light box
امتیاز 2.93 ارزیابی ساختاری ابعاد ارزش ویژه‌ی برند دانشگاه: شواهدی از دانشگاه">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 31
تعداد کلمات : 11000
مجله : International Journal of Customer Relationship Marketing and Management
انتشار : 2019
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:ارزیابی ساختاری ابعاد ارزش ویژه‌ی برند دانشگاه: شواهدی از دانشگاه خصوصی هند

 چکیده  

 هدف این مقاله، استفاده از مفاهیم ارزش ویژه‌ی برند در آموزش عالی است. برای انجام این کار، اثرات ابعاد خاص یعنی تصویر دانشگاه، کیفیت ادراک شده، ارزش ادراک شده، و رضایت دانشجویان، بر روی وفاداری دانشجویان بررسی شد. نظر سنجی ۴۳۸ دانشجوی ثبت نام شده در دانشگاه خصوصی در ایالت شمالی پنجاب هند انجام شد. برای دست یابی به مدل قابل قبول، مدل سازی معادله‌ی ساختاری استفاده شد و فرضیات مختلف تست شدند. در داده‌های نمونه برداری شده مشخص شد که بر خلاف شاخص‌های نظری، کیفیت ادراک شده، اثری روی وفاداری دانشجو نداشت و رضایت، اثر کمی را نشان داد. با این حال، ارزش ادراک شده مهم‌ترین بعد در تأثیر گذاری بر رفتار وفاداری دانشجویان بود. این مطالعه، پیامدها، اهمیت و مطالعات آینده را نیز برجسته کرد(ابعاد ارزش ویژه‌ی برند دانشگاه).

Title: A Structural Evaluation of University Brand Equity Dimensions: Evidence from Private Indian University

Abstract

 The purpose of this article is to employ brand equity concepts to higher education. In doing so, the effects of certain dimensions, namely: university image, perceived quality, perceived value, and student satisfaction, on student loyalty are examined. A survey of 438 students enrolled in various programs was conducted on a large private university in north Indian state of Punjab. To arrive at an acceptable model, structural equation modelling was used and various hypotheses were tested. In the sampled data it was found that unlike theoretical indications, perceived quality was not found to be influencing student loyalty, moreover satisfaction only showed diminutive impact. However, perceived value emerged as the most important dimension in affecting students’ loyalty behaviour. The study also highlights vital implications, limitations and scope of further studies.

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
مقاله ی مروری در خصوص فرایند زیست شناختی احیا و اصلاح خاک در مهندسی عمران
خـریـد محـصـول
بودجه بندی سرمایه ای مسئولیت پذیری اجتماعی شرکتی
خـریـد محـصـول
مقایسه کاربرد سنتی خانه‌های حیاط دار در دو شهر
خـریـد محـصـول
تأثیر شیوه های مدیریتی زنجیره تأمین سبز بر پایداری محیط زیست: کارخانه های تولید پوشاک آماده بنگلادش
خـریـد محـصـول
پیشرفت‌های حاصل شده در روشهای فرآوری مواد اومامی: یک مقاله‌ی مروری
خـریـد محـصـول
جغرافیای انگ: روش‌های تجربی برای تعیین مجازات و تاوان مکان
خـریـد محـصـول
بررسی شیوه‌های استخراج کلاژن به منظور تجزیه تحلیل ایزوتوپ‌های پایدار در تحقیقات رژیم غذایی
خـریـد محـصـول
دلبستگی والدین ، وابستگی عاشقانه بزرگسالان و کودکان و رضایت زناشویی: بررسی زمینه های فرهنگی
خـریـد محـصـول
الگوهای دلبستگی(وابستگی) والدین در مادران کودکان مبتلا به اختلال اضطراب
خـریـد محـصـول
استراتژی‌های تمایز و عملکرد بانک‌های پول سپرده گذاری در بندر هارکورت، نیجریه
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، جستجوی اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در ایران در طبقه بندی بین المللی A که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل کشاوری، مواد غذایی، کالاهای خانگی یا شخصی، بهداشت و سرگرمی را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکریدارکوب مشاهده کنید.
برو بالا