توسعه‌ی آینده نگری: ارزیابی شیوه کمک محصولات فرهنگی به سازمان‌ها

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 22

تعداد کلمات : 7900

مجله : Tourism Management

انتشار : 2016

:

:

:

:

:

تاریخ انتشار
25 دسامبر 2019
دسته بندی
تعداد بازدیدها
822 بازدید
32,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:تحول و چرخش روایتی در توسعه‌ی آینده نگری: ارزیابی شیوه کمک محصولات فرهنگی به سازمان‌ها در تشخیص روندها

 چکیده

 هنگام توسعه‌ی آینده نگری، در نظر گرفتن اطلاعاتی که این فعالیت مبتنی بر آن است، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. سیگنال‌های ضعیف، که به صورت روند، تعریف و مفهوم سازی می‌شوند، را می‌توان به صورت مهم‌ترین ورودی و نهاده برای توسعه‌ی آینده نگری در سازمان در نظر گرفت(ارزیابی شیوه کمک محصولات فرهنگی سازمان‌ها). اگرچه تشخیص سیگنال‌های ضعیف بستگی به رسانه‌های جدید دارد، ممحصولات فرهنگی نظیر ادبیات، فیلم، هنر و برنامه‌های کامپیوتری، در فرایند آینده نگری، نادیده گرفته شده‌اند. با این حال، ژانرهای ادبی نظیر رمان ها، منبع ارزشمندی برای توسعه‌ی آینده نگری هستند. ادبیات معمولاً توصیفات پرمایه‌ای را ارائه می‌کند. رمان ها نه تنها شیوه‌های اجتماعی را توصیف می‌کنند، بلکه مخاطبان و خوانندگان می‌توانند اطلاعات عمیقی را در خصوص احساسات کاراکترها ارائه می‌کند. این توصیفات پر مایه، در زمینه‌ی آینده نگری بسیار جالب هستند به خصوص زمانی که این موضوع در نظر گرفته شود که آن‌ها نقش مهمی در ساخت واقعیت اجتماعی ایفا می‌کنند و می‌توانند به مرور زمان بر واقعیت تأثیر گذاشته و خیال را به حقیقت تبدیل کنند. می‌توان استدلال کرد که محصولات فرهنگی، قبل از تبدیل به شیوه‌های اجتماعی پذیرفته شده یا محصولات بازاری مهم هستند. ارزش استفاده از ادبیات در آینده نگری، مربوط به این ایده است که این روایت‌ها را می‌توان به صورت سناریو خواند که پتانسیل ادبیات را نشان می‌دهد. به دلیل ساختار روایی، این سناریوها بر موانع شناختی در توسعه‌ی آینده نگری غلبه می‌کنند.

کلیه مقالات مرتبط را میتوانید در بخش ترجمه مقالات اقتصاد ملاحظه کنید.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

 title: Socio-demographic effects on Anzali wetland tourism development

Abstract

This study explores the attitudes of residents of Iran's Anzali wetland toward tourism development. The investigators examine how these attitudes are mitigated by three different socio-demographic variables; family size, length of residency, and distance from tourist zone. This study assumes that the development process is affected by residents and that their attitudes are predictive of the success or failure of a tourism development. Partial Least Squares (PLS) analysis is used to test both the research model and the hypotheses. The results reveal a positive and direct relationship between the perceived impact of development and residents' attitudes toward tourism development in the Anzali wetland.

دیدگاهتان را بنویسید