light box
امتیاز 2.58 آموزش شهروندی جهانی برای شهروندی جهانی؟">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 51
تعداد کلمات : 13000
مجله : Journal of Social Science Education
انتشار : 2020
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:آموزش شهروندی جهانی برای شهروندی جهانی؟ دیدگاه‌های دانش‌آموزان در مورد یادگیری، از طریق و برای حقوق بشر، صلح و توسعه پایدار در انگلستان، هند، نیوزلند، آفریقای جنوبی و سوئد

 چکیده

هدف: در این مطالعه، دیدگاه‌ها و تجربیات دانش‌آموزان را در رابطه با آموزش، از طریق و برای حقوق بشر، صلح و پایداری در شمال و جنوب جهانی بررسی می‌کنیم. ما آنچه را که دانش‌آموزان پس از ۹ سال تحصیل در مدرسه به‌عنوان مسائل محوری و اقدامات سازنده مرتبط با عناصر کلیدی آموزش شهروندی جهانی (GCE) می‌بینند، بررسی می‌کنیم تا پیچیدگی GCE در تئوری و عمل را بهتر درک کنیم.

طرح: ما از نظرسنجی طراحی شده در راستای تئوری های آموزش شهروندی جهانی استفاده می کنیم. با استفاده از روش ترکیبی، ما پاسخ‌های ۶۷۲ دانش‌آموز دبیرستانی ۱۶ تا ۱۹ ساله را در انگلستان، هند، نیوزلند، آفریقای جنوبی و سوئد تجزیه و تحلیل می‌کنیم.

یافته ها: ما دریافتیم که دانش آموزان در زمینه های مختلف ممکن است آموزش شهروندی جهانی را بسیار متفاوت تجربه کنند، حتی اگر همه آنها بخشی از یک جامعه جهانی با دستورالعمل های یونسکو باشند. ابعاد آموزش حقوق بشر، آموزش صلح، و آموزش برای توسعه پایدار هم در شمال و هم در جنوب جهانی مشهود است. با این حال، به نظر می رسد که دانش آموزان در زمینه های اروپایی، به عنوان مثال در سوئد و انگلیس، یادگیری های بسیار متفاوتی را از بین می برند. به طور کلی، در حالی که دانش‌آموزان در سراسر نمونه‌های ملی درباره حقوق بشر، صلح و پایداری دانش دارند، به نظر می‌رسد که برای شناسایی فعالیت‌هایی برای حقوق بشر، صلح و پایداری تلاش می‌کنند. ما به زبان محلی GCE می یابیم که تنوع روش ها و زمینه های فرهنگی مرتبط با تجربیات دانش آموزان از آموزش را برجسته می کند.

محدودیت های تحقیق: این مطالعه به چند مدرسه در کشورهای منتخب محدود می شود. بنابراین، یافته های ما ممکن است در سطح ملی یا جهانی قابل تعمیم نباشد.

اهمیت عملی: دانش آموزان در سراسر نمونه متنوع ما اهمیت آموزش را برای ارتقای اهداف جهانی برجسته می کنند. یافته‌ها نشان می‌دهد که اگر قرار است مدرسه مطابق با توصیه‌های بین‌المللی کار کند، تمرکز بیشتر بر آموزش شهروندی جهانی ضروری است. شباهت ها و تفاوت ها در دانش و درک دانش آموزان در مورد صلح، حقوق بشر و پایداری نیاز به رویکردهای متفاوت و محلی در تلاش برای رسیدن به اهداف مشترک دارد.

Title: Global Citizenship Education for global citizenship? Students’ views on learning about, through, and for human rights, peace, and sustainable development in England, India, New Zealand, South Africa, and Sweden

Abstract

 Purpose: In this study, we explore students’ views and experiences in relation to education about, through, and for human rights, peace, and sustainability in the global north and south. We investigate what students after nine years of schooling see as central issues and productive actions linked to key elements of global citizenship education (GCE) to better understand the complexity of GCE in theory and practice. Design: We use a survey designed in line with theories of global citizenship education. Using a mixed methods approach, we analyse responses from 672 upper secondary school students, aged 16–19, in England, India, New Zealand, South Africa, and Sweden. Findings: We find that students in different contexts may experience global citizenship education very differently, even if they are all part of a global community with guidelines from UNESCO. Dimensions of human rights education, peace education, and education for sustainable development are evident in both the global north and south; yet, students in European contexts, namely in Sweden and England, for instance, appear to be taking away very different learnings. Overall, while students across the national samples have knowledge about human rights, peace, and sustainability, they seem to struggle to identify activities for human rights, peace, and sustainability. We find a vernacularisation of GCE, highlighting a diversity of methods and cultural contexts linked to students’ experiences from education. Research limitations: This study is limited to a few schools in selected countries; thus, our findings may not be generalisable on a national or global level. Practical implications: Students across our diverse sample highlight the importance of education to promote global goals. Findings indicate that more focus on education for global citizenship is necessary if schooling is to work in line with international recommendations. Similarities and differences in students’ knowledge and understanding about peace, human rights, and sustainability call for differentiated and localised approaches in attempts to reach common and shared goals.

      دیدگاهها بسته است.

      محصولات مشابه
      کمبود(نقص) توجه و علائم ADHD در بزرگسالان مبتلا به بیماری فابری – یک مطالعه آزمایشی
      خـریـد محـصـول
      مرزهای جدید در مدیریت سرطان رکتوم اولیه و پیشرفته
      خـریـد محـصـول
      ریسک میوکاردیت و پریکاردیت در بزرگسالان جوان به دنبال واکسیناسیون mRNA COVID-19
      خـریـد محـصـول
      بروز میوکاردیت و پریکاردیت در بیماران واکسینه نشده پس از کووید-۱۹
      خـریـد محـصـول
      الگوریتم ازدحام آفتاب پرست کارآمد برای مسئله توزیع بار اقتصادی
      خـریـد محـصـول
      فرآیند بازآفرینی شهری: مورد یک مجتمع مسکونی در حومه رم، ایتالیا
      خـریـد محـصـول
      رابطه پویا بین شاخص سهام و قیمت دارایی: تجزیه و تحلیل بلندمدت
      خـریـد محـصـول
      تشخیص بیماری پوسیدگی طوقه در گندم در شرایط محیطی کنترل شده
      خـریـد محـصـول
      بکارگیری بهینه سازی برای حمایت از مدیریت تطبیقی آب رودخانه ها
      خـریـد محـصـول
      ارزیابی تأثیر آموزش زیست محیطی بر رفتار سازگار با محیط زیست
      خـریـد محـصـول
      ثبت اختراع یا انتشار مقاله

      در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. سامانه جستجوگر مالکیت فکری دارکوب به تازگی از پایگاه جستجو علائم تجاری خود نیز رونمایی کرده است که دارای امکانات تخصصی فراوانی می باشد.

      ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

      در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

      از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

       
      برو بالا