عنوان فارسی مقاله:واقعیت افزوده به عنوان یک فناوری پایدار برای بهبود پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان با و بدون نیازهای آموزشی ویژه
چکیده
واقعیت مجازی آموزش را تحت تأثیر قرار داده است تا جایی که به تدریج مؤسسات آموزشی بیشتری آن را می پذیرند. مسئله تحقیق از نیاز به مطالعه امکانات آموزشی ارائه شده از طریق ادغام واقعیت افزوده در برنامه درسی و تأثیر آن بر پیشرفت تحصیلی در کلاس های متنوع، به ویژه در درس شیمی ناشی می شود. این مطالعه به بررسی ۶۰ شرکتکننده در سن مدرسه با و بدون نیازهای آموزشی ویژه میپردازد و به سه سؤال اساسی میپردازد: (الف) آیا ادغام فناوری واقعیت افزوده (AR) منجر به پیشرفت تحصیلی بهتری میشود؟ (ب) آیا دانش با استفاده از AR برای مدت طولانی تری حفظ می شود؟ (ج) آیا رابطه ای بین پیشرفت تحصیلی، پذیرش و انگیزه در مورد استفاده از این فناوری وجود دارد؟ این پژوهش با در نظر گرفتن نظریه اجتماعی-سازه انگاری یادگیری و یادگیری مشارکتی و فراگیر به عنوان چارچوب، با رویکرد کمی و طرح پیش تجربی انجام شد. اپلیکیشن AR VR Molecules Editor در درس های شیمی استفاده شد. نتایج اصلی پیشرفت تحصیلی فوری و حفظ محتوا را نشان داد. علیرغم تنوع کلاسی، فناوریهای فراگیر، یادگیری دانشآموزان را بدون توجه به اینکه آیا نیازهای آموزشی ویژه (SEN) دارند یا خیر، افزایش میدهند. آنها همچنین اذعان دارند که AR یک فناوری پایدار مناسب است که ممکن است عدالت اجتماعی و شناختی و آموزش فراگیر را تقویت کند و دانشآموزانی را تربیت کند که به همان اندازه برای آینده پویا آماده باشند(پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان).
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.