light box
امتیاز 2.58 اثرات بالینی یک آموزش گروهی ACT در کودکان">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 19
تعداد کلمات : 7800
مجله : Journal of Child and Family Studies
انتشار : 2020
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:اثرات بالینی یک آموزش گروهی ACT در کودکان و نوجوانان مبتلا به اختلال نقص توجه/بیش فعالی

 چکیده

 هدف: پژوهش حاضر بررسی اثربخشی یک پروتکل آموزشی مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT) همراه با آموزش قبلی والدین، در نمونه‌ای از کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه/بیش‌فعالی (ADHD) است.. با ترویج کاهش پاسخ‌های فوری به افکار و احساسات، هدف ما کاهش رفتار تکانشی کودکان و بهبود خودتنظیمی آنها بود. روش‌ها: پروتکل بر آگاهی از لحظه حال، دفع و پذیرش احساسات و عواطف متمرکز بود. رفتاری (مقیاس رتبه‌بندی والدین کانرز – تجدیدنظر شده: نسخه طولانی، CPRS-R:L) و معیارهای شدت (تأثیر کلی بالینی – شدت، CGI-S) قبل و بعد از درمان در یک نمونه بالینی از ۳۱ کودک ۸ تا ۱۳ ساله ارزیابی شد. سال‌ها. نتایج. در پایان پروتکل ACT، کودکان بهبود قابل توجهی در عملکرد جهانی و علائم رفتاری نشان دادند. پیشرفت‌های قابل‌توجهی در زیرمقیاس‌های CPRS مشکلات شناختی (۰۰۵/۰=p)، بیش‌فعالی (۰۰۶/۰=p)، کمال‌گرایی (۰۱۷/۰=p)، شاخص ADHD 023/0=p شاخص جهانی: بی‌قرار– تکانشی (۰۲۳/۰=p)، شاخص جهانی: مجموع (۰٫۰۳۶ = p DSM IV عدم توجه (۰٫۰۲۹ = p DSM IV بیش فعال- تکانشی (p = 0.016) و DSM IV Total p = 0.003 مشاهده شد. هنگام کنترل اثر مخدوش‌کننده درمان دارویی، بیماری‌های همراه و وضعیت اجتماعی-اقتصادی، درمان تأثیر قابل‌توجهی بر زیرمقیاس‌های کمال‌گرایی CPRS (η۲ = ۰٫۳۱ جزئی، ۰٫۰۱ < p)، شاخص جهانی: بی‌قرار- تکانشی (جزئی η۲ = ۰٫۲۹، p <0.01)، شاخص جهانی: کل (η۲ جزئی = ۰٫۳۱، p <0.01)، DSM IV بیش فعال-تکانشی (η۲ جزئی = ۰٫۲۰، p = 0.02) حفظ کرد. شدت علائم طبق امتیازات CGI-S در ۲/۷۴ درصد از کودکان کاهش یافت. نتیجه گیری: این کار مقدماتی بر روی آموزش کودک مبتنی بر پذیرش و تعهد درمانی در کودکان مبتلا به ADHD منجر به پیشرفت‌های قابل توجهی شد که با مقیاس رتبه‌بندی خاص برای ADHD اندازه‌گیری شد(آموزش گروهی ACT در کودکان).

Title: Clinical Effects of an ACT-Group Training in Children and Adolescents with Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder

Abstract

 Objective The aim of the present study is evaluate the effectiveness of an Acceptance and Commitment Therapy (ACT)- based training protocol, in adjunct to token economy and previous parent training, in a sample of children with AttentionDeficit/Hyperactivity Disorder (ADHD). By promoting the reduction of immediate responses to thoughts and feelings, we aimed to reduce the impulsive behaviour of children and to improve their self-regulation. Methods The protocol was centred on awareness of the present moment, defusion and acceptance of feelings and emotions. Behavioural (Conners’ Parent Rating Scale -Revised: Long version, CPRS-R:L) and severity measures (Clinical Global Impression -Severity, CGI-S) were assessed before and after treatment in a clinical sample of 31 children aged 8–13 years. Results At the end of the ACT protocol, children showed significant improvement in global functioning and behavioural symptoms. There were significant improvements in the CPRS subscales Cognitive Problems (p = 0.005), Hyperactivity (p = 0.006), Perfectionism (p = 0.017), ADHD Index (p = 0.023), Global Index: Restless–Impulsive (p = 0.023), Global Index: Total (p = 0.036), DSM IV Inattentive (p = 0.029), DSM IV Hyperactive–Impulsive (p = 0.016), and DSM IV Total (p = 0.003). When controlling for the confounding effect of pharmacological therapy, comorbidities and socio-economic status, treatment maintained a significant effect on the CPRS subscales Perfectionism (partial η2 = 0.31, p < 0.01), Global Index: Restless–Impulsive (partial η2 = 0.29, p < 0.01), Global Index: Total (partial η2 = 0.31, p < 0.01), DSM IV Hyperactive–Impulsive (partial η2 = 0.20, p = 0.02). Symptom severity as rated by CGI-S scores decreased in 74.2% of the children.

 

دیدگاهها بسته است.

محصولات مشابه
عملکرد زیست محیطی شرکت و ارزش شرکت – با استفاده از معیارهای انتشار آلودگی
خـریـد محـصـول
اندازه گیری کمی عدم قطعیت بارندگی و تبخیر و تعرق در مدل‌سازی بارش-رواناب
خـریـد محـصـول
فیزیولوژی تنش غرقابی در جو
خـریـد محـصـول
ارزش مصرف، نوآوری مصرف کننده و پذیرش محصول جدید: شواهد تجربی از ویتنام
خـریـد محـصـول
کیفیت پایین خواب و خواب آلودگی در روز در متخصصان بهداشت: شیوع و عوامل مرتبط
خـریـد محـصـول
پریکاردیت حاد پس از مداخله عروق کرونر از راه پوست: کیس ریپورت
خـریـد محـصـول
آگاهی موقعیتی: تکنیک ها، چالش ها و چشم اندازها
خـریـد محـصـول
چگونه از مشکلات رایج اجرای فناوری اطلاعات سلامت جلوگیری کنیم
خـریـد محـصـول
ارزیابی هوشیاری و توجه پایدار در بزرگسالان مبتلا به ADHD
خـریـد محـصـول
کمبود(نقص) توجه و علائم ADHD در بزرگسالان مبتلا به بیماری فابری – یک مطالعه آزمایشی
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. سامانه جستجوگر مالکیت فکری دارکوب به تازگی از پایگاه جستجو علائم تجاری خود نیز رونمایی کرده است که دارای امکانات تخصصی فراوانی می باشد.

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

 
برو بالا