بررسی اثرتعدیل کننده تصور زیست محیطی و نیت تبلیغات شفاهی و کلامی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 41

تعداد کلمات : 10000

مجله : Journal of Cleaner Production

انتشار : 2017

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
9 آوریل 2022
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1271 بازدید
76,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:بررسی اثرتعدیل کننده تصور زیست محیطی و نیت تبلیغات شفاهی و کلامی در صنعت مهمان نوازی و هتل داری سبز

 چکیده

توجه زیادی به مطالعات در خصوص نیت و قصت تبلیغات شفاهی و کلامی مشتریان در زمینه هتل داری معطوف شده است. ولی در خصوص اثرات تصورات زیست محیطی بر قصد تبلیغات کلامی مشتریان و شیوه اثر گذاری متغیرهای رضایت زیست محیطی و اعتماد زیست محیطی، مطالعات کمی صورت گرفته است. این مطالعه با توجه به قالب محرک-موجود-واکنش (SOR)، ارتباط بین تصور زیست محیطی و قصد بازاریابی کلامی مشتریان در صنعت هتل داری و تأثیر رضایت و اعتماد را بررسی می‌کند. به دلیل دغدغه زیست محیطی زیاد نسل هزاره و نیز وجود منابع تبلیغات کلامی در خصوص محصولات و سرویس‌ها، هدف این مطالعه، ارزیابی تأثیر نسل هزاره است. از روش پرسشنامه‌ای جهت گرداوری اطلاعات سیصد و بیست و چهار شرکت کننده برای تست ارتباط استفاده گردید. طبق نتایج، تصور زیست محیطی از هتل‌ها تاثیرات معنی داری روی رضایت و اعتماددارد و رضایت مصرف کننده تأثیر معنی دار روی اعتماد دارد. رضایت و اعتماد زیست محیطی ارتباط مثبتی با قصد و نیت سفارش هتل‌های سازگار با محیط زیست دارد. علاوه براین، تأثیر معنیدار نسل جدید در میان کلیه مسیرهای بین متغیرهای مورد مطالعه در مدل مشخص گردید. طبق نتایج، زنان بیش از مردان مشتاق برای سفارش هتل‌های سبز هستند. در نهایت روش‌های تحقیق آینده پیشنهاد گردید.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Green image and consumers’ word-of-mouth intention in the green hotel industry: The moderating effect of Millennials

Abstract

Research on the word-of-mouth intention of consumers has received increasing attention in hospitality research. However, little research has explored the effect of green image on the word-of-mouth intention of consumers and how this effect was mediated by green satisfaction and green trust. Based on the Stimulus-Organism-Response (S-O-R) framework, this research examined the relationship between green image and the word-of-mouth intention of consumers in the Chinese green hotel industry and explored the mediating effects of green satisfaction and green trust. Considering that Millennials (a large and influential generation born in the 1980s and late 1990s) are extremely concerned about green issues, more concerned about the environment than previous generations, and a powerful source of word-of-mouth about products and services, this research also examined the moderating effect of Millennials. The questionnaire survey method was used to collect data from 324 respondents with the help of travel agencies to test these relationships. The results indicated that the green image of green hotels strongly influences consumer green satisfaction and green trust, and consumer green satisfaction has a significant effect on green trust. The consumers’ green satisfaction and green trust are positively related to their intention to recommend green hotels to individuals around them. Furthermore, significant moderating effects of Millennials were found in all paths between the investigated variables in the proposed model. The results also showed that female tourists are more likely than male tourists to recommend green hotels. The implications of these findings were discussed, and limitations and future research directions were suggested.