عنوان فارسی مقاله:آزمایشات دینامومتر موتور: انتشار پلاتینوم از مبدلهای کاتالیستی سه راهی با سنین متفاوت
چکیده
بسته به شرایط عملیاتی و سن مبدل، انتشار ذرات پلاتینوم متوسط متغیر از ۷ تا ۱۲۳ نانوگرم بر متر مکعب متناظر با عوامل انتشار بین ۹ و ۱۲۴ نانوگرم بر کیلومتر بود. تفاوتهای غیر معنی داری بین چهار برند مبدل وجود داشت. دادهها از مبدلهای کاتالیستی جدید (۱۲-۹۰ نانوگرم بر کیلومتر مربع) و مبدلهای کاتالیستی قدیمی (۹-۲۶ نانوگرم بر کیلومتر) نصب شده بر روی موتور گازوییل سوخت، حاکی از کاهش انتشار پلاتینوم با افزایش مصرف بود. انتشار پلاتینوم با افزایش سرعت و دمای اگزوز افزایش یافت. کمترین انتشار متوسط از مبدلهای جدید در سرعت ثابت ۸۰ کیلومتر بر ساعت و بیشترین مقدار به میزان ۹۰ نانوگرم بر کیلومتر مربع در ۱۳۰ کیلوگرم بر ساعت مشاهده شد. با استفاده از سیکلهای آزمایشی US27 و US27-EUDC، ضرایب انتشار نسبت به ۸۰ کیلومتر بر ساعت بالاتر بود و این نشان میدهد که اثرات حرارتی و مکانیکی موجب بهبود سایش پلاتینوم در شرایط چرخه میشود. بعد از نصب مبدلهای کاتالیستی تست شده با موتور ۱٫۸۱ بر روی موتور کوچکتر، انتشار ذرات پلاتتیوم اندازه گیری شده در چرخه US27 و شرایط با سرعت بالا به ترتیب تنها ۹ و ۲۲ نانوگرم بر کیلومتر بود. پلاتینوم شامل ذرات اکسید آلومینیوم بود که در آن ۴۳-۷۴ درصد این ذرات منتشر شده دارای قطر آئرودینامیکی بیش از ۱۰ میکرومتر بودند. بخش آلوئولار کمتر از ۳ میکرو مول بین ۱۱ و ۲۶ درصد و بین ۲۱ و ۳۶ درصد بود. پلاتینوم محلول در تنها مقادیر بسیار کم منتشر شد(آزمایشات دینامومتر موتور: انتشار پلاتینوم).
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.