عنوان فارسی مقاله:رابطه بین اختلال حسی و رشد ارتباطی و شناختی در کودکان مبتلا به نابینایی و ناشنوایی مادرزادی
چکیده
مبتلایان به نابینایی ناشنوایی مادرزادی (CDB) یک گروه ناهمگن هستند و CDB به روشهای مختلفی در منابع علمی تعریف شده است. در این مطالعه ، هدف ما بررسی این است که آیا برخی از ناهمگنی ها را می توان به راحتی از منظر توانایی حل شوند تا از دیدگاه آسیب. به منظور انجام این کار ، ما سیستم تحقیقاتی و ارتباطی مورد استفاده خود را به عنوان یک نقطه آغازین برای بررسی خود در نظر می گیریم. اطلاعات مربوط به تقریباً کل جمعیت شناخته شده کودکان مبتلا به CDB در دانمارک (سن = ۳–۱۸ سال ، ۷۱ نفر = N) با استفاده از فرم پرسشنامه ، شامل درجه ای از اختلالات بینایی و شنوایی ، ناتوانی ذهنی ، سطح ارتباط بیانی و استفاده از سیستم های ارتباطی هیچ ارتباطی بین شدت CDB بر اساس میزان اختلال حسی و سطح ناتوانی ذهنی و ارتباطی در جمعیت یافت نشد. با این حال ، اینکه آیا کودک مبتلا به CDB قادر به استفاده از حواس باقیمانده برای دستیابی به فرهنگ زبانی (گفتاری یا امضا شده) بود یا با توانایی شناختی و ارتباطی ارتباط معنی داری دارد یا نه. علاوه بر این ، دو گروه ارتباط معکوس بین تعداد سیستم های مورد استفاده برای ارتباط و توانایی ارتباطی داشتند. سیستم های واقعی مورد استفاده برای ارتباطات ممکن است برای دسته بندی افراد مبتلا به CDB به زیر گروه های شدت برای مطالعه علمی و برنامه ریزی مداخله مفید باشد. علاوه بر این ، به دست آوردن یک زبان لامسه برای زیر گروه افراد مبتلا به CDB که از فرهنگ زبانی بصری یا شنیداری استفاده نمی کنند ، باید در تحقیق و عمل توجه ویژه شود(کودکان مبتلا به نابینایی).
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.