light box
امتیاز 3.00 یکبار دیگر دیروز: اثرات تحریک حافظه خودجوش برروی قصد خرید">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 22
تعداد کلمات : 10000
مجله : Tourism Management
انتشار : 2017
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:یکبار دیگر دیروز: اثرات تحریک حافظه خودجوش برروی قصد خرید پس از مسافرت گردشگران نسبت به محصولات مقصد

 چکیده

 وقتی که گردشگران از یک مقصد توریستی دور دست به خانه باز می‌گردند، مواجهه با محصولات مقصدی که در زادگاه آن‌ها به فروش می‌رسد امری غیر طبیعی به نظر می‌رسد. تحریک حافظه خودجوش بر قصد خرید آنها اثر می‌گذارد. هدف این مطالعه بررسی اثرات تحریک حافظه خودجوش بر روی پاسخ‌های رفتاری است. یک مدل مفهومی برای بررسی روابط علی هماهنگی محصول-مقصد، رضایت از سفر، حافظه خودجوش، لذت، وابستگی به مقصد و قصد خرید ارائه شده است. داده‌ها از ۳۴۲ توریست بدست آمد که از شهر تاریخی لیجیانگ چین بازدید کرده بودند. حافظه خودجوش منجر به روحیه مثبت و لذت، سطوح بالاتری از وابستگی به مقصد و قصد خرید بیشتر برای محصولات موجود در زادگاه توریست می‌شود. در ادامه این مقاله اهمیت مدیریتی بحث می‌شود(اثرات خرید پس از مسافرت گردشگران).

کلیه مقالات مرتبط را میتوانید در بخش ترجمه مقالات اقتصاد ملاحظه کنید.

 

 title: Yesterday once more? Autobiographical memory evocation effects on
tourists' post-travel purchase intentions toward destination products

Abstract

When tourists return home from a remote tourism destination, it is not uncommon for them toencounter the destination's products being sold in their hometown. Autobiographical memory evocation is likely to affect their purchase intentions. This study aims to examine the effects of autobiographical memory evocation on behavioral responses. A conceptual model was developed to examine the causal relationships of product-destination congruity, travel satisfaction, autobiographical memory, evoked pleasure, destination attachment and purchase intention. Data were obtained from 342 tourists who had visited the heritage city of Lijiang, China. Autobiographical memory is found to lead to pleasure and a positive mood, higher levels of destination attachment, and greater purchase intentions for the product available in the tourist's hometown. Managerial implications are discussed.

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
ارزیابی ومرور جامع ریسک ها و مزایای مصرف قهوه
خـریـد محـصـول
غذاهای فراسودمند: مزایا ، نگرانی ها و چالش ها – مقاله مربوط به شورای علوم و سلامت آمریکا
خـریـد محـصـول
انرژی، اکسرژی و تجزیه و تحلیل اقتصادی دیگهای بخار صنعتی
خـریـد محـصـول
تجزیه و تحلیل انرژی و اکسرژی نیروگاه بخار در اردن
خـریـد محـصـول
NICE: سیستم بیان برای لاکتوکوکوس لاکتیس: سیستم بیان ژن کنترل شده نایسین
خـریـد محـصـول
پروژه بررسی خوشه بندی مبتنی بر منطق فازی شبکه های حسگر بیسیم
خـریـد محـصـول
اثرات سرریز افشای MD&A برای سرمایه گذاری حقیقی: نقش رقابت صنعتی
خـریـد محـصـول
آیا کاهش نرخ مالیات موثر نشان دهنده اجتناب مالیاتی است؟
خـریـد محـصـول
تغییرات رشدی در اثرات اندازه برای مسائل جمع ساده
خـریـد محـصـول
زیرساخت مدیریت دارایی (IAM): تکامل و ارزیابی
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در اداره ثبت اختراعات ایران دارای طبقه بندی های متفاوتی است. در طبقه بندی بین المللی B که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل عملیات اجرایی، حمل و نقل شامل: کشتیرانی، ترابری و دیگر موارد را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکری دارکوب مشاهده کنید.

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

 
برو بالا