رویکرد هوش مصنوعی برای پشتیبانی از آموزش کنترل کیفیت آماری

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 16

تعداد کلمات : 5700

مجله : Computers & Education

انتشار : 2006

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
5 جولای 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1673 بازدید
24,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:رویکرد هوش مصنوعی برای پشتیبانی از آموزش کنترل کیفیت آماری

 چکیده  

کنترل کیفیت آماری – SQC (متشکل از کنترل فرآیند آماری، مطالعات توانایی فرآیند، نمونه گیری پذیرش و طراحی آزمایشات) ابزاری بسیار مهم برای دستیابی، حفظ و بهبود سطح کیفی کالاها و خدمات تولید شده توسط یک سازمان است. علیرغم اهمیت آن، و همچنین تدریس آن در دوره‌های فنی و دانشگاهی و همچنین در بخشهای آموزش شرکتها، SQC تا حد زیادی به درستی استفاده نشده است. یک رویکرد نامناسب در آموزش ممکن است دلیل چنین مشکلی باشد. بنابراین این باعث ایجاد انگیزه در توسعه مدلی برای آموزش SQC شده است، و به فراگیران خود اجازه می‌دهد تا به درستی از روشهای SQC استفاده كنند. پس از بررسی درباره مفهوم مورد نیاز برای بکارگیری صحیح SQC، استفاده از آن و روشهای آموزشی، محتویات و روش مدل تعریف شد. ما همچنین از یک محیط رایانه‌ای برای مدل استفاده می‌کنیم، و از مفاهیم و مهارت‌های SQC مورد نیاز استفاده می‌کنیم. برای توسعه محیط رایانه از رویکرد هوش مصنوعی استفاده شد و در نتیجه یک سیستم تدریس خصوصی هوشمند، STCEQ ایجاد شد. در این مقاله خصوصیات اصلی سیستم، عملکرد آن، مزایای استفاده از چنین سیستمی و نتایجی که هنگام استفاده از این سیستم به دست آوردیم بحث می‌شود(هوش مصنوعی برای پشتیبانی از آموزش).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title:Artificial intelligence approach to support statistical quality control teaching

Abstract

 Statistical quality control – SQC (consisting of Statistical Process Control, Process Capability Studies, Acceptance Sampling and Design of Experiments) is a very important tool to obtain, maintain and improve the Quality level of goods and services produced by an organization. Despite its importance, and the fact that it is taught in technical and college courses, as well as in companies training sectors, SQC has been largely misused. An inappropriate teaching approach may be the cause of such problem; therefore it has motivated the development of a model for SQC teaching, allowing its learners to correctly apply SQC techniques. After a survey regarding the concept needed to correctly apply SQC, its use and teaching/training methods, the models contents and methodology were defined. We also realized the opportunity of incorporating a computer environment for the model, permitting the practice of the needed SQC concepts and skills. An Artificial Intelligence approach was used to develop the computer environment, resulting in an Intelligent Tutoring System, the STCEQ. The paper discusses the main characteristics of the system, its functioning, benefits of using such a system and the results we obtained while using this system.

 
دیدگاهتان را بنویسید