light box
امتیاز 3.46 داده کاوی اطلاعات تراکنشی برای فروش محصولات های شیری">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 16
تعداد کلمات : 4000
مجله : Theoretical and Applied Economics
انتشار : 2014
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:داده کاوی اطلاعات تراکنشی برای فروش محصولات های شیری

 چکیده

این  مقاله به دنبال بررسی فاکتورهای تاثیرگذار بر فروش محصولات های شیری است. اطلاعات تراکنشی برای فروش به کار می روند.  این مقاله برای نخستین بار چاپ م ی شود. نتایج تجزیه و تحلیل نشان می دهد چگونه می توان از داده های معامله ای برای داده کاوی استفاده کرد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از SPSS استفاده شده است. برای یافتن وابستگی از روشهای آماری (از جمله آزمونهای t مستقل ، آزمونهای مجذور کای ، آزمون من ویتنی U ، آزمون ANOVA یک طرفه) استفاده شده است. ما فرض می کنیم که میزان فروش بستگی به سال ، ماه ، گروه ، کالاها و قیمت متوسط دارد. در پایان مطالعه دریافتیم که “سال” و “گروه” عواملی هستند که بیشتر بر میزان فروش اثر می گذارند. فاکتورهای «ماه» ، «کالای» و «قیمت متوسط فروش» بر میزان یک فروش واحد تأثیری ندارند. فرمول های ریاضی برای پیش بینی مقدار فروش آینده بر اساس متغیرهای مستقل مانند سال و گروه سهام بدست آمده است.

 Title: Data mining of transactional data for sales of dairy products

Introduction

The purpose of this article is to find out the most important factors for sales of dairy products. Transactional data for sales are used. This article is published for the first time. The results of the analysis will show how transactional data may be used for data mining. SPSS is used to analyze the data. Statistical methods (such as independent samples t-test, Chi-square tests, Mann-Whitney U test, one-way ANOVA test) are applied to find dependencies. We suppose that the quantity of sales depends on the year, month, group, item and average price. At the end of the study we found out that “year” and “group” are factors which mostly influence the quantity of a sale. Factors “month”, “item” and “average sale price” do not affect the quantity of a single sale. Mathematical formulas are derived to predict the quantity of a future sale on the basis of independent variables such as year and group of stock.

 

 

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
الگوریتم ازدحام آفتاب پرست کارآمد برای مسئله توزیع بار اقتصادی
خـریـد محـصـول
فرآیند بازآفرینی شهری: مورد یک مجتمع مسکونی در حومه رم، ایتالیا
خـریـد محـصـول
رابطه پویا بین شاخص سهام و قیمت دارایی: تجزیه و تحلیل بلندمدت
خـریـد محـصـول
تشخیص بیماری پوسیدگی طوقه در گندم در شرایط محیطی کنترل شده
خـریـد محـصـول
بکارگیری بهینه سازی برای حمایت از مدیریت تطبیقی آب رودخانه ها
خـریـد محـصـول
ارزیابی تأثیر آموزش زیست محیطی بر رفتار سازگار با محیط زیست
خـریـد محـصـول
شاخص فعالیت آروماتاز پلاسما، گنادوتروپین و استرون با سندرم شکنندگی در زنان یائسه
خـریـد محـصـول
تأثیر برنامه حمایت اطلاعاتی- عاطفی بر ادراک بیماری
خـریـد محـصـول
رتبه بندی اعتبار و استفاده از اعتبار تجاری توسط کشاورزان در ویتنام
خـریـد محـصـول
کیفیت امولسیون بر اساس روغن دانه هندوانه اصلاح شده و تثبیت شده با فیبر پرتقال
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. سامانه جستجوگر مالکیت فکری دارکوب به تازگی از پایگاه جستجو علائم تجاری خود نیز رونمایی کرده است که دارای امکانات تخصصی فراوانی می باشد.

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

 
برو بالا