عنوان فارسی مقاله:چرا دانشجویان، فیسبوک، توییتر یا اینستاگرام را ترجیح می دهند؟ قابلیت مشارکت، تنش بین حریم خصوصی و خودبیانگری(ابراز وجود) و اهمیت آن برای سرمایه ی اجتماعی
چکیده
اگرچه طیف وسیعی از تحقیقات در زمینهی رسانههای اجتماعی، از رویکرد منحصر به فرد برای تعیین رفتارها در سایتهای اجتماعی و یا سایتهای مختلف استفاده کردهاند، هدف این مطالعه، بررسی چشم انداز رسانههای اجتماعی، پاسخ به این سؤال که چه کسی جذب سایتهای رسانههای اجتماعی میشوند، دلیل ترجیح هر سایت و نتایج و پیامدهای اجتماعی ترجیح سایت، میباشد. دادههای نظر سنجی از ۶۶۳ دانشجوی دانشگاه در خصوص استفاده از آنها وترجیح استفاده از فیسبوک، اینستاگرام یا توییتر، جمع وری شد. نتایج، محبوبیت اینستاگرام را برای دانشجویان دانشگاه و به خصوص زنان نشان داد. ویژگیهای شخصی نظیر جنسیت، سن، هزینه و نگرانیهای حریم خصوصی، ترجیح رسانههای اجتماعی را پیش بینی کرد. بر اساس پارادوکس حریم خصوصی، نتایج نشان داد که شرکت کنندگانی که توییتر را ترجیح دادند، تمایل زیادی برای داشتن پروفایل عمومی (به جای خصوصی) داشتند، سطح بالاتری از خود افشایی را گزارش کردند و سرمایهی اجتماعی بیشتر را نشان دادند. شرکت کنندگانی که از فیسبوک استفاده کردند سطح پایین خود افشایی را گزارش کردند ولی سطح بالاتر سرمایهی اجتماعی در مقایسه با اینستاگرام گزارش شد. این نتایج نشان میدهد که رابطه و همبستگی بین شرایط حریم خصوصی، افشا و سرمایهی اجتماعی به صورت تابعی از انگیزهی کاربر و قدرت سایتهای رسانههای اجتماعی متغیر است(دانشجویان، فیسبوک، توییتر یا اینستاگرام).
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.