رابطه بین اختلال حسی و رشد ارتباطی و شناختی در کودکان مبتلا به نابینایی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 18

تعداد کلمات : 6500

مجله : British Journal of Visual Impairment

انتشار : 2020

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
1 آگوست 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1235 بازدید
31,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:رابطه بین اختلال حسی و رشد ارتباطی و شناختی در کودکان مبتلا به نابینایی  و ناشنوایی مادرزادی

 چکیده

مبتلایان به نابینایی ناشنوایی مادرزادی (CDB) یک گروه ناهمگن هستند و CDB به روشهای مختلفی در منابع علمی تعریف شده است. در این مطالعه ، هدف ما بررسی این است که آیا برخی از ناهمگنی ها را می توان به راحتی از منظر توانایی حل شوند تا از دیدگاه آسیب. به منظور انجام این کار ، ما سیستم تحقیقاتی و ارتباطی مورد استفاده خود را به عنوان یک نقطه آغازین برای بررسی خود در نظر می گیریم. اطلاعات مربوط به تقریباً کل جمعیت شناخته شده کودکان مبتلا به CDB در دانمارک (سن = ۳–۱۸ سال ، ۷۱ نفر = N) با استفاده از فرم پرسشنامه ، شامل درجه ای از اختلالات بینایی و شنوایی ، ناتوانی ذهنی ، سطح ارتباط بیانی و استفاده از سیستم های ارتباطی هیچ ارتباطی بین شدت CDB بر اساس میزان اختلال حسی و سطح ناتوانی ذهنی و ارتباطی در جمعیت یافت نشد. با این حال ، اینکه آیا کودک مبتلا به CDB قادر به استفاده از حواس باقیمانده برای دستیابی به فرهنگ زبانی (گفتاری یا امضا شده) بود یا با توانایی شناختی و ارتباطی ارتباط معنی داری دارد یا نه. علاوه بر این ، دو گروه ارتباط معکوس بین تعداد سیستم های مورد استفاده برای ارتباط و توانایی ارتباطی داشتند. سیستم های واقعی مورد استفاده برای ارتباطات ممکن است برای دسته بندی افراد مبتلا به CDB به زیر گروه های شدت برای مطالعه علمی و برنامه ریزی مداخله مفید باشد. علاوه بر این ، به دست آوردن یک زبان لامسه برای زیر گروه افراد مبتلا به CDB که از فرهنگ زبانی بصری یا شنیداری استفاده نمی کنند ، باید در تحقیق و عمل توجه ویژه شود(کودکان مبتلا به نابینایی).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: The relation between sensory loss and communicative and cognitive development in children with congenital deafblindness

Abstract

People with congenital deafblindness (CDB) are a heterogenic group, and CDB is defined in a variety of ways in the scientific literature. In this study, we aim to examine whether some of the heterogeneity may be more easily resolved from the perspective of ability than from the perspective of impairment. In order to do this, we take as a starting point for our investigations the communication systems that are used and the different sense modalities they require. Information about almost the entire known population of children with CDB in Denmark (age = 3–18years, N=71) was collected using a questionnaire form, covering degree of visual and hearing impairments, intellectual disability, level of expressive communication and use of communication systems. No correlation was found between severity of CDB based on degree of sensory impairment and level of intellectual and communicative disability within the population. However, whether or not the child with CDB was able to make use of residual senses to access a linguistic culture (spoken or signed) correlated significantly with both cognitive and communicative ability. In addition, the two groups had inverse correlations between number of systems used for communication and communicative ability. The actual systems used for communication may be useful for categorizing people with CDB into severity subgroups for scientific study and for intervention planning. In addition, the acquisition of a tactile language for the subgroup of people with CDB who do not utilize a visual or auditory linguistic culture should be given special attention in research and practice.