عنوان فارسی مقاله:از پرستار دارای پروانه رسمی تا دانشجوی پرستاری – بررسی گذار(انتقال) پرستاران دارای پروانه رسمی به دانشجوی پرستاری در طول برنامه پرستاری کودکان پس از دریافت پروانه رسمی: یک مطالعه تحقیقاتی توصیفی کیفی
چکیده
سابقه و هدف: دریافت پروانه رسمی به عنوان پرستار کودک در ایرلند از دو مسیر انجام می شود، یک مدرک کارشناسی در پرستاری کودکان و عمومی و یک برنامه دوازده ماهه پرستاری کودکان پس از دریافت پروانه رسمی. داوطلبانی که این دومی را انجام می دهند، پرستاران باتجربه ای هستند که برای پرستاری عمومی، ناتوانی ذهنی یا بهداشت روان پروانه رسمی دریافت کرده اند، اما باید در طول مدت برنامه دانشجوی پرستاری شوند. اگرچه شواهد حکایتی نشان میدهد که این چالشهای منحصربهفردی را برای این دانشجویان ایجاد میکند، اما تجربیات انتقال از پرستار ثبتنامشده به دانشجوی پرستاری از زمان شروع برنامه در سال ۲۰۰۶ مورد بررسی قرار نگرفته است.
اهداف: این مطالعه با هدف بررسی تجربیات پرستار دارای پروانه رسمی که در طول برنامه پرستاری کودکان پس از دریافت پروانه رسمی به دانشجوی پرستاری تبدیل شد، برای شناسایی تجربه قبلی پرستار دارای پروانه رسمی و شناسایی مواردی که انتقال موفقیت آمیز را به چالش کشیده و حمایت می کند، انجام شد.
طرح: از طرح تحقیق توصیفی کیفی استفاده شد.
محیط: این مطالعه در یک بیمارستان آموزشی بزرگ کودکان در دوبلین، ایرلند انجام شد.
شرکت کنندگان: یک نمونه هدفمند از شش پرستار دارای پروانه رسمی که برنامه را در ۱۲ ماه گذشته تکمیل کردند، در مورد تجربیات آنها از دانشجوی پرستاری پس از دریافت پروانه رسمی مصاحبه شد.
روشها: مصاحبههای حضوری، نیمه ساختاریافته و بهسبک مکالمه انجام شد.
یافتهها: چهار موضوع اصلی از دادهها شناسایی شد: «احساسات مربوط به بازگشت به وضعیت دانشجویی»، «حمایت در طول دوره انتقال»، «تفاوت بین رشتهها» و «شناخت جایگاه خود». پرستاران عمومی دارای پروانه رسمی (RGN) نیازهای یادگیری متفاوتی در مقایسه با پرستاران دارای پروانه رسمی در ناتوانی ذهنی (RNID) داشتند و در انطباق با نقش دانشجوی پرستاری مشکل داشتند زیرا احساس می کردند که دانش و تجربه قبلی آنها نادیده گرفته شده است. در مقابل، RNIDها در محل قرارگیری بالینی به دلیل ناآشنایی با تجهیزات و اصطلاحات بالینی با چالش بیشتری مواجه شدند.
هر دو RNID و RGN دریافتند که کارکنان پرستاری در محلهای خود منبعی از حمایت هستند، علیرغم گزارشهایی که به ندرت با سرپرست تعیینشده خود کار میکنند.
نتیجهگیری: چالشهای تجربه شده توسط دانشجویان پرستاری از رشتههای مختلف پرستاری که برنامه پس از دریافت پروانه رسمی مشابهی دارند باید در برنامهریزی و اجرای تمام جنبههای برنامه در نظر گرفته شود. کارکنان مراقبت های بهداشتی باید از چالش های تجربه شده توسط دانشجوی کارشناسی ارشد در هنگام آموزش و حمایت از یادگیری خود در رابطه مربی و دانشجو آگاه شوند.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.