عوامل موثر بر قصد خرید مجدد چای ارگانیک در میان مصرف کنندگان هزاره: یک مطالعه تجربی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 24

تعداد کلمات : 11000

مجله : behavioral sciences

انتشار : 2022

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
18 مارس 2022
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1172 بازدید
39,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:عوامل موثر بر قصد خرید مجدد چای ارگانیک در میان مصرف کنندگان هزاره: یک مطالعه تجربی

 چکیده

  هدف این مطالعه شناسایی عواملی است که بر قصد مصرف کنندگان برای خرید مجدد چای ارگانیک در یک کشور در حال توسعه مانند بنگلادش تأثیر می گذارد. این مطالعه نظریه محرک-ارگانیسم-پاسخ (SOR) را اتخاذ کرد که از هفت سازه به عنوان پیش بینی کننده قصد خرید مجدد استفاده می کند. این یک مطالعه کمی و تجربی است که از روش های پیمایش مقطعی استفاده می کند. روش نمونه‌گیری آسان برای جمع‌آوری داده‌ها از ۳۴۰ پاسخ‌دهنده جوان که بین اکتبر تا نوامبر ۲۰۲۱ از سوپرمارکت‌های داکا بازدید کردند، استفاده شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده‌های اولیه به‌دست‌آمده، از رویکرد مدل‌سازی معادلات ساختاری (SEM) استفاده شد. یافته‌ها نشان داد که رضایت محصول، ارزش‌های درک شده و اعتماد به برند پیش‌بینی‌کننده قصد خرید مجدد هستند. با کمال تعجب، ما متوجه نشدیم که تلاش‌های تبلیغاتی بر قصد خرید مجدد تأثیر بگذارد. این مطالعه همچنین کیفیت غذا و کیفیت اطلاعات را به عنوان مقدمات ارزش درک شده و رضایت محصول شناسایی کرد، در حالی که سوابق اعتماد به برند رضایت محصول، کیفیت غذا، تصویر برند، کیفیت اطلاعات و تلاش تبلیغاتی بود. این مطالعه پیامدهای نظری و سیاستی متعددی را برای بهبود قصد خرید مجدد چای ارگانیک در زمینه اقتصادهای نوظهور مانند بنگلادش پیشنهاد کرد.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Factors Affecting the Repurchase Intention of Organic Tea among Millennial Consumers: An Empirical Study

Abstract

 The study aims to identify the factors affecting consumers’ intention to repurchase organic tea in an emerging country such as Bangladesh. The study adopted the Stimulus-Organism-Response (SOR) theory, which uses seven constructs as the predictor of repurchase intention. This is a quantitative and empirical study that adopted cross-sectional survey methods. The convenience sampling method was used to collect data from 340 young respondents who visited supermarkets in Dhaka between October and November 2021. In order to analyze the obtained primary data, the structural equation modeling (SEM) approach was used. The findings revealed that product satisfaction, perceived values and brand trust are the predictors of repurchase intention. Surprisingly, we did not find that promotional efforts effected repurchase intention. The study also identified food quality and information quality as the antecedents of perceived value and product satisfaction, while the antecedents of brand trust were product satisfaction, food quality, brand image, information quality and promotional effort. The study suggested numerous theoretical and policy implications to improve repurchase intention of organic tea in the context of emerging economies such as Bangladesh.