وضعیت اجتماعی-اقتصادی، آموزش والدین، ارتباط با مدرسه و منابع فردی فرهنگی اجتماعی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 18

تعداد کلمات : 7000

مجله : International Journal of Environmental Research and Public Health

انتشار : 2020

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
28 دسامبر 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1272 بازدید
28,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:وضعیت اجتماعی-اقتصادی، آموزش والدین، ارتباط با مدرسه و منابع فردی فرهنگی اجتماعی در آسیب پذیری دانش آموزان در برابر مصرف مواد مخدر

 چکیده

 زمینه و هدف: خانواده‌هایی که در وضعیت اقتصادی-اجتماعی نامطلوب زندگی می‌کنند، اغلب در زندگی روزمره خود نسبت به خانواده‌های مرفه‌تر با مسکن نامطلوب، محله‌های ناامن، مدارس نامناسب و استرس بیشتری مواجه هستند که پیامدهای روانی و رشدی زیادی دارد که می‌تواند در بسیاری از موارد مانع رشد فرزندانشان شود. با این حال، اندازه گیری وضعیت اجتماعی-اقتصادی در بین جوانان و ارتباط آن با اشکال مختلف مصرف مواد غیرقانونی چالش برانگیز و هنوز نامشخص است. این مقاله با تمرکز بر سه الگوی مصرف مختلف (تجربی، اپیزودیک و مکرر) و استفاده از دو شاخص برای بهبود اندازه‌گیری ویژگی‌های اجتماعی-اقتصادی فردی در یک نمونه بزرگ، تحقیقات موجود در مورد رابطه بین وضعیت اجتماعی-اقتصادی و مصرف مواد غیرقانونی در بین نوجوانان را گسترش می‌دهد. از دانشجویان اروپایی روش‌ها: داده‌ها از پروژه بررسی مدرسه اروپایی در مورد الکل و سایر مواد مخدر (ESPAD) استخراج شد که از سال ۱۹۹۵، داده‌های قابل مقایسه را در بین دانش‌آموزان ۱۵ تا ۱۶ ساله جمع‌آوری می‌کند تا روند مصرف مواد و سایر رفتارهای پرخطر را در سراسر جهان نظارت کند. اروپا نمونه از ۲۸ کشوری است که در جمع آوری داده‌های سال ۲۰۱۵ شرکت داشتند. مصرف حشیش، کوکائین و هروئین در نظر گرفته شده و الگوهای مرتبط بر اساس دفعات مصرف شناسایی می‌شوند. ویژگی‌های خانواده در سطح دانش آموز از دو بعد سطح تحصیلات والدین و وضعیت اجتماعی-اقتصادی ادراک شده تعریف می‌شود. رگرسیون لجستیک با اثرات مختلط چند متغیره به منظور اندازه‌گیری ارتباط بین ویژگی‌های فردی و آسیب‌پذیری برای مصرف مواد مخدر انجام شد. یافته‌ها: برخی از الگوهای استفاده، به‌ویژه دوره‌ای و مکرر، به شدت با وضعیت اجتماعی-اقتصادی پایین‌تر و تحصیلات پایین‌تر والدین مرتبط بودند. نتیجه‌گیری: نتایج ما نشان می‌دهد که سیاست‌های مواد مخدر باید با اقداماتی با هدف از بین بردن موانع ورود اجتماعی که به پس‌زمینه اقتصادی-اجتماعی نوجوانان نسبت داده می‌شود، ترکیب شود.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Socioeconomic Status, Parental Education, School Connectedness and Individual Socio-Cultural Resources in Vulnerability for Drug Use among Students

Abstract

 Background and Aims: Families who live in a disadvantaged socioeconomic situation frequently face substandard housing, unsafe neighborhoods,inadequate schools and more stress in their daily lives than more affluent families, with a host of psychological and developmental consequences that can hinder their children’s development in many ways. However, the measurement of socioeconomic status among youth and its link with different forms of illicit substance use is challenging and still unclear. This paper extends existing research on the relationship between socioeconomic status and illicit drug use among adolescents by focusing on three different patterns of use (experimental, episodic and frequent) and making use of two indicators to improve the measurement of individual socioeconomic characteristics in a big sample of European students. Methods: Data were drawn from the European school Survey Project on Alcohol and other Drugs (ESPAD), which, since 1995, collects comparable data among 15-to-16-year-old students to monitor trends in drug use and other risk behaviors across Europe. The sample comes from 28 countries that participated in the 2015 data collection. The consumption of cannabis, cocaine and heroin are considered, and the related patterns are identified based on the frequency of use. Family characteristics at student level are defined through two dimensions: parental educational level and perceived socioeconomic status. Multivariate multilevel mixed-effects logistic regression was performed in order to measure the association between individual characteristics and vulnerability for drug use. Results: Some patterns of use, episodic and frequent in particular, were found strongly associated with a lower socioeconomic status and lower parental education. Conclusions: Our results suggest that drug policies should be combined with actions aimed at removing barriers to social inclusion that are attributable to the socioeconomic background of adolescents.