light box
امتیاز 3.08 اتخاذ نوآوری‌های حسابداری مدیریت: سازگاری فرهنگ سازمانی و درک نتایج">

عنوان فارسی مقاله:اتخاذ نوآوری‌های حسابداری مدیریت: سازگاری فرهنگ سازمانی و درک نتایج

 چکیده

 اگرچه با معرفی تعدادی از نوآوری‌های حسابداری مدیریت در طول چند دهه گذشته، موفقیت‌هایی در تعداد زیادی از تحقیقات ایجاد شده است، ما باید دانش محدود در مورد چگونگی انتشار نوآوری را با تأثیر متقابل بین ویژگی‌های پذیرندگان و ویژگی‌های نوآوری را تحت تأثیر قرار دهیم. مطالعه‌ی این مقاله مروری بر ادبیات تحقیق که به بررسی پذیرش نوآوری در سطح آنالیز و تجزیه و تحلیل شرکت را شامل می‌شود. ما یک مدل پذیرش (بکارگیری) که براساس دو ایده تازه معرفی شده در مورد اتخاذ نوآوری – مفهوم سازگاری بین فرهنگ سازمانی و ارزشها و اعتقادات تعبیه در نوآوری و چشم اندازی که در اوایل و اواخر پذیرندگان ممکن است هر دوی آنها انگیزه‌ای برای اتخاذ براساس آنچه از سود و زیان اقتصادی و اجتماعی انتظار می‌رود را توسعه داده و تست کرده‌ایم. در ترکیب این مدل، فرض کرده‌ایم که یک نوآوری منتشر شده است که سازگار با ارزشها و اعتقادات یک شرکت می‌باشد در اوایل اگر آن را بعنوان دستاوردی مناسب ارائه دهیم در حالیکه نوآوری رد شده باشد این کار غیرقابل درک می‌باشد، و اگر یک نوآوری انتشار داده شود که با ارزشها و اعتقادات یک شرکت ناسازگار باشد و در آخر مورد پذیرش قرار گیرد و بخاطر کاهش احتمال زیان آن اتخاذ شود در حالیکه نوآوری بودن را رد کند تا زمانیکه درک نشده باشد انجام نمی‌دهند. فرضیه‌ها و آزمایشهای براساس استفاده از داده‌های ارائه شده توسط یک بررسی مبتنی بر وب از شرکتهای تولیدی سوئدی با انتشار کارتهای امتیازی متوازن بین کسانی که در سراسر کشور شرکت دارند صورت گرفته است و در اکثر جهت، الگوی نتایج این مطالعه از مدل و فرضیات استفاده شده‌ی ما، حمایت می‌کنند.

کلیه مقالات مرتبط را میتوانید در بخش ترجمه مقالات اقتصاد ملاحظه کنید.

 

 

Title: Adoption of management accounting innovations: Organizational culture compatibility and perceived outcomes

Abstract

Although the introduction of a number of successful management accounting innovations over the past few decades has generated a vast amount of research, we have limited knowledge about how the diffusion of innovations is affected by the interplay between characteristics of adopters and characteristics of innovations. The study presented in this paper contributes to the literature that examines the adoption of innovations at the firm level of analysis. We develop and test an adoption model which draws on two recently introduced ideas about innovation adoption—then motion of compatibilitybetweenorganizational culture and the values and beliefs embedded in innovations, and the perspective that early and late adopters might both be motivated to adopt based on expected economic and social gains and losses. In synthesising these models, we assume that a diffusing innovation that is compatible with a firm’s values and beliefs is adopted early if it is perceived as delivering adequate gains while the innovation is rejected if it is not perceived as doing so, and that a diffusing innovation that is incompatible with a firm’s values and beliefs is adopted late if it is perceived as reducing the likelihood of incurring losses while the innovation is rejected if it is perceived as not doing so. Hypotheses are generated and tested using data provided by a web-based survey of Swedish manufacturing firms on the diffusion of the balanced scorecard across those firms. In most respects, the pattern of results this study finds supports our model and assumptions.

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
مطالعه ی بازاریابی گردشگری
خـریـد محـصـول
انتقال ژن افقی از آگروباکتریوم به گیاهان
خـریـد محـصـول
بررسی تداخل بین پرده‌های مغناطیسی جراحی و پیس میکر ها یا ضربان ساز ها
خـریـد محـصـول
تشریح و آشکارسازی همه گیری کوید-۱۰(COVID-19)
خـریـد محـصـول
سلامت روان در کانادا: کوید-۱۹(COVID-19) و فراتر از آن
خـریـد محـصـول
کروناویروس(COVID-19) و اضطراب: ارزیابی اثرات روان شناختی بیماری های مسری
خـریـد محـصـول
آیا ترس از کروناویروس(COVID-19) باعث تحریک اضطراب و نگرانی شغلی آینده می شود؟
خـریـد محـصـول
چاقی و کروناویروس(COVID-19): دو روی یک سکه
خـریـد محـصـول
تأثیر کوید-۱۹(COVID-19) بر روی سلامت روان عمومی و اثر خنثی کننده حس انسجام
خـریـد محـصـول
اثرات کوید-۱۹(COVID-19 یاکروناویروس) بر روی اضطراب، افسردگی
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، جستجوی اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد.
برو بالا