عنوان فارسی مقاله:تدوین یک مدل موفقیت برای اجرای نرم افزار Geometers’ Sketchpad هندسه در آموزش ریاضیات متوسطه
چکیده
Geometers’Sketchpad (GSP) به عنوان یکی از ابزارهای رسمی برای آموزش و یادگیری موضوعات فنی مانند ریاضیات در فضای آموزش ملی انتخاب شده است. اگرچه استفاده از GSP مورد حمایت قابل توجهی از وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است، اما نتیجه اجرای آن لزوماً نتایج برجستهای را در زمینه آموزش و یادگیری موفقیت آمیزتر ریاضیات در مدارس نشان نمیدهد. گزارشها حاکی از آن است که بسیاری از موارد استفاده از GSP در زمینه آموزش خصوصاً در مدارس کم استفاده شده است. از جمله دلایل مشخص شده عدم تمایل بازیکنان اصلی برای استفاده از ابزارها است. معلمان شکایت دارند که با استفاده از این ابزارها، حجم کار آنها افزایش مییابد تا با نسخههای بسیاری از GSP به روز شود، گروههای آموزشی که از فناوری اطلاعات کمتری برخوردار هستند نگران نشان دادن عدم کفایت خود در استفاده از این فناوری قبل از دانش آموزان خود و سنت گرایانی هستند که ترجیح میدهند آموزش خود به روشی متعارف را ارائه کنند و حال مجبور به تغییر سبک تدریس هستند. هدف از این مطالعه ایجاد یک مدل موفقیت است که بتواند به عنوان پایهای برای اجرای موفقیت آمیز GSP در مدارس متوسطه باشد. امید است که این نتیجه بتواند بینشی در مورد عوامل مؤثر در موفقیت برنامه GSP در آموزش ریاضیات در سطح دبیرستان در مالزی ارائه دهد که با اهداف مندرج در برنامه آموزش مالزی ۲۰۱۳-۲۰۲۵ – برای استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در بالا بردن کیفیت آموزش و یادگیری در سراسر کشور مطابقت دارد(موفقیت برای اجرای نرم افزار هندسه).
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.