light box
امتیاز 2.58 ارزیابی نگارش روایت شخصی در کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم و سالم">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 22
تعداد کلمات : 9600
مجله : Research in Autism Spectrum Disorders
انتشار : 2020
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:ارزیابی نگارش روایت شخصی در کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم و سالم

 چکیده

سابقه و هدف: تحقیقات نشان داده است که نوشتن ممکن است برای بسیاری از کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم چالش برانگیز باشد (ASD: مایز و کالهون ۲۰۰۶). در این مطالعه، از تجزیه و تحلیل زبانی برای شناسایی و بررسی مهارت نوشتن روایت شخصی کودکان مبتلا به ASD در مقایسه با کودکان نوروتیپیک (NT) استفاده کردیم.

روش: این مطالعه شامل ۲۲ کودک مبتلا به ASD و ۲۲ کودک NT بود. گروه‌ها از نظر سن، ضریب هوشی و زبان تفاوتی نداشتند. نمونه‌های نوشتاری برای جنبه‌های ساختار خرد (به عنوان مثال، پیچیدگی واژگانی و نحوی، اشتباهات) و ساختار کلان (به عنوان مثال، کیفیت یا رتبه بندی انسجام، ساختار و محتوا) کدگذاری و مقایسه شدند. ما همچنین رابطه بین نظریه ذهن (ToM) و نوشتن روایت شخصی را بررسی کردیم. نکته جالب توجه این بود که آیا ToM پس از کنترل برای گروه تشخیصی، سن تقویمی و توانایی زبان، منحصر به فرد عملکرد نوشتن را پیش بینی کرده است(ارزیابی نگارش روایت شخصی در کودکان).

یافته‌ها: متن کودکان مبتلا به ASD از لحاظ نحوی تنوع کمتری داشت، حاوی اشتباهات گرامری بیشتری بود و از کیفیت کلی در مقایسه با کودکان NT کاسته می‌شد. با این حال، کودکان مبتلا به ASD از نظر پیچیدگی واژگانی، تکرار خطاهای قرارداد نوشتن و استفاده از دستگاه‌های ارزیابی با کودکان NT تفاوتی ندارند. به طور کلی، ToM منحصر به فرد پیچیدگی نحوی و کیفیت متن را در کودکان پیش بینی کرده است.

نتیجه گیری: یافته‌های مطالعه نشان داد که کودکان مبتلا به ASD در مقایسه با کودکان NT برخی چالش‌ها را با نوشتن روایت شخصی نشان می‌دهند. علاوه بر این، مشکل در نوشتن روایت با عملکرد ضعیف ToM، به ویژه در کودکان مبتلا به ASD مرتبط بود. یافته‌ها، سودمندی به دست آوردن نتایج متنوع نوشتاری و همچنین سازوکارهای مربوط به نوشتن را هنگام ارزیابی نوشتن برای تصمیمات آموزشی برجسته می‌کند.

Title: Assessment of personal narrative writing in children with and without Autism Spectrum Disorder

Abstract

 Background: Research has demonstrated that writing may be challenging for many children with Autism Spectrum Disorder (ASD; Mayes & Calhoun, 2006). In our study, we used linguistic analysis to identify and examine the personal narrative writing skills of children with ASD in
comparison to neurotypical (NT) children.
Method: This study included 22 children with ASD and 22 NT children. Groups did not differ in terms of age, IQ, and language. Writing samples were coded and compared for aspects of microstructure (e.g., lexical and syntactic complexity, errors) and macrostructure (e.g., quality, or ratings of coherence, structure, and content). We also examined the link between theory of mind (ToM) and personal narrative writing. Of interest was whether ToM uniquely predicted writing performance after controlling for diagnostic group, chronological age, and language ability.
Results: The texts of children with ASD were less syntactically diverse, contained more grammatical errors, and were reduced in overall quality compared to NT children. However, children with ASD did not differ from NT children in terms of lexical complexity, frequency of writing conventions errors, and use of evaluative devices. Overall, ToM uniquely predicted syntactic complexity and text quality in children.
Conclusions: Study findings showed that children with ASD demonstrate some challenges with personal narrative writing compared to NT children. Additionally, difficulty with narrative writing was linked to poorer ToM performance, particularly in children with ASD. Findings highlight the utility of obtaining a variety of writing outcomes, as well as mechanisms related to writing, when evaluating writing for educational decisions.

دیدگاهها بسته است.

محصولات مشابه
بررسی اولویت های تولید و ساخت سبز: چشم انداز های محیطی، اجتماعی و اقتصادی
خـریـد محـصـول
KnowNet: به سمت یک برنامه دانش برای مدیریت شبکه سازمانی
خـریـد محـصـول
کیفیت روشنایی روز بر پاسخ شب شکنی در گیاه روز کوتاه گل داوودی تأثیر می گذارد
خـریـد محـصـول
اعتبار سنجی تشخیص SARS CoV-2 توسط PCR در زمان واقعی
خـریـد محـصـول
استفاده از variplex ™ SARS-CoV-2 RT-LAMP به عنوان یک روش مولکولی سریع
خـریـد محـصـول
استفاده از مرحله فراوری نمونه بدون استخراج RNA برای تشخیص RT-PCR مستقیم
خـریـد محـصـول
نیاز مبرم به تست های سریع برای تشخیص آنتی ژن SARS-COV-2
خـریـد محـصـول
وقوع سیلاب شهری باعث افزایش خطر شیوع ویروس در طی همه گیری کوید-۱۹ می شود
خـریـد محـصـول
بررسی افزایش تقاضا به تجهیزات حفاظتی و شخصی(PPE) و ماسک
خـریـد محـصـول
سنسور الکترومغناطیسی سوپرساندویچ فوق حساس برای SARS-COV-2
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، جستجوی اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در ایران در طبقه بندی بین المللی A که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل کشاوری، مواد غذایی، کالاهای خانگی یا شخصی، بهداشت و سرگرمی را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکریدارکوب مشاهده کنید.
برو بالا