تأثیرات هوش هیجانی بر عادات مطالعه دانش‌آموزان در محیط‌های یادگیری ترکیبی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 25

تعداد کلمات : 9900

مجله : behavioral sciences

انتشار : 2022

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
26 مارس 2022
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1228 بازدید
39,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:تأثیرات هوش هیجانی بر عادات مطالعه دانش‌آموزان در محیط‌های یادگیری ترکیبی: نقش واسطه‌ای درگیری شناختی در طول COVID-19

 چکیده

  هوش هیجانی یک حوزه اصلی در روانشناسی تربیتی و عاملی کلیدی در زندگی تحصیلی دانش آموزان است. هوش هیجانی با رفتارهای انحرافی از طریق خودآگاهی و خودانگیختگی برخورد می کند، مهارت های عاطفی و اجتماعی را تنظیم می کند و انرژی هیجانی را به انرژی مثبت تبدیل می کند. این مطالعه به بررسی روابط مستقیم و غیرمستقیم بین هوش هیجانی و عادات مطالعه در محیط‌های یادگیری ترکیبی پرداخته است. یادگیری ترکیبی به عنوان یک رویکرد یادگیری ترکیبی مفهوم سازی شده است که فرصت های یادگیری آنلاین و رویکرد کلاس درس سنتی را ترکیب می کند. علاوه بر این، این مطالعه نقش واسطه ای درگیری شناختی را در رابطه بین هوش هیجانی و عادات مطالعه بررسی کرد. ما از ۲۶ مورد در یک پرسشنامه مبتنی بر کاغذ در یک مطالعه کمی برای جمع‌آوری داده‌ها در مورد هوش هیجانی، درگیری شناختی و عادات مطالعه از دانشجویان علوم بهداشت (N = 338) که در دوره‌های یادگیری ترکیبی در دانشگاه‌های استان هونان چین ثبت‌نام کرده بودند، استفاده کردیم. هوش هیجانی شامل خودآگاهی، خودانگیختگی و تنظیم هیجان بود. مهارت های اجتماعی نیز مورد بررسی قرار گرفت. یک رویکرد مدل‌سازی معادلات ساختاری حداقل مربعات جزئی از طریق نرم‌افزار SmartPLS برای کشف روابط اعمال شد. نتایج حاکی از آن است که خودآگاهی و خودانگیختگی با عادات مطالعه ارتباط مستقیم، معنادار و مثبت دارند. به طور مشابه، نتایج حاکی از آن است که هر چهار بعد هوش هیجانی (خودآگاهی، خودانگیختگی، تنظیم هیجان و مهارت‌های اجتماعی) با عادات مطالعه با استفاده از درگیری شناختی به عنوان متغیر میانجی رابطه غیرمستقیم، معنی‌دار و مثبت دارند. نتایج نشان داد که دانش‌آموزان با چالش‌های بالاتر از حد معمول در ایجاد عادات مطالعه در محیط‌های یادگیری ترکیبی در طول همه‌گیری کووید-۱۹ مواجه هستند و هوش هیجانی به آنها کمک می‌کند تا عادات مطالعه خود را با تأثیر بیشتری توسعه دهند. به طور مشابه، نتیجه گیری شد که درگیری شناختی ارتباط بین هوش هیجانی و عادات مطالعه را تقویت می کند. بنابراین توصیه می‌شود که دانشگاه‌ها اقدامات خاصی را برای تقویت هوش هیجانی و درگیری شناختی دانشجویان انجام دهند که در نهایت باعث بهبود عادات مطالعه آنها خواهد شد. علاوه بر این، مفاهیم ارزشمند و کاربردی برای معلمان، شاغلین و مدیریت دانشگاه نیز در این مطالعه مورد بحث قرار گرفت.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: The Impacts of Emotional Intelligence on Students’ Study Habits in Blended Learning Environments: The Mediating Role of Cognitive Engagement during COVID-19

Abstract

 Emotional intelligence is a main area in educational psychology and a key factor in the academic life of students. It deals with deviant behavior through self-awareness and self-motivation, regulates emotional and social skills, and converts emotional energy into positive energy. This study examined direct and indirect relationships between emotional intelligence and study habits in blended learning environments. Blended learning is conceptualized as a hybrid learning approach that combines online learning opportunities and the traditional classroom approach. Furthermore, the study explored the mediating role of cognitive engagement in the relationship between emotional intelligence and study habits. We used 26 items in a paper-based questionnaire in a quantitative study to collect data on emotional intelligence, cognitive engagement and study habits from health sciences students (N = 338) enrolled in blended learning courses in universities in the Hunan province of China. Emotional intelligence included self-awareness, self-motivation, and the regulation of emotion; social skills were also examined. A partial least squares structural-equation modeling approach was applied through SmartPLS software to explore the relationships. The results indicate that self-awareness and self-motivation have direct, significant, and positive connections with study habits. Similarly, the results indicate that all four dimensions of emotional intelligence (self-awareness, self-motivation, emotion regulation and social skills) had indirect, significant, and positive relationships with study habits using cognitive engagement as a mediator variable. It was concluded that students face higher-than-usual challenges in building study habits in blended learning environments during the COVID-19 pandemic, and that emotional intelligence helps them to develop their study habits to greater effect. Similarly, it was concluded that cognitive engagement strengthens the connection between emotional intelligence and study habits. Therefore, it is recommended that universities take specific measures to enhance students’ emotional intelligence and cognitive engagement, which will ultimately improve their study habits. Moreover, valuable and practical implications for teachers, practitioners, and university management were also discussed in the study.