light box
امتیاز 2.58 افسردگی و فرسودگی تحصیلی دانش آموزان در زمینه پذیرش شبکه خانواده">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 18
تعداد کلمات : 6200
مجله : education sciences
انتشار : 2022
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:افسردگی و فرسودگی تحصیلی دانش آموزان در زمینه پذیرش شبکه خانواده و انحراف از دیدگاه زمانی متوازن

 چکیده

  امروزه افزایش فزاینده ای در افسردگی و فرسودگی تحصیلی در دانش آموزان مشاهده می شود. هدف پژوهش، آزمون انحراف اثر میانجی از دیدگاه زمانی متعادل، جنسیت و حس ذهنی پذیرش شبکه خانواده بر رابطه بین افسردگی و فرسودگی تحصیلی است. نمونه شامل ۳۵۵ دانش آموز (۶۱٫۶ درصد دختر، ۴۸٫۴ درصد پسر) از کلاس سوم دبیرستان در جنوب لهستان (میانگین سنی ۱۸٫۵ سال) بود. در این نظرسنجی از مقیاس فرسودگی تحصیلی دانش‌آموزی برای جوانان، پرسشنامه دیدگاه زمانی و مقیاس افسردگی برای جوانان استفاده شد. نتایج نشان داد که بین شاخص‌های چشم‌انداز زمانی، افسردگی و فرسودگی تحصیلی و همچنین تأثیر واسطه‌ای دیدگاه زمان گذشته و دیدگاه سرنوشت‌گرای زمان حال نسبت به افسردگی از طریق فرسودگی مدرسه وجود دارد. یافته ها تأیید کرد که تمرکز یک فرد بر اهداف لذت گرایانه فوری برای شدت افسردگی تنها پس از محاسبه میزان فرسودگی تحصیلی قابل توجه می شود. نتیجه‌گیری شامل طراحی مداخلات روان‌شناختی با هدف گروهی از جوانان مبتلا به افسردگی و فرسودگی تحصیلی با توجه به توسعه دیدگاه زمانی بود.

Title:Students’ Depression and School Burnout in the Context of Family Network Acceptance and Deviation from Balanced Time Perspective

Abstract

 Nowadays, a growing increase in depression and school burnout is being observed in students. The research aim is to test the mediating effect deviation from balanced time perspective, gender, and subjective sense of family network acceptance on the relationship between depression and school burnout. The sample consisted of 355 students (61.6% girls, 48.4% boys) from the third grade of high school in the south of Poland (mean age 18.5). The student school burnout scale for youth, Time Perspective Inventory, and Depression Scale for youth were used in the survey. Results showed significant relationships between the time perspective indicators, depression, and school burnout as well as a mediation effect of the past time perspective and the fatalistic present time perspective towards depression through school burnout. The findings confirmed that the focus of a person on immediate hedonistic goals becomes significant for the severity of depression only after accounting for the level of school burnout. Conclusions comprised the design of psychological interventions aimed at the group of young people experiencing depression and school burnout considering the time perspective development.

      دیدگاهها بسته است.

      محصولات مشابه
      کمبود(نقص) توجه و علائم ADHD در بزرگسالان مبتلا به بیماری فابری – یک مطالعه آزمایشی
      خـریـد محـصـول
      مرزهای جدید در مدیریت سرطان رکتوم اولیه و پیشرفته
      خـریـد محـصـول
      ریسک میوکاردیت و پریکاردیت در بزرگسالان جوان به دنبال واکسیناسیون mRNA COVID-19
      خـریـد محـصـول
      بروز میوکاردیت و پریکاردیت در بیماران واکسینه نشده پس از کووید-۱۹
      خـریـد محـصـول
      الگوریتم ازدحام آفتاب پرست کارآمد برای مسئله توزیع بار اقتصادی
      خـریـد محـصـول
      فرآیند بازآفرینی شهری: مورد یک مجتمع مسکونی در حومه رم، ایتالیا
      خـریـد محـصـول
      رابطه پویا بین شاخص سهام و قیمت دارایی: تجزیه و تحلیل بلندمدت
      خـریـد محـصـول
      تشخیص بیماری پوسیدگی طوقه در گندم در شرایط محیطی کنترل شده
      خـریـد محـصـول
      بکارگیری بهینه سازی برای حمایت از مدیریت تطبیقی آب رودخانه ها
      خـریـد محـصـول
      ارزیابی تأثیر آموزش زیست محیطی بر رفتار سازگار با محیط زیست
      خـریـد محـصـول
      ثبت اختراع یا انتشار مقاله

      در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. سامانه جستجوگر مالکیت فکری دارکوب به تازگی از پایگاه جستجو علائم تجاری خود نیز رونمایی کرده است که دارای امکانات تخصصی فراوانی می باشد.

      ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

      در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

      از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

       
      برو بالا