساله با عملکرد هوشی مرزی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 24

تعداد کلمات : 11000

مجله : Developmental Neuropsychology

انتشار : 2021

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
27 می 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1223 بازدید
32,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:توسعه کارکردهای شناختی و مهارت‌های تحصیلی در کودکان ۹-۱۰ ساله با عملکرد هوشی مرزی

چکیده

این مطالعه طولی به بررسی این موضوع پرداخته است که آیا رشد شناختی و تحصیلی کودکان (با میانگین سنی ۱۰٫۵۲ سال) با عملکرد هوشی مرزی (BIF) با تأخیر رشد یا رشد غیرمعمول مشخص می‌شود یا خیر. تکالیف شناختی، تکالیف حسابی و خواندن طی سه سال متوالی به گروه BIF و یک گروه مقایسه سنی (CAMC) اعمال شد. کودکان BIF ضعف در رابطه با همه تکالیف، و سرعت رشد کندتر در چهار تکلیف حساب و خواندن کلمات را نشان دادند. نتایج شواهدی را برایتایید مدل تأخیر رشد ارائه می‌دهد زیرا کودکان BIF به طور کلی رشد و روندهای رشد مشابه گروه CAMC را نشان می‌دهند(مهارت‌های تحصیلی در کودکان).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

TITLE: Development of Cognitive Functions and Academic Skills in 9- to 10-year-old Children with Borderline Intellectual Functioning

Abstract

 This longitudinal study examined whether the cognitive and academic development of children (M age = 10.52 years) with Borderline Intellectual Functioning (BIF), is characterized by developmental delay or atypical development. Cognitive tasks, arithmetic tasks, and reading tasks were administrated during three succeeding years to the BIF group and a Chronological Age-Matched Comparison (CAMC) group. The BIF children displayed weaknesses in relation to all tasks, and slower developmental rates on four arithmetic tasks and word reading. The results provide evidence in support of the developmental delay model as the BIF children overall displayed similar developmental growth and trends as the CAMC group.