light box
امتیاز 2.58 مقایسه آزمایشگاه‌ها/آموزش‌های حضوری و مجازی برای دانشجویان مهندسی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 23
تعداد کلمات : 7800
مجله : education sciences
انتشار : 2022
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:مقایسه آزمایشگاه‌ها/آموزش‌های حضوری و مجازی برای دانشجویان مهندسی با استفاده از اصول یادگیری ترکیبی

 چکیده

  این مقاله اثربخشی جلسات آزمایشگاهی مهندسی مجازی و حضوری را مقایسه می‌کند. جلسات آزمایشگاهی حضوری و مجازی گزارش شده در اینجا شامل شش آزمایش همراه با آموزش های کوتاه است. آزمایشگاه مجازی اصول یادگیری مبتنی بر پرس و جو و گیمیفیکیشن را ترکیب کرد. ادغام آزمایشگاه های مجازی با آموزش حضوری، یک محیط یادگیری ترکیبی ایجاد کرد. اثربخشی این رویکرد بر اساس (۱) بازخورد دانش‌آموز (یعنی پرسشنامه با سؤالات باز و بازخورد مقیاس لیکرت)، (۲) تعامل دانشجویان با آزمایشگاه مجازی، و (۳) تأثیر بر روی ارزیابی شد. عملکرد تحصیلی (یعنی نتایج آزمون کلاسی). دانشجویان اعتماد بیشتری به درک نظریه در آزمایشگاه مجازی نسبت به آزمایشگاه حضوری گزارش کردند. این جالب است با توجه به اینکه دستورالعمل آزمایشگاه مجازی و آزمایشگاه حضوری یک آزمایش یکسان است (یعنی همان مربی، تکنیک‌های یادگیری مبتنی بر تحقیق یکسان، و توضیحات یکسان). دانشجویان همچنین از توانایی تکمیل آزمایشگاه مجازی در هر زمان، هر مکان، تا زمانی که نیاز داشتند، قدردانی کردند و مزایای تعامل را برجسته کردند. میانگین نمرات آزمون کلاسی دانشجویانی که برخی یا همه آزمایش‌های آزمایشگاه مجازی را تکمیل کردند، بالاتر از افرادی بود که انجام ندادند (۸۳-۸۹٪ در مقابل ۶۷٪)(آموزش‌های حضوری برای دانشجویان مهندسی).

Title: Comparison of In-Person and Virtual Labs/Tutorials for Engineering Students Using Blended Learning Principles

Abstract

 The paper compares the effectiveness of in-person and virtual engineering laboratory sessions. The in-person and virtual laboratory sessions reported here comprise six experiments combined with short tutorials. The virtual lab combined enquiry-based learning and gamification principles. The integration of the virtual labs with in-person teaching created a blended learning environment. The effectiveness of this approach was assessed based on (i) the student feedback (i.e., a questionnaire with open-ended questions and Likert scale feedback), (ii) the students’ engagement with the virtual lab, and (iii) the impact on the academic performance (i.e., class test results). The students reported greater confidence in the understanding of theory in the virtual lab than the in-person lab. This is interesting given that the instruction for the virtual lab and the in-person lab of one experiment is identical (i.e., same instructor, same enquiry-based learning techniques, and same explanations). The students also appreciated the ability to complete the virtual lab anytime, anywhere, for as long as they needed, and highlighted the benefits of the interactivity. The median class test scores of the students who completed some or all the virtual lab experiments was higher than those who did not (83–89% vs. 67%).

      دیدگاهها بسته است.

      محصولات مشابه
      کمبود(نقص) توجه و علائم ADHD در بزرگسالان مبتلا به بیماری فابری – یک مطالعه آزمایشی
      خـریـد محـصـول
      مرزهای جدید در مدیریت سرطان رکتوم اولیه و پیشرفته
      خـریـد محـصـول
      ریسک میوکاردیت و پریکاردیت در بزرگسالان جوان به دنبال واکسیناسیون mRNA COVID-19
      خـریـد محـصـول
      بروز میوکاردیت و پریکاردیت در بیماران واکسینه نشده پس از کووید-۱۹
      خـریـد محـصـول
      الگوریتم ازدحام آفتاب پرست کارآمد برای مسئله توزیع بار اقتصادی
      خـریـد محـصـول
      فرآیند بازآفرینی شهری: مورد یک مجتمع مسکونی در حومه رم، ایتالیا
      خـریـد محـصـول
      رابطه پویا بین شاخص سهام و قیمت دارایی: تجزیه و تحلیل بلندمدت
      خـریـد محـصـول
      تشخیص بیماری پوسیدگی طوقه در گندم در شرایط محیطی کنترل شده
      خـریـد محـصـول
      بکارگیری بهینه سازی برای حمایت از مدیریت تطبیقی آب رودخانه ها
      خـریـد محـصـول
      ارزیابی تأثیر آموزش زیست محیطی بر رفتار سازگار با محیط زیست
      خـریـد محـصـول
      ثبت اختراع یا انتشار مقاله

      در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. سامانه جستجوگر مالکیت فکری دارکوب به تازگی از پایگاه جستجو علائم تجاری خود نیز رونمایی کرده است که دارای امکانات تخصصی فراوانی می باشد.

      ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

      در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

      از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

       
      برو بالا