مدل‌های زمان بندی برای کنترل ترافیک بهینه هواپیما درفرودگاه های شلوغ

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 52

تعداد کلمات : 10700

مجله : Omega

انتشار : 2017

ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : ب نازنین 12

تاریخ انتشار
15 جولای 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1487 بازدید
13,500 تومان

عنوان فارسی مقاله:مدل‌های زمان بندی برای کنترل ترافیک بهینه هواپیما درفرودگاه های شلوغ: ملاحظات مربوط به تأخیر، اولویت‌ها، عدالت و نقض قوانین

  چکیده

 این مطالعه به بررسی بهینه سازی زمان واقعی عملیات برخاست و فرود در مناطق شلوغ کنترل پایانه در رابطه با ازدحام ترافیک می‌پردازد. مناطق پایانه‌ای، از نقاط مهم و تنگناهای اصلی سیستم کنترل ترافیک هوایی به خصوص در فرودگاه‌های اروپا می‌باشد که در آن احتمال امکانات محدودی برای ساخت زیر ساخت های جدید وجود دارد. مسئله زمان واقعی مدیریت مؤثر عملیات هواپیما، به شدت چالش بر انگیز است زیرا استفاده از قوانین ایمنی در مدل‌های بهینه سازی و در نظر گرفتن شاخص‌های عملکردی مختلف مناسب برای محاسبه راه حل‌های کیفی خوب، لازم است(کنترل ترافیک بهینه هواپیما درفرودگاه ها). با این حال عملاً، هیچ گونه تابع هدف شناخته شده وجود ندارد و کنترل گرهای ترافیکی اغلب از قوانین زمان بندی ساده استفاده می‌کنند. در این مقاله، فرمولاسیون‌های برنامه نویسی خطی صحیح ترکیبی برای بررسی توازن بین شاخص‌های عملکردی مختلف پیشنهاد می‌شود ضمن این که محدودیت‌های ایمنی با یک دقت مدل سازی بالا در نظر گرفته خواهد شد. آزمایشات در دو فرودگاه اصلی ایتالیا یعنی میلانو مالپنسا و رم فیومیچینو با شبیه سازی مجموعه‌های مخلف اختلافات برخاست و فرود هواپیما انجام می‌شوند. نمونه‌های با اندازه کاربردی برای بهینه سازی از طریق یک سالور تجاری حل می‌شوند. راه حل‌های بهینه نیز با یک قاعده زمان بندی رایج مقایسه می‌شوند. یک تحلیل رایانشی جامع امکان انتخاب این راه حل‌ها را می‌دهد به طوری که قادر به یافتن بهترین تطابق و تعادل میان شاخص‌های مختلف و در نتیجه بررسی معرف‌ترین فرمول است(کنترل ترافیک بهینه هواپیما درفرودگاه ها).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Scheduling models for optimal aircraft traffic control at busy airports: tardiness, priorities, equity and violations considerations

 

Abstract

This work addresses the real-time optimization of take-off and landing operations at a busy terminal control area in case of traffic congestion. Terminal areas are becoming the bottleneck of the entire air traffic control system, in particular in the major European airports, where there is a limited possibility to build new infrastructure. The real-time problem of effectively managing aircraft operations is particularly challenging, since it is necessary to incorporate the safety regulations into the optimization model and to consider numerous performance indicators that are important to compute good quality solutions. However, in practice there is no well-recognized objective function and traffic controllers often use simple scheduling rules. In this paper, mixed integer linear programming formulations are proposed to investigate the trade-off between various performance indicators of practical interest, while taking into account the safety constraints with a high modeling precision. Experiments are performed for the two major Italian airports, Milano Malpensa and Roma Fiumicino, by simulating various sets of random landing and take-off aircraft disturbances. Practical-size instances are solved to (near)optimality via a commercial solver. The optimized solutions are also compared with a commonly used scheduling rule. A comprehensive computational analysis makes possible the selection of those solutions that are able to find a good compromise among the various indicators and, consequently, the investigation of the most representative formulation.

دیدگاهتان را بنویسید