عنوان فارسی مقاله:مدلهای زمان بندی برای کنترل ترافیک بهینه هواپیما درفرودگاه های شلوغ: ملاحظات مربوط به تأخیر، اولویتها، عدالت و نقض قوانین
چکیده
این مطالعه به بررسی بهینه سازی زمان واقعی عملیات برخاست و فرود در مناطق شلوغ کنترل پایانه در رابطه با ازدحام ترافیک میپردازد. مناطق پایانهای، از نقاط مهم و تنگناهای اصلی سیستم کنترل ترافیک هوایی به خصوص در فرودگاههای اروپا میباشد که در آن احتمال امکانات محدودی برای ساخت زیر ساخت های جدید وجود دارد. مسئله زمان واقعی مدیریت مؤثر عملیات هواپیما، به شدت چالش بر انگیز است زیرا استفاده از قوانین ایمنی در مدلهای بهینه سازی و در نظر گرفتن شاخصهای عملکردی مختلف مناسب برای محاسبه راه حلهای کیفی خوب، لازم است(کنترل ترافیک بهینه هواپیما درفرودگاه ها). با این حال عملاً، هیچ گونه تابع هدف شناخته شده وجود ندارد و کنترل گرهای ترافیکی اغلب از قوانین زمان بندی ساده استفاده میکنند. در این مقاله، فرمولاسیونهای برنامه نویسی خطی صحیح ترکیبی برای بررسی توازن بین شاخصهای عملکردی مختلف پیشنهاد میشود ضمن این که محدودیتهای ایمنی با یک دقت مدل سازی بالا در نظر گرفته خواهد شد. آزمایشات در دو فرودگاه اصلی ایتالیا یعنی میلانو مالپنسا و رم فیومیچینو با شبیه سازی مجموعههای مخلف اختلافات برخاست و فرود هواپیما انجام میشوند. نمونههای با اندازه کاربردی برای بهینه سازی از طریق یک سالور تجاری حل میشوند. راه حلهای بهینه نیز با یک قاعده زمان بندی رایج مقایسه میشوند. یک تحلیل رایانشی جامع امکان انتخاب این راه حلها را میدهد به طوری که قادر به یافتن بهترین تطابق و تعادل میان شاخصهای مختلف و در نتیجه بررسی معرفترین فرمول است(کنترل ترافیک بهینه هواپیما درفرودگاه ها).
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.