light box
امتیاز 2.93 آزمایشات دینامومتر موتور: انتشار پلاتینوم از مبدل‌های کاتالیستی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 18
تعداد کلمات : 3900
مجله : Atmospheric Environment
انتشار : 1999
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:آزمایشات دینامومتر موتور: انتشار پلاتینوم از مبدل‌های کاتالیستی سه راهی با سنین متفاوت

 چکیده  

 بسته به شرایط عملیاتی و سن مبدل، انتشار ذرات پلاتینوم متوسط متغیر از ۷ تا ۱۲۳ نانوگرم بر متر مکعب متناظر با عوامل انتشار بین ۹ و ۱۲۴ نانوگرم بر کیلومتر بود. تفاوت‌های غیر معنی داری بین چهار برند مبدل وجود داشت. داده‌ها از مبدل‌های کاتالیستی جدید (۱۲-۹۰ نانوگرم بر کیلومتر مربع) و مبدل‌های کاتالیستی قدیمی (۹-۲۶ نانوگرم بر کیلومتر) نصب شده بر روی موتور گازوییل سوخت، حاکی از کاهش انتشار پلاتینوم با افزایش مصرف بود. انتشار پلاتینوم با افزایش سرعت و دمای اگزوز افزایش یافت. کم‌ترین انتشار متوسط از مبدل‌های جدید در سرعت ثابت ۸۰ کیلومتر بر ساعت و بیشترین مقدار به میزان ۹۰ نانوگرم بر کیلومتر مربع در ۱۳۰ کیلوگرم بر ساعت مشاهده شد. با استفاده از سیکل‌های آزمایشی US27 و US27-EUDC، ضرایب انتشار نسبت به ۸۰ کیلومتر بر ساعت بالاتر بود و این نشان می‌دهد که اثرات حرارتی و مکانیکی موجب بهبود سایش پلاتینوم در شرایط چرخه می‌شود. بعد از نصب مبدل‌های کاتالیستی تست شده با موتور ۱٫۸۱ بر روی موتور کوچک‌تر، انتشار ذرات پلاتتیوم اندازه گیری شده در چرخه US27 و شرایط با سرعت بالا به ترتیب تنها ۹ و ۲۲ نانوگرم بر کیلومتر بود. پلاتینوم شامل ذرات اکسید آلومینیوم بود که در آن ۴۳-۷۴ درصد این ذرات منتشر شده دارای قطر آئرودینامیکی بیش از ۱۰ میکرومتر بودند. بخش آلوئولار کم‌تر از ۳ میکرو مول بین ۱۱ و ۲۶ درصد و بین ۲۱ و ۳۶ درصد بود. پلاتینوم محلول در تنها مقادیر بسیار کم منتشر شد(آزمایشات دینامومتر موتور: انتشار پلاتینوم).

Title: Engine dynamometer experiments: platinum emissions from differently aged three-way catalytic converters

Abstract

 Depending on the operating conditions and the age of the converter, mean platinum emissions ranged from 7 to 123 ng m~3 corresponding to emission factors between 9 and 124 ng km~1. There were no statistically signi"cant di!erences between the four converter brands tested. The data from new (12}90 ng km~1) and old catalytic converters (9}26 ng km~1) installed on a medium-powered gasoline engine (1.8 l 66 kW) showed a tendency towards decreasing platinum emission with increasing use. The platinum emissions increased with rising simulated speed and exhaust temperature. The lowest mean emission from new converters (12 ng km~1) was found at a constant speed of 80 km h~1, the highest (90 ng km~1) at 130 km h~1. Using the US72 or the US72-EUDC test cycles the emission factors were higher (37 or 19 ng km~1) than at 80 km h~1 indicating that additional mechanical or thermal impacts enhance the platinum abrasion at cycle conditions. After installing catalytic converters tested with the 1.8 l engine on a smaller engine (1.4 l 44 kW), the platinum emissions measured at the US72 cycle and a high-speed condition (140 km h~1) were only 9 and 22 ng km~1, respectively. Platinum is almost exclusively emitted bound to aluminum oxide particles where (depending on the driving conditions) 43}74% of these emitted particles had aerodynamic diameters '10 lm. The alveolar fraction ((3 lm) was between 11 and 26% (1.8 l engine) and between 21 and 36% (1.4 l engine). If at all, soluble platinum is emitted in only very small quantities ()1%).

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
مطالعه ی بازاریابی گردشگری
خـریـد محـصـول
انتقال ژن افقی از آگروباکتریوم به گیاهان
خـریـد محـصـول
بررسی تداخل بین پرده‌های مغناطیسی جراحی و پیس میکر ها یا ضربان ساز ها
خـریـد محـصـول
تشریح و آشکارسازی همه گیری کوید-۱۰(COVID-19)
خـریـد محـصـول
سلامت روان در کانادا: کوید-۱۹(COVID-19) و فراتر از آن
خـریـد محـصـول
کروناویروس(COVID-19) و اضطراب: ارزیابی اثرات روان شناختی بیماری های مسری
خـریـد محـصـول
آیا ترس از کروناویروس(COVID-19) باعث تحریک اضطراب و نگرانی شغلی آینده می شود؟
خـریـد محـصـول
چاقی و کروناویروس(COVID-19): دو روی یک سکه
خـریـد محـصـول
تأثیر کوید-۱۹(COVID-19) بر روی سلامت روان عمومی و اثر خنثی کننده حس انسجام
خـریـد محـصـول
اثرات کوید-۱۹(COVID-19 یاکروناویروس) بر روی اضطراب، افسردگی
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، جستجوی اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد.
برو بالا