عنوان فارسی مقاله:آیا شیر کم چرب یک درصد دارای مزیت است: ارزیابی مداخله بازاریابی اجتماعی
چکیده
این مطالعه به ارزیابی اثر یک مداخله بازاریابی اجتماعی ۱۲ هفتهای انجام شده در ۲۰۱۲ در بهبود مصرف شیر یک درصد بسته به تبلیغات پولی پرداخت. دادههای فروش شیر هفتگی بر اساس نوع شیر (شیر پرچرب، ۲ درصد، ۱ درصد و بدون چرب) از ۸۰ سوپرمارکت در بازار اوکلاهاما سیتی، بازار مداخله و ۶۶ سوپرمارکت در بازار توسلا (TMM)، بازار مقایسه میباشند. این اثر با آزمون جفت شده T اندازه گیری شد. یک مدل رگرسیون ترکیبی با کنترل تفاوت زمینهای بین سوپرمارکتها و همبستگی دادهها، روند تغییرات را قبل، در طی و پس از مداخله شناسایی کرد. نتایج تغییر سهم بازار ماهانه فروش شیر یک درصد از ۱۰ تا ۱۱٫۵ درصد را نشان داد که یک افزایش ۱۵ درصدی را نشان میدهد. نتایج نشان داد که حجم فروش یافته، تعداد ماهانه متوسط گالنهای شیر ۱ درصدی از ۸۹۰٫۵ گالن در هر سوپرمارکت ز قبل از مداخله تا ۱۰۷۰٫۷ گالن پس از مداخله افزایش یافت. به علاوه، فروش متوسط هفتگی شیر یک درصد قبل از مداخله ثابت بود. در طی هر هفته مداخله فروش شیر یک درصد تا ۴٫۱ گالن در همه سوپرمارکتها افزایش یافت. سه ماه بعد، افزایش معنی دار در فروش شیر یک درصد وجود داشت. در بازار مقایسه، هیچ تغییری در سهم بازاری شیر یک درصد وجود نداشت. تبلیغات پولی با استفاده از اصول بازاریابی اجتماعی در تغییر عادات غذایی مؤثر است.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.