ارزیابی کارایی تبدیل مبدل‌های کاتالیستی سه راهه فلزی و سرامیکی

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 25

تعداد کلمات : 5700

مجله : Energy Conversion and Management

انتشار : 2001

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
22 سپتامبر 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1337 بازدید
33,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:ارزیابی کارایی تبدیل مبدل‌های کاتالیستی سه راهه فلزی و سرامیکی

 چکیده  

 مبدل‌های سرامیکی و فلزی سه راهه کاتالیستی برای ارزیابی اثر پارامترهای فیزیکی و هندسی سوبسترا بر تبدیل گازهای اگزوز برای شرایط عملیاتی خودرو مقایسه شده است. هر دو کاتالیزگر بر روی یک خودروی مجهز به موتور ۲٫۸ l DOHC V6 قرار گرفته و بر روی یک دینامومتر شاسی تحت شرایط حالت ثبت برای سرعت و بار موتور تست شد. داده‌های بدست آمده شامل غلظت‌های گونه‌های گاز اکزوز و دمای گرفته شده از بالادست و پایین دست مبدل کاتالیستی و نیز دماها در مکان‌های مختلف در سوبسترای کاتالیز گرها تجزیه تحلیل شدند. داده‌های آزمایشی نشان داد که ۱- در سرعت‌های فضای پایین، سوبسترای سرامیک تبدیل بهتری را به خصوص برای hc و مونو اکسید کربن در مقایسه با سوبسترای فلزی به دلیل رسانایی گرمایی پایین‌تر دارد که موجب تسهیل احتراق محلی می‌شود ۲- در سرعت‌های فضای بالا، سوبسترای فلزی موجب تبدیل بهتر در مقایسه با سوبسترای سرامیکی به دلیل سطح مقطع هندسی بالا و عدد پکلت پایین‌تر می‌شود و ۳- به طور کلی، تبدیل HC برای سرعت‌های فضای پایین به طور سینتیک کنترل می‌شود در حال یکه برای سرعت‌های فضایی بالا انتقال جرم محدود می‌شود: هر دو محدودیت برای تبدیل مونو اکسید کربن کم‌تر برجسته بوده و برای تبدیل نیتروز اکسید اهمیت کم‌تری داشت(ارزیابی کارایی تبدیل مبدل‌های کاتالیستی).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Evaluation of the conversion efficiency of ceramic and metallic three way catalytic converters

Abstract

 Ceramic and metallic three way catalytic converters have been compared to assess the influence of the substrate geometrical and physical parameters on the exhaust gas conversions for several vehicle operating conditions. Both catalysts were placed on a vehicle equipped with a 2.8 l DOHC V6 spark ignition engine that was tested on a chassis dynamometer under steady state conditions for several engine speeds and loads. The data obtained include exhaust gas species concentrations and temperature taken both upstream and downstream of the catalytic converter, as well as temperatures in various locations within the substrate of the catalysts. The experimental data revealed that: (i) at low space velocities, the ceramic substrate presents better conversions, particularly for HC and CO, as compared to the metallic substrate, possibly because of its lower thermal conductivity which facilitates local ignition; (ii) at high space velocities, the metallic substrate presents better conversions, as compared to the ceramic substrate, mainly because of its larger geometric surface area and lower transverse Peclet number; and (iii) in general, the HC conversion for small space velocities is kinetically controlled while for high space velocities it is mass transfer limited; both limitations are less pronounced for the CO conversion and insignificant for the NO x conversion.
دیدگاهتان را بنویسید