هم‌آفرینی ارزش اجتماعی: شیوه‌ای از هم‌آفرینی ارزش

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 23

تعداد کلمات : 10000

مجله : Social Enterprise Journal

انتشار : 2021

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
15 فوریه 2022
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1158 بازدید
59,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:هم‌آفرینی ارزش اجتماعی: شیوه‌ای از هم‌آفرینی ارزش

 چکیده

  هدف – هدف این مقاله ارائه یک چارچوب هم‌آفرینی ارزش است که درک هم‌آفرینی ارزش اجتماعی را بیشتر می‌کند.

طرح / روش شناسی / رویکرد – این مقاله یک تحلیل مفهومی بین رشته ای است که بر روی مطالعات شرکت اجتماعی، تحقیقات بازاریابی و نظریه ارزش فلسفی طراحی شده است.  رویکردی در خصوص مطالعه روابط بازار است و در راستای راهبردهای پژوهشی فلسفی، تحلیل خود را با استفاده از تمایزات مفهومی آشکار می کند.

یافته ها – این مطالعه چارچوبی را ارائه می دهد که تمایز بین دو حالت ایجاد ارزش را اثبات می کند و ساختار مدل کسب و کار شرکت اجتماعی را شناسایی می کند. این توضیح می دهد که چگونه  بنگاه های اجتماعی را می‌توان به‌عنوان الگوهایی برای سازمان‌های انتفاعی در نظر گرفت و توضیح می‌دهد که چرا هم‌آفرینی ارزش اجتماعی یک هدف مهم است.

محدودیت‌ها/پیامدهای تحقیق – این مقاله دیدگاهی یکپارچه و غیر دوگانه‌گرا از هم‌آفرینی ارزش ایجاد می‌کند که هم‌آفرینی ارزش اجتماعی و اقتصادی را به عنوان اهداف متضاد مفهوم‌سازی نمی‌کند.

اهمیت عملی – بنگاه ‌های اجتماعی می‌توانند از ساختار مدل کسب‌وکار و دو حالت ایجاد ارزش استفاده کنند و خود را الگوی سازمان‌های انتفاعی بدانند.

اهمیت اجتماعی – این مقاله یک رویکرد قابل مشاهده را برای سازمان‌های انتفاعی و بنگاه ‌های اجتماعی اعمال می‌کند. با استفاده از چارچوب آن، سازمان‌های انتفاعی می‌توانند در مورد پیامدهای اقدامات خود بر جامعه و اینکه چگونه ایجاد ارزش اجتماعی می‌تواند اثربخشی شرکت اجتماعی را بهبود بخشد، تأمل کنند.

اصالت/ارزش – تا جایی که میدانیم، این مقاله اولین پلی است که رویکردهای خدمات‌محور را برای مطالعات بازاریابی و شرکت اجتماعی با استفاده از نظریه ارزش فلسفی برای بهبود درک هم‌آفرینی ارزش اجتماعی ایجاد می‌کند.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Social value cocreation: a mode of value cocreation

Abstract

Purpose – This paper aims to present a value cocreation framework that furthers understanding of social value cocreation. Design/methodology/approach – This paper is an interdisciplinary conceptual analysis drawing on social enterprise studies, marketing research and philosophical value theory. It applies a visible-hand approach to the study of market relationships and, in line with philosophical research strategies, unfolds its analysis using conceptual distinctions. Findings – This study provides a framework that substantiates the distinction between two modes of value cocreation and identifies the structure of the social enterprise business model. It explains how social enterprises can be conceived as role models for for-profit organizations, and it elucidates why social value cocreation is a demanding objective. Research limitations/implications – This paper develops an integrative, nondichotomist view of value cocreation that does not conceptualize social and economic value cocreation as opposing goals. Practical implications – Social enterprises can use the business model structure and two modes of value cocreation and view themselves as role models for for-profit organizations. Social implications – This paper applies a visible-hand approach to both for-profit organizations and social enterprises. Using its framework, for-profit organizations can reflect on the consequences of their actions on society and how social value cocreation can improve social enterprise effectiveness. Originality/value – To the best of the author’s knowledge, this paper is the first to bridge service-oriented approaches to marketing and social enterprise studies using philosophical value theory to improve understanding of social value cocreation.