light box
امتیاز 2.58 عوامل مؤثر در اثربخشی بازاریابی انگیزه گرا (علت محور) یک فراتحلیل">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 39
تعداد کلمات : 14000
مجله : Journal of Business Ethics
انتشار : 2020
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:  عوامل مؤثر در اثربخشی بازاریابی انگیزه گرا (علت محور) یک فراتحلیل

چکیده

 در طی سه دهه پیشرفت و توسعه، بسیاری از سازه‌های بازاریابی انگیزه گرا از دیدگاه‌ها و نقطه نظرات مختلف و در زمینه‌های متنوع، تست شده است. با این حال، هنوز یک مطالعه تجربی یکپارچه در این خصوص صورت نگرفته است. با مرور ۱۶۲ مطالعه از ۱۱۷ مقاله، ما یک چارچوب فراتحلیل را ساخته و ۲۰ سازه را شناسایی کردیم. در این میان، ۱۳ مورد پیشایندهایی هستند که به سه مؤلفه گروه بندی می‌شوند: صفات مربوط به مصرف کننده، عوامل مربوط به اجرا، و صفات و خصوصیات مربوط به محصول. در حالی که سه واسطه و چهار پسایند، برای اندازه گیری اثر بخشی بازاریابی انگیزه گرا استفاده می‌شود. به علاوه، ما به بررسی ۸۵۷ رابطه میان سازه‌ها پرداختیم. نتایج نشان داد که ویژگی‌های مصرف کننده، عوامل مربوط به اجرا و ویژگی‌های مربوط به محصول همگی بر اثر بخشی بازاریابی انگیزه گرا اثر دارند. به علاوه ما به تحلیل شش عامل تعدیل کننده پرداخته و پی بردیم که بازاریابی انگیزه گرا زمانی مؤثرتر است که برند آشنا باشد، محصول، فایدگرایانه باشد و بزرگی اهدا یا کمک بیشتر باشد و علت ناشناخته باشد. با این حال، نه گرایش فرهنگی و نه علت روی اثر بخشی بازاریابی انگیزه گرا اثر ندارد. در نهایت، اثر متقابل بین این عوامل تعدیل کننده و پیشایندهای مرتبط با اجرا، اهمیت زیادی برای بازاریابی انگیزه گرا دارد(اثربخشی بازاریابی انگیزه گرا).

Title: Factors Afecting the Efectiveness of Cause‑Related Marketing: A Meta‑Analysis

Abstract

In its three decades of development, many constructs of cause-related marketing have been tested from diferent perspectives and in varied contexts. However, there has not yet been an integrated empirical study. Reviewing 162 studies from 117 articles, we constructed a framework of meta-analysis and identifed 20 constructs. Among these, 13 are antecedents that can be grouped into three components: consumer-related traits, execution-related factors, and product-related traits, while three mediators and four consequences are used to measure the efectiveness of cause-related marketing. Moreover, we examined 857 relationships among the constructs. The results showed that consumer-related traits, execution-related factors, and product-related traits all infuence the efectiveness of cause-related marketing to varying degrees. Furthermore, we analyzed the efects of six moderators and found that cause-related marketing would be more efective when the brand is familiar, the product is utilitarian, the donation magnitude is large, and the cause is less familiar. However, neither cultural orientation nor cause type signifcantly infuences the efectiveness of cause-related marketing. Finally, the interactions between these moderators and execution-related antecedents provide contributions and implications for cause-related marketing

دیدگاهها بسته است.

محصولات مشابه
کیتوزان و مشتقات آن برای کاربردهای مهندسی بافت
خـریـد محـصـول
مروری بر فرایند تولید داروی جدید
خـریـد محـصـول
بررسی اثرات شیوه های مدیریت زنجیره تامین بر مزیت رقابتی و عملکرد سازمانی
خـریـد محـصـول
اثر روش‌های استقرار گیاه و تیمارهای کنترل علف هرز بر مدیریت علف هرز و عملکرد برنج
خـریـد محـصـول
بررسی ریشه نام OROBANCHE FOETIDA POIR در مطالعات گیاه شناسی فرانسه
خـریـد محـصـول
غلظت فلزات سنکین در شبکه آب آشامیدنی مشهد
خـریـد محـصـول
اثرات فیتواستروژن بر تغییر جنسیت لارو تیلاپیای نیل (Oreochromis niloticus)
خـریـد محـصـول
اثر سطوح نسبت کربن به نیتروژن و تراکم Labeo victorianus
خـریـد محـصـول
توسعه و اعتبارسنجی پرسشنامه شرم و گناه
خـریـد محـصـول
تربیت گذشته نگرانه، روابط خواهر و برادر و عزت نفس
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، جستجوی اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در ایران در طبقه بندی بین المللی A که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل کشاوری، مواد غذایی، کالاهای خانگی یا شخصی، بهداشت و سرگرمی را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکریدارکوب مشاهده کنید.
برو بالا