نقش توانایی مدیریت در اجتناب مالیاتی شرکت

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 23

تعداد کلمات : 9500

مجله : Journal of Hospitality and Tourism Management

انتشار : 2018

:

:

:

:

:

تاریخ انتشار
17 ژانویه 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1070 بازدید
29,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:نقش توانایی مدیریت در اجتناب مالیاتی شرکت

 چکیده

 بسیاری از مطالعات قبلی، اجتناب مالیاتی را به صورت تابعی از ویژگی‌ها و مشخصه‌های سطح شرکت مدل سازی کرده و این موضوع را در نظر نمی‌گیرند که چگونه ویژگی‌های فردی مدیریت بر اجتناب مالیاتی تأثیر می‌گذارد. این مقاله به بررسی این می‌پردازد که آیا مدیران با توانایی بالای مدیریت منابع شرکت، در اجتناب مالیاتی بیشتر مشارکت می‌کنند یا خیر. نتایج ما نشان می‌دهد که حرکت از چندک پایین به بالای توانایی مدیریتی، با کاهش ۳٫۱۵ درصد (۲٫۵۰ درصد) در نرخ مؤثر مالیات نقدی (پنج ساله) یک ساله شرکت همراه است. ما همچنین به بررسی این موضوع می‌پردازیم که مدیران با توانایی بالا چگونه پرداخت مالیات بر درآمد را کاهش می‌دهند و در فعالیت‌های برنامه ریزی مالیاتی دولتی بزرگ‌تر مشارکت کرده و درآمد بیشتر را به گریزگاه‌های مالیاتی خارجی انتقال می‌دهند، و درخواست اعتبار بیشتر در زمینه تحقیق و توسعه کرده و سرمایه گذاری‌های بیشتری را در دارایی‌هایی انجام می‌دهند که کسری استهلاک  سریع‌تر و بیشتری دارند. شناسایی مشخصه و ویژگی مدیر در رابطه با تصمیمات مالیاتی شرکت، به افزایش درک و دانش ما در خصوص عوامل تغییرات اساسی در پرداخت مالیات بر درآمد شرکت‌ها کمک می‌کند(نقش مدیریت در اجتناب مالیاتی شرکت).

کلیه مقالات مرتبط را میتوانید در بخش ترجمه مقالات مدیریت ملاحظه کنید.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

 title: An analysis of the key determinants of hotel employees' ethical behavior

Abstract

One of the main challenges plaguing the hotel industry today is the unethical behavior of its employees which spreads like a bad, contagious disease across all departments of a hotel company, has a strong negative impact on hotel operations, results in huge financial losses and other detrimental consequences and has become a major headache for many hotel companies. The purpose of this study is to identify what the main factors are that impact the ethical behavior of hotel employees to help hotels understand the source of this problem. More specifically, this study attempts to replicate Deshpande, Joseph, and Prasad's (2006) study -which was conducted in hospitals-in three, four, and five star hotels in Greece to examine whether it will yield similar results. This study is based on a previous work that the first author presented at the EuroCHRIE 2013 conference in Freiburg, Germany and is among the first ones to be conducted in hotels as most research studies on this topic were conducted in non-hospitality settings. The examined factors include the following: the ethical behavior of peers and managers, the hotel employees' business ethics education, as well as the role of gender, nationality, age, level of education and length of time that participants have worked in the position they were in as well as in the hotel industry overall. Results revealed that some of these factors are key determinants that rule the ethical behavior of employees regardless of the setting they are in.

دیدگاهتان را بنویسید