تفاوت‌ جنسیتی نقشی در پذیرش بانک موبایلی اسلامی ایفا می‌کنند؟

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 25

تعداد کلمات : 8500

مجله : Journal of Islamic Marketing

انتشار : 2018

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
21 اکتبر 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1508 بازدید
28,500 تومان

عنوان فارسی مقاله:آیا تفاوت‌های جنسیتی نقشی در قصد پذیرش بانکداری موبایلی اسلامی ایفا می‌کنند؟ یک مطالعه تجربی

 چکیده  

 هدف: رشد گسترده و توسعه جهانی صنعت بانکداری اسلامی توجه اقتصاد دانان، بانک داران، سرمایه گذاران و متخصصان مالی را صرف نظر از نوسان مالی و اقتصادی در صنعت بانکداری جهان به خود معطوف کرده است. بانک‌های اسلامی به منظور رقابت با بانکداری متعارف، خود را با تکنولوژی‌های نوآورانه برای کسب مزیت رقابتی و سهم بازار به کار می‌گیرند. تأسیس بانکداری تلفن همراه، از بین بردن مرزهای زمانی و مکانی، یک تعجب تکنولوژیکی است و می‌تواند در هر زمان و هر زمان به خدمات مالی دسترسی پیدا کند. برای تقسیم بندی بازار مؤثر، شناخت تفاوت‌های جنسیتی در عوامل مؤثر بر الگوهای پذیرش بانکی، ممکن است مزیت رقابتی را به وجود آورد. بنابراين، مطالعه حاضر با هدف بررسي تأثیر تفاوت‌های جنسيتي بر روي قصد بانک پذيرش بانکداری موبایلی اسلامي در پاکستان انجام شده است

طرح/روش/ رویکرد: این مطالعه از مدل پذیرش تکنولوژی پیشرفته (TAM) در ۲۴۳ شرکت کننده نهایی از پاکستان استفاده می‌کند. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از نرم افزار SPSS 21 و AMOS 21 (CFA) و مدل سازی معادلات ساختاری (SEM) استفاده شد.

 یافته‌ها: نتایج به دست آمده نشان می‌دهد دو مدل جالب و متفاوت برای مردان و زنان در قصد پذیرش بانکداری تلفن همراه اسلامی است. به این نتیجه می‌رسیم که مردان بیشتر وظیفه گرا ستند و تمایل به شخصیت، ارزش و وضعیت دارند، بنابراین هدف آنها به طور قابل ملاحظه‌ای با سودمندی درک شده و خود بیانگر درک است. در حالی که زنان کمبود دانش و اعتبار فناوری اطلاعات را در بر داشتند، بنابراین هدف آنها به طور قابل ملاحظه‌ای با اعتبار درک شده تأثیر می‌گذارد. با این حال، هزینه‌های ادراک شده از نظر نگرانی برای هر دو مرد و زن تعیین شد و هنجارهای اجتماعی بر پذیرش تأثیر گذاشت، اما تفاوت‌های جنسیتی معنی داری وجود نداشت(پذیرش بانکداری موبایلی اسلامی).

 اصلیت /ارزش: این مطالعه به دو شیوه موجب غنای منابع می‌شود. اولاً، تحقیقات موجود در زمینه بانکداری تلفن همراه، عمدتاً مدل پذیرش تکنولوژی را در بانکداری متداول، با توجه به گروه قومی ترجیح می‌دهند. دوم، بررسی تأثیر تفاوت‌های جنسیتی در عوامل مؤثر بر قصد بانکداری اسلامی اسلامی که تاکنون مورد مطالعه قرار نگرفته است. مطالعه این شکاف را پر می‌کند.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Does gender differences play any role in the intention to adopt Islamic mobile banking? An empirical study

Abstract

Purpose Tremendous growth and worldwide expansion of Islamic banking industry has gained widespread attention of economist, bankers, investors and financial experts regardless of economic and political volatility in global banking industry. To compete with conventional banking, Islamic banks are setting up themselves with innovative technologies to gain competitive edge and market share. The establishment of mobile banking has been proven a technological wonder by eliminating time and space boundaries, and one can access financial services anywhere and at any time. For effective market segmentation, recognizing gender differences in factors affecting the adoption patterns of m-banking may provide competitive edge. Therefore, this paper aims to investigate how gender differences impact the intention to adopt Islamic mobile banking in Pakistan. Design/methodology/approach The study uses extended technology acceptance model (TAM) on final 243 participants from Pakistan. Confirmatory factor analysis (CFA) and structural equation modeling (SEM) methodology has been applied for data analysis using SPSS 21 and AMOS 21. findings Results have identified two interesting and different models for males and females in intention to adopt Islamic mobile banking. It is inferred that males are more task driven and desire for personality, value and status, so their intention is significantly impacted by perceived usefulness and perceived self-expressiveness. Whereas, females have found lack of IT knowledge and trust; therefore, their intention is significantly impacted by perceived credibility. However, the perceived financial cost was found of no concern for both males and females and social norms influenced the adoption, but there existed no significant gender differences. Originality/value The contribution of this study to existing literature is twofold. First, the existing research on mobile banking has mainly applied TAM on conventional banking overlooking the important ethnic group, the Muslims, who prefer Islamic banking. Second, the impact of gender differences is investigated in factors affecting intention to adopt Islamic mobile banking that has not been studied previously. The study fills the gap.
دیدگاهتان را بنویسید