آزمایشات دینامومتر موتور: انتشار پلاتینوم از مبدل‌های کاتالیستی

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 18

تعداد کلمات : 3900

مجله : Atmospheric Environment

انتشار : 1999

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
21 سپتامبر 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1818 بازدید
27,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:آزمایشات دینامومتر موتور: انتشار پلاتینوم از مبدل‌های کاتالیستی سه راهی با سنین متفاوت

 چکیده  

 بسته به شرایط عملیاتی و سن مبدل، انتشار ذرات پلاتینوم متوسط متغیر از ۷ تا ۱۲۳ نانوگرم بر متر مکعب متناظر با عوامل انتشار بین ۹ و ۱۲۴ نانوگرم بر کیلومتر بود. تفاوت‌های غیر معنی داری بین چهار برند مبدل وجود داشت. داده‌ها از مبدل‌های کاتالیستی جدید (۱۲-۹۰ نانوگرم بر کیلومتر مربع) و مبدل‌های کاتالیستی قدیمی (۹-۲۶ نانوگرم بر کیلومتر) نصب شده بر روی موتور گازوییل سوخت، حاکی از کاهش انتشار پلاتینوم با افزایش مصرف بود. انتشار پلاتینوم با افزایش سرعت و دمای اگزوز افزایش یافت. کم‌ترین انتشار متوسط از مبدل‌های جدید در سرعت ثابت ۸۰ کیلومتر بر ساعت و بیشترین مقدار به میزان ۹۰ نانوگرم بر کیلومتر مربع در ۱۳۰ کیلوگرم بر ساعت مشاهده شد. با استفاده از سیکل‌های آزمایشی US27 و US27-EUDC، ضرایب انتشار نسبت به ۸۰ کیلومتر بر ساعت بالاتر بود و این نشان می‌دهد که اثرات حرارتی و مکانیکی موجب بهبود سایش پلاتینوم در شرایط چرخه می‌شود. بعد از نصب مبدل‌های کاتالیستی تست شده با موتور ۱٫۸۱ بر روی موتور کوچک‌تر، انتشار ذرات پلاتتیوم اندازه گیری شده در چرخه US27 و شرایط با سرعت بالا به ترتیب تنها ۹ و ۲۲ نانوگرم بر کیلومتر بود. پلاتینوم شامل ذرات اکسید آلومینیوم بود که در آن ۴۳-۷۴ درصد این ذرات منتشر شده دارای قطر آئرودینامیکی بیش از ۱۰ میکرومتر بودند. بخش آلوئولار کم‌تر از ۳ میکرو مول بین ۱۱ و ۲۶ درصد و بین ۲۱ و ۳۶ درصد بود. پلاتینوم محلول در تنها مقادیر بسیار کم منتشر شد(آزمایشات دینامومتر موتور: انتشار پلاتینوم).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Engine dynamometer experiments: platinum emissions from differently aged three-way catalytic converters

Abstract

 Depending on the operating conditions and the age of the converter, mean platinum emissions ranged from 7 to 123 ng m~3 corresponding to emission factors between 9 and 124 ng km~1. There were no statistically signi"cant di!erences between the four converter brands tested. The data from new (12}90 ng km~1) and old catalytic converters (9}26 ng km~1) installed on a medium-powered gasoline engine (1.8 l 66 kW) showed a tendency towards decreasing platinum emission with increasing use. The platinum emissions increased with rising simulated speed and exhaust temperature. The lowest mean emission from new converters (12 ng km~1) was found at a constant speed of 80 km h~1, the highest (90 ng km~1) at 130 km h~1. Using the US72 or the US72-EUDC test cycles the emission factors were higher (37 or 19 ng km~1) than at 80 km h~1 indicating that additional mechanical or thermal impacts enhance the platinum abrasion at cycle conditions. After installing catalytic converters tested with the 1.8 l engine on a smaller engine (1.4 l 44 kW), the platinum emissions measured at the US72 cycle and a high-speed condition (140 km h~1) were only 9 and 22 ng km~1, respectively. Platinum is almost exclusively emitted bound to aluminum oxide particles where (depending on the driving conditions) 43}74% of these emitted particles had aerodynamic diameters '10 lm. The alveolar fraction ((3 lm) was between 11 and 26% (1.8 l engine) and between 21 and 36% (1.4 l engine). If at all, soluble platinum is emitted in only very small quantities ()1%).
دیدگاهتان را بنویسید