ارتباط و همبستگی بین فعالیت بدنی (تحرک) و خلق و خوی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 21

تعداد کلمات : 7700

مجله : International Journal of Environmental Research and Public Health

انتشار : 2020

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
5 دسامبر 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1168 بازدید
25,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:ارتباط و همبستگی بین فعالیت  بدنی(تحرک) و   خلق و خوی و کج خلقی کودکان و نوجوانان  در  انزوای اجتماعی و قرنطینه در طی  اپیدمی کوید-۱۹(کروناویروس)

چکیده

  همه گیری کروناویروس یا COVID-19 بر سبک زندگی افراد تأثیر منفی می گذارد. این مطالعه با هدف بررسی تأثیرات انزوای اجتماعی بر میزان فعالیت بدنی (PA) و وضعیت خلقی کودکان و نوجوانان و کشف ارتباط بین آنها در طی همه گیری COVID-19 انجام شد. در مجموع ۹۹۷۹ کودک و نوجوان (۲۳٫۶۳ ± ۱٫۶۳ سال) از شهر یانان ، چین داوطلب شرکت در این مطالعه شدند و پرسشنامه های آنلاین را تکمیل کردند. PA و حالتهای خلقی به ترتیب با فرم کوتاه پرسشنامه فعالیت بدنی بین المللی (IPAQ-SF) و وضعیت حالات (POMS) اندازه گیری شدند. نتایج نشان داد که میانگین PA متوسط ​​تا شدید دانشجویان  MVPA  ۱۹٫۱۹ دقیقه در روز است. اختلال کلی خلق و خوی در گروه PA متوسط ​​و سطح بالا به طور قابل توجهی پایین تر از گروه PA سطح پایین بود (P <0.05). علاوه بر این ، دختران و پسران تفاوت معنی داری در سطح PA داشتند (۰۱ / ۰p <) و سطح PA دانش آموزان در مقاطع مختلف نیز تفاوت معنی داری داشتند (۰۱ / ۰p <). در همین حال ، حالات روحی و روانی پسران از دختران بدتر بود. کلاس ۴ در مدارس ابتدایی دارای بدترین وضعیت خلقی در حالی که کلاس ۵ بهترین حالت ها را داشته است. نتایج نشان می دهد که MVPA دانش آموزان در مقایسه با نتایج مطالعات قبلی که در زمان های عادی بررسی شده اند ، به شدت کاهش یافته است. علاوه بر این ، سطح PA تأثیر قابل توجهی مثبت بر وضعیت خلقی کودکان و نوجوانان در طی اپیدمی COVID-19 داشت. جنس و نمرات عواملی بودند که بر سطح PA و حالات خلقی تأثیر گذاشتند. این مطالعه می تواند به سیاست گذاران و متخصصان مراقبت های بهداشتی در درک وضعیت PA و وضعیت روحی کودکان و نوجوانان چینی در طی همه گیری کمک کند. ما باید به تغییر در سطح PA و حالات روحی کودکان و نوجوانان توجه کنیم(کج خلقی کودکان و نوجوانان).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Association between Physical Activity and Mood States of Children and Adolescents in Social Isolation during the COVID-19 Epidemic

Abstract

 The COVID-19 epidemic adversely affects the lifestyle of people. This study aimed to examine the impacts of social isolation on physical activity (PA) levels and mood states of children and adolescents and to explore the correlation between them during the COVID-19 epidemic. A total of 9979 children and adolescents (11.63 ± 1.23 years old) from Yan’an, China volunteered to participate in this study and completed online questionnaires. PA and mood states were measured by International Physical Activity Questionnaire Short Form (IPAQ-SF) and Profile of Mood States (POMS), respectively. The results showed that the mean of students’ moderate-to-vigorous PA (MVPA) was 23.19 min per day. The total mood disturbance in the moderate and high-level PA groups were significantly lower than those in the low-level PA group (p < 0.05). Additionally, boys and girls had significant differences in PA levels (p < 0.01), and the PA levels of students in different grades were also significantly different (p < 0.01). Meanwhile, boys’ mood states were worse than girls’. The Grade 4 in primary schools had the worst mood states while Grade 5 had the best mood states. The results suggested that the MVPA of students has dropped badly, compared with the results of previous studies investigated in normal times. In addition, the PA level had a significantly positive impact on the mood states of children and adolescents during the COVID-19 epidemic. Sex and grades were factors which affected the PA levels and mood states. This study can help policymakers and healthcare professionals understand PA and mood states of Chinese children and adolescents during the epidemic. We should pay attention to the changes in PA levels and mood states of children and adolescents.