از پرستار دارای پروانه رسمی تا دانشجوی پرستاری

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 15

تعداد کلمات : 5400

مجله : Nurse Education Today

انتشار : 2021

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
5 دسامبر 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1237 بازدید
29,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:از پرستار دارای پروانه رسمی تا دانشجوی پرستاری – بررسی گذار(انتقال) پرستاران دارای پروانه رسمی به دانشجوی پرستاری در طول برنامه پرستاری کودکان پس از دریافت پروانه رسمی: یک مطالعه تحقیقاتی توصیفی کیفی

 چکیده

سابقه و هدف: دریافت پروانه رسمی به عنوان پرستار کودک در ایرلند از دو مسیر انجام می شود، یک مدرک کارشناسی در پرستاری کودکان و عمومی و یک برنامه دوازده ماهه پرستاری کودکان پس از دریافت پروانه رسمی. داوطلبانی که این دومی را انجام می دهند، پرستاران باتجربه ای هستند که برای پرستاری عمومی، ناتوانی ذهنی یا بهداشت روان پروانه رسمی دریافت کرده اند، اما باید در طول مدت برنامه دانشجوی پرستاری شوند. اگرچه شواهد حکایتی نشان می‌دهد که این چالش‌های منحصربه‌فردی را برای این دانشجویان ایجاد می‌کند، اما تجربیات انتقال از پرستار ثبت‌نام‌شده به دانشجوی پرستاری از زمان شروع برنامه در سال ۲۰۰۶ مورد بررسی قرار نگرفته است.

اهداف: این مطالعه با هدف بررسی تجربیات پرستار دارای پروانه رسمی که در طول برنامه پرستاری کودکان پس از دریافت پروانه رسمی به دانشجوی پرستاری تبدیل شد، برای شناسایی تجربه قبلی پرستار دارای پروانه رسمی و شناسایی مواردی که انتقال موفقیت آمیز را به چالش کشیده و حمایت می کند، انجام شد.

طرح: از طرح تحقیق توصیفی کیفی استفاده شد.

محیط: این مطالعه در یک بیمارستان آموزشی بزرگ کودکان در دوبلین، ایرلند انجام شد.

شرکت کنندگان: یک نمونه هدفمند از شش پرستار دارای پروانه رسمی که برنامه را در ۱۲ ماه گذشته تکمیل کردند، در مورد تجربیات آنها از دانشجوی پرستاری پس از دریافت پروانه رسمی مصاحبه شد.

روش‌ها: مصاحبه‌های حضوری، نیمه ساختاریافته و به‌سبک مکالمه انجام شد.

یافته‌ها: چهار موضوع اصلی از داده‌ها شناسایی شد: «احساسات مربوط به بازگشت به وضعیت دانشجویی»، «حمایت در طول دوره انتقال»، «تفاوت بین رشته‌ها» و «شناخت جایگاه خود». پرستاران عمومی دارای پروانه رسمی (RGN) نیازهای یادگیری متفاوتی در مقایسه با پرستاران دارای پروانه رسمی در ناتوانی ذهنی (RNID) داشتند و در انطباق با نقش دانشجوی پرستاری مشکل داشتند زیرا احساس می کردند که دانش و تجربه قبلی آنها نادیده گرفته شده است. در مقابل، RNIDها در محل قرارگیری بالینی به دلیل ناآشنایی با تجهیزات و اصطلاحات بالینی با چالش بیشتری مواجه شدند.

هر دو RNID و RGN دریافتند که کارکنان پرستاری در محل‌های خود منبعی از حمایت هستند، علی‌رغم گزارش‌هایی که به ندرت با سرپرست تعیین‌شده خود کار می‌کنند.

نتیجه‌گیری: چالش‌های تجربه شده توسط دانشجویان پرستاری از رشته‌های مختلف پرستاری که برنامه پس از دریافت پروانه رسمی مشابهی دارند باید در برنامه‌ریزی و اجرای تمام جنبه‌های برنامه در نظر گرفته شود. کارکنان مراقبت های بهداشتی باید از چالش های تجربه شده توسط دانشجوی کارشناسی ارشد در هنگام آموزش و حمایت از یادگیری خود در رابطه مربی و دانشجو آگاه شوند.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title:From registered nurse to nursing student - Exploring registered nurses' transition to nursing student during a post-registration children's nurse programme: A qualitative descriptive research study

Abstract

 Background: Registration as a children's nurse in Ireland occurs via two routes, an undergraduate degree in children's and general nursing and a twelve-month post-registration children's nurse programme. Candidates undertaking the latter are experienced nurses on the register for either general, intellectual disability or mental health nursing yet they are required to become a nursing student for the duration of the programme. Although anecdotal evidence indicates that this presents unique challenges for these students the experiences of transitioning from registered nurse to nursing student has not been explored since inception of the programme in 2006. Objectives: The study aimed to explore the experiences of the registered nurse that transitioned to nursing student during the Post-registration Children's Nurse Programme, to identify the previous experience of the registered nurse and to identify what challenged and supported successful transition. Design: A qualitative descriptive research design was used. Setting: The study was carried out in a large teaching children's hospital in Dublin, Ireland. Participants: A purposeful sample of six registered nurses that completed the programme within the last 12 months was interviewed about their experiences of being a post-registration nursing student. Methods: Face-to-face, semi-structured, conversation-style interviews were conducted. Results: Four main themes were identified from the data: ‘Feelings related to returning to student status’, ‘Supports throughout the transition’, ‘Differences between disciplines’ and ‘Knowing  your place’. Registered General Nurses (RGN) had different learning needs in comparison to registered nurses in intellectual disability (RNID) and expressed difficulty adapting to the role of nursing student as they felt that their previous knowledge and experience was being overlooked. In contrast, RNIDs were more challenged on clinical placement by unfamiliarity with clinical equipment and terminology. Both RNIDs and RGNs found that the nursing staff on their placements were a source of support despite reporting that they rarely worked with their designated preceptor. Conclusions: The challenges experienced by nursing students from different nursing disciplines sharing the same post-registration programme needs to be considered in the planning and implementation of all aspects of the programme. Healthcare staff should become more aware of the challenges experienced by the postgraduate nursing student when educating and supporting their learning within the preceptor-student relationship.