light box
امتیاز 2.58 بکارگیری بینش و اطلاعات رفتاری برای تبعیت مالیاتی: شواهد تجربی از لتونی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 25
تعداد کلمات : 9600
مجله : Journal of Tax Administration
انتشار : 2021
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:بکارگیری بینش و اطلاعات رفتاری برای تبعیت مالیاتی: شواهد تجربی از لتونی

 چکیده

  در سال های اخیر، مقامات مالیاتی در سراسر جهان شروع به استفاده از بینش رفتاری برای تشویق مالیات دهندگان به انجام تعهدات خود کرده اند. ما برخی از مطالعات تجربی اخیر در مورد تبعیت مالیاتی را بررسی و بحث می کنیم. مطابق با روندهای اخیر، ما از یک آزمایش میدانی با همکاری سرویس درآمد دولتی لتونی (SRS) گزارش می‌دهیم تا افراد دارای فرار مالیاتی، که درآمد کسب‌وکار خود را نیز دارند، تشویق کنند تا اظهارنامه‌های مالیاتی خود را به موقع در سال ۲۰۱۷ ارائه کنند. این افراد ایمیل هایی با پیام های رفتاری ارسال می کردند تا در یک لحظه مهم به یک جمعیت هدف مهم دسترسی پیدا کنند و بر آنها تأثیر بگذارند. نتایج ما نشان می‌دهد که همه پیام‌های آگاهانه رفتاری، ارسال‌ها را در مهلت ارسال در مقایسه با گروه کنترل افزایش دادند. بهترین عملکرد پیامی بود که به طور خاص رفتارهای ناسازگار را به عنوان یک انتخاب عمدی در نظر گرفت و ارسال‌های به‌موقع را تا ۹٫۴% افزایش داد (۴٫۱ امتیاز درصد؛ ۰٫۰۵=p)(اطلاعات رفتاری برای تبعیت مالیاتی).

Title: APPLYING BEHAVIORAL INSIGHTS TO TAX COMPLIANCE: EXPERIMENTAL EVIDENCE FROM LATVIA

Abstract

In recent years, tax authorities around the world have started to use behavioral insights to encourage taxpayers to fulfill their obligations. We review and discuss some of the recent empirical literature on tax compliance. In line with recent trends, we report on a field experiment in collaboration with the State Revenue Service of Latvia (SRS) to encourage previously non-compliant individuals, who also have their own business income, to submit their tax declarations on time in 2017. These individuals were pre-emptively sent emails with behaviorally informed messages in order to reach and influence an important target population at a salient moment. Our results indicate that all of the behaviorally-informed messages increased submissions by the submission deadline when compared to a control group. The best performer was a message that specifically framed non-compliant behavior as a deliberate choice and increased timely submissions by 9.4% (4.1 percentage points; p=0.05).
 

      دیدگاهها بسته است.

      محصولات مشابه
      عملکرد دانه، راندمان مصرف آب و ویژگی های فیزیولوژیکی ارقام برنج تحت آبیاری قطره ای
      خـریـد محـصـول
      جمع سپاری مکانی در مدیریت درآمد منابع طبیعی
      خـریـد محـصـول
      جامعه شناسی شهری معاصر
      خـریـد محـصـول
      موکوزیت شدید دهان در کودکان مبتلا به سرطان: تجزیه و تحلیل بقا و عوامل پیش بینی کننده
      خـریـد محـصـول
      سندرم نقص پاداش (RDS): یک ویژگی نوروبیولوژیکی سلولی تمام اعتیادها
      خـریـد محـصـول
      سیر تکاملی پتنت کاوی: بکارگیری تجزیه و تحلیل کتاب سنجی و تحلیل شبکه کلمات کلیدی
      خـریـد محـصـول
      گزارش سالانه ۲۰۲۱ شاخص آسیب پذیری کشورها:بحران کوید-۱۹
      خـریـد محـصـول
      توالی ژنوم کامل یک قارچ خوراکی و دارویی هریسیوم، Hericium erinaceus ،بازیدیومایکوتا
      خـریـد محـصـول
      رویکردی برای برنامه ریزی چابک جداسازی و بازیافت محصولات پیچیده
      خـریـد محـصـول
      ارزیابی ریسک ایمنی و بهداشت شغلی در بیمارستان ها: مطالعه موردی
      خـریـد محـصـول
      ثبت اختراع یا انتشار مقاله

      در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در اداره ثبت اختراعات ایران دارای طبقه بندی های متفاوتی است. در طبقه بندی بین المللی B که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل عملیات اجرایی، حمل و نقل شامل: کشتیرانی، ترابری و دیگر موارد را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکری دارکوب مشاهده کنید.

      ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

      در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

      از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

       
      برو بالا