کارآفرینی اجتماعی سازمانی: توسعه و اعتبارسنجی مقیاس

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 37

تعداد کلمات : 14500

مجله : Social Enterprise Journal

انتشار : 2019

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
13 ژانویه 2022
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1190 بازدید
44,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:کارآفرینی اجتماعی سازمانی: توسعه و اعتبارسنجی مقیاس

 چکیده

 هدف – کارآفرینی اجتماعی به یک زمینه رو به رشد تحقیقاتی تبدیل شده است. با این حال، تحقیقات گذشته به دلیل فقدان یک ابزار اندازه گیری دقیق متوقف شده‌اند. این مقاله به جای تعریف کارآفرینی اجتماعی به‌عنوان شکلی سازمانی که یک سرمایه‌گذاری انجام می‌دهد یا ندارد، با دیس و اندرسون (۲۰۰۶) مبنی بر این که سازه بهتر است به عنوان مجموعه‌ای از عملکردها، فرآیندها و رفتارهایی در نظر گرفته شود که سازمان‌ها می‌توانند در آن مشارکت کنند موافق است. به عبارت دیگر، سازه مجموعه‌ای از رفتارهایی است که هر سازمانی می‌تواند در آن مشارکت کند. هدف مقاله توسعه گویه‌های مقیاس برای اندازه‌گیری ساختار کارآفرینی اجتماعی سازمانی (OSE) است.

طراحی/روش‌شناسی/رویکرد – با تکیه بر منابع قبلی، این مقاله ابتدا مقیاس‌هایی را برای اندازه‌گیری OSE به‌عنوان یک ساختار شکل‌دهنده مرتبه سوم توسعه داده و سپس اعتبارسنجی می‌کند. به عنوان مرتبه دوم، مقیاس شامل سه مؤلفه است که ناهمگونی مفهوم OSE را نشان می‌دهد: قصد تغییر اجتماعی، فعالیت تجاری و حاکمیت فراگیر.

یافته‌ها – مقیاس OSE از طریق نمونه‌ای از ۱۸۲ بنگاه کارآفرینی اجتماعی نوپا از ۵۵ کشور مختلف در جهان توسعه و آزمایش شده است و سپس با استفاده از نمونه دوم از ۲۶۳ بنگاه کارآفرینی اجتماعی بالغ از ۶ کشور اروپایی، مجدداً اعتبار سنجی شده است. نتایج نشان می‌دهد که گویه‌های مقیاس دارای سازگاری درونی، پایایی، روایی سازه و روایی نومولوژیک هستند.

محدودیت‌ها/پیامدهای تحقیق – مقیاس ارائه شده در اینجا مبنای جدید مهمی برای نظریه پردازی کارآفرینی اجتماعی ارائه می‌دهد. اول، به محققان اجازه می‌دهد تا رویکردی گسترده نسبت به یک زمینه متنوع داشته باشند و رفتار OSE را در هر زمینه تجربی که ممکن است در آن رخ دهد، مطالعه کنند. دوم، مقیاس‌ها همچنین امکان نظریه پردازی متمرکزتر را فراهم می‌کنند. محققان تشویق می‌شوند تا به پیشینه‌های هر سه مؤلفه ارائه‌شده در اینجا بپردازند و تأثیرات عملکرد متفاوتی را که از نظر احتمال بقا، نرخ رشد یا پتانسیل دستیابی به پایداری مالی دارند، مطالعه کنند.

اصالت/ارزش – مقاله یک سازه چند بعدی برای OSE ایجاد می‌کند. به طور خاص، محققان گویه‌های مقیاس را برای سه مؤلفه اصلی کارآفرینی اجتماعی، یعنی اهداف تغییر اجتماعی، فعالیت‌های تجاری و حاکمیت فراگیر پیشنهاد می‌کنند. بنابراین مقیاس‌ها سه بعد تکوینی شناسایی شده توسط دیس و اندرسون (۲۰۰۶) و دفورنی و نایسنز (۲۰۱۰) را اندازه‌گیری می‌کنند.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Organizational social entrepreneurship: scale development and validation

  Abstract

 Purpose – Social entrepreneurship has become a growing field of research interest. Yet, past research has been held back by the lack of a rigorous measurement instrument. Rather than defining social entrepreneurship as an organizational form that a venture does or does not have, this paper agrees with Dees and Anderson (2006) that the construct is better thought of as a set of practices, processes and behaviors that organizations can engage in to a higher or a lesser degree. In other words, the construct is a set of behaviors that any organization can engage in. The purpose of the paper is to develop scale items to measure the construct of organizational social entrepreneurship (OSE). Design/methodology/approach – Drawing on previous literature, this paper first develops and then validates scales for measuring OSE as a third-order formative construct. As its second order, the scale includes three components that capture the heterogeneity of the OSE concept: social change intention,commercial activity and inclusive governance. Findings – The OSE scale is developed and tested through a sample of 182 nascent social enterprises from 55 different countries in the world and then revalidated using a second sample of 263 mature social enterprises from 6 European countries. Results suggest that the scale items exhibit internal consistency, reliability, construct validity and nomological validity. Research limitations/implications – The scale presented here offers an important new venue for social entrepreneurship theorizing. First, it allows scholars to take a broad approach toward a diverse field and to study OSE behavior in any empirical field in which it may occur. Second, the scales also allow for more focused theorizing.Scholars are encouraged to delve into the antecedents of all three components presented here and to study the different performance effects they have in terms of likelihood to survive, growth rate or potential to achieve financial sustainability. Originality/value – The paper develops a multidimensional construct for OSE. In particular, the authors propose scale items for three central components of social entrepreneurship,namely, social change intentions, commercial activities and inclusive governance. The scales thus measure the three formative dimensions identified by Dees and Anderson (2006) and Defourny and Nyssens (2010).