مهاربند های کمانش تاب افقی

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 49

تعداد کلمات : 10000

مجله : Geosphere

انتشار : 2009

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
18 دسامبر 2019
دسته بندی
تعداد بازدیدها
789 بازدید
38,000 تومان

عنوان فارسی مقاله: مطالعات نظری و آزمایشی  مهاربند های کمانش تاب افقی

چکیده مقاله

 نوع جدیدی از مهار بندهای کمانش تاب تفکیک شده با هسته، یعنی مهاربندهای کمانش تاب (B-BRB) افقی پیشنهاد شده‌اند. ظرفیت حمل بار و پاسخ هیسترزیس آن‌ها به طور نظری و آزمایشی در این مقاله بررسی شده است(آزمایش  مهاربندهای کمانش تاب افقی). مهاربندهای کمانش تاب (B-BRB) افقی دارای مزیت قابل ملاحظه‌ای نسبت به مهاربندهای کمانش تاب معمولی هستند که در آن‌ها مقطع جدید تشکیل شده با مهاربندهای کمانش تاب (B-BRB) افقی با ایجاد فاصله بین دو هسته به سمت بیرون گسترش یافته و منجر به افزایش کارایی استفاده از مصالح در طراحی ساختاری شده است. به علاوه، دو مهاربندهای کمانش تاب (B-BRB) افقی تمام فولادی مستقل، که هر یک دارای یک هسته میانقاب با مقطع توخالی است، از طریق قیدهای موازی با توزیع طولی به جای صفحات پیوسته متصل می‌شوند. بر اساس تحلیل FE الاستیک-پلاستیک مهاربندهای کمانش تاب (B-BRB) افقی تحت بار فشاری یکنواخت، مقاومت نهایی و حالت شکست آن به طور عددی بررسی شده و اثرات نقص ژئوتریک اولیه را در نظر می‌گیرد. فرمول بین نسبت باریکی نرمال و ضریب کمانش مهاربندهای کمانش تاب (B-BRB) افقی برای پیش بینی ظرفیت جمل بار نهایی پیشنهاد می‌شود. در نتیجه، پاسخ هیسترزیس مهاربندهای کمانش تاب (B-BRB) افقی از طریق تحلیل FE الاستیک-پلاستیک بررسی می‌شود. نسبت باریکی مهاربندهای کمانش تاب (B-BRB) افقی مورد نیاز برای نوع باربر و نوع اتلاف انرژی، در طراحی مقاومت آن‌ها پیشنهاد می‌شود. در نهایت، پاسخ هیسترزیس پنج نمونه‌ی مهاربندهای کمانش تاب (B-BRB) افقی به طور ازمایشی بررسی شده است. نتایج ازمایشی با تحلیل FE مقایسه می‌شود که کمانش محلی همه مؤلفه‌های مهاربندهای کمانش تاب (B-BRB) افقی را در نظر می‌گیرد. مقایسه، در نهایت توجیه پذیری روش طراحی پیشنهادی را تأیید کرد(آزمایش  مهاربندهای کمانش تاب افقی). مطالعات نظری و آزمایشی  مهاربند های کمانش تاب افقیچکیده مقاله.

 

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Theoretical and experimental studies of battened buckling-restrained braces

Abstract: 

A new type of core-separated buckling-restrained braces, namely a core-separated battened bucklingrestrained brace (B-BRB) has been proposed. Its load-carrying capacity and hysteretic response are investigated theoretically and experimentally in this paper. The B-BRB has a remarkable advantage over a common buckling-restrained brace (BRB), in which the newly formed cross-section of the B-BRB is spread outwards by spacing two cores, hence resulting in higher material utilization efficiency in its structural design. In addition, the two independent all-steel BRBs, each having a single plate core simply in-filled in a narrow hollow section, are connected by longitudinally distributed battens rather than continuous plates. Based on the elastic-plastic FE analysis of a B-BRB under monotonic compressive load, its ultimate resistance and failure modes are investigated numerically, considering the effect of its overall initial geometric imperfection. An interaction formula between normalized slenderness ratio and buckling factor of the B-BRB is proposed for predicting its ultimate load-carrying capacity. Consequently, the hysteretic response of the B-BRB is explored through elastic-plastic FE analysis. The maximum normalized slenderness ratios of the B-BRBs required for a load-bearing type and an energy-dissipation type are proposed in their strength designs, respectively. Ultimately, hysteretic responses of five B-BRB specimens have been experimentally investigated. The experimental results are compared with the FE numerical analysis, which considers plate local buckling of all components of the B-BRBs. The comparison has verified the rationality of the proposed design method.
دیدگاهتان را بنویسید