بررسی عوامل موثر بر قصد یادگیرندگان آموزش از راه دور و باز برای استفاده از آزمایشگاه مجازی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 24

تعداد کلمات : 7000

مجله : International Review of Research in Open and Distributed Learnin

انتشار : 2021

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
5 نوامبر 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1082 بازدید
31,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:بررسی عوامل موثر بر قصد یادگیرندگان  آموزش از راه دور و باز برای استفاده از آزمایشگاه مجازی

 چکیده

 آزمایشگاه‌ها، که جزء لاینفک آموزش در رشته‌هایی هستند که نیاز به آموزش و کاربرد عملی دارند، اکنون می‌توانند با استفاده از فناوریهای جدید ارائه شوند و فعالیتهای کاربردی را می‌توان از راه دور انجام داد. در این مطالعه، آزمایشگاه‌های مجازی (VL) مورد بحث قرار گرفته و عوامل مؤثر بر قصد دانش آموزان برای استفاده از VL مورد بررسی قرار گرفته است. این مطالعه در برنامه‌های آزمایشگاهی تجزیه و تحلیل مدار در یک دوره کاردانی دانشگاه از راه دور در ترکیه انجام شد. در این مطالعه، که از رویکرد طراحی پی در پی اکتشافی استفاده می‌کرد، قصد فراگیران برای استفاده از VL در چارچوب مدل پذیرش فناوری (TAM) مورد بررسی قرار گرفت. تجزیه و تحلیل محتوا برای تجزیه و تحلیل داده‌های کیفی و مدل معادلات ساختاری حداقل مربعات جزئی برای تجزیه و تحلیل داده‌های کمی استفاده شد. در نتیجه مطالعه، مدل تحقیقاتی مبتنی بر TAM یک چارچوب مفهومی مفید برای درک و توضیح اهداف استفاده از آزمایشگاه مجازی فراگیران است. نتایج این مطالعه مؤسسات را برای ادغام مؤثر VL ها در فرایند آموزش و افزایش و انتشار استفاده از VL توسط فراگیران راهنمایی می‌کند(یادگیرندگان آموزش از راه دور).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Investigation of the Factors Affecting Open andDistance Education Learners’ Intentions to Use a Virtual Laboratory

Abstract

 Laboratories, which are an integral part of education in disciplines that require hands-on training and application, can now be presented using new technologies, and application activities can be realized at a distance. In this study, virtual laboratories (VLs) are discussed, and factors affecting the students’ intention to use VLs are investigated. The study was conducted within laboratory applications of circuit analysis within an associate degree program of a distance teaching university in Turkey. In this study, which used exploratory sequential design approach, the learners’ intentions to use a VL were examined within the framework of the technology acceptance model (TAM). Content analysis was used for the analysis of qualitative data, and the partial least squares structural equation model was used for the analysis of quantitative data. As a result of the study, the developed TAM-based research model is a useful conceptual framework towards understanding and explaining the intentions of learners’ virtual laboratory usage. The results of this study will guide institutions to integrate VLs effectively into the education process and to increase and disseminate the use of VLs by learners.